خبرگزاری کار ایران

کی‌روش برود اتفاقات بدی می‌افتد؛

افشاگری جواد نکونام از شب دیدار ایران با قطر/تیم ملی را نباید به ناکامان بسپارند

کاپیتان سابق تیم ملی با پرده‌برداری از اتفاقات پیش از دیدار با قطر در مقدماتی جام‌جهانی پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد نکونام که هفته‌گذشته و پس از دیدار با سوئد با 151 بازی از تیم ملی خداحافظی کرد در گفت‌وگو با برنامه 90 عنوان کرد: پیش از بازی با سوئد فکری برای خداحافظی نداشتم و به یک‌باره این تصمیم را گرفتم. بهتر دیدم همانطور که ناگهانی و به یک‌باره به تیم ملی دعوت شدم خداحافظی‌ام هم ناگهانی باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کسی از خداحافظی‌ام خبر نداشت و انتظاری هم از مسئولان نداشتم. تنها سرمربی تیم ملی به من گفت اگر می‌خواهی خداحافظی کنی، مقدمات را برای خداحافظی باشکوه در دیدار با سوئد که بازیکن بزرگی نظیر زلاتان در تیم حریف حضور دارد فراهم کنم ولی من نخواستم و دوست نداشتم با سروصدا بروم و ترجیح دادم در سکوت با تیم ملی خداحافظی کنم.

وی در مورد شرایط نامشخص تیم ملی و ناراحتی بازیکنان گفت: تمامی صحبت‌های بازیکنان صحت دارد چراکه این تیم غریب بود و رئیس فدراسیون برای حمایت تنها بود.البته کفاشیان به تنهایی نمی‌توانست کاری انجام دهد. متاسفانه اختلاف نظرهایی بود که حتی به تیم امید نیز کشیده شد.

وی گفت: 30 درصد پایین‌بودن سطح کیفی لیگ برتر ایران، کیفیت بسیار پایین توپ‌های آل‌اشپورت است و همین مسائل کوچک دست به دست هم می‌دهد تا شرایط خوب نباشد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: بازیکنان تیم ملی بسیار ناراحت بودند که پس از پیروزی ما برابر تیم قدرتمند شیلی حتی یک دلار هم به آنها پاداش داده نشد و حتی مسئولی نیز تبریکی نگفت.البته وظیفه ما افتخار آفرینی برای کشور است اما خیلی مسائل باید حفظ شود و بازیکنان تیم ملی نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی ایران در 3 بازی آخر مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 شرایط بسیار سختی داشت، گفت: بارها گفتم فقط بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، رئیس و دبیرکل کنار هم بودند و سختی زیادی را تحمل کردیم که در این راه کفاشیان و نبی به تیم ملی کمک کردند.

نکونام عنوان کرد: پیش از بازی با قطر در مقدماتی جام جهانی برزیل به من گفتند که کی‌روش نتیجه این دیدار را با قطر فروخته است که برایم با توجه به شناختی که از این مربی داشتم، عجیب بود.همان زمان اعلام کردم که اصلا چنین مساله ای صحت ندارد و هرچند خیلی ها نمی خواستند به جام جهانی برویم اما تیم ملی به جام جهانی رفت و برای مردم ایران پیام آور شادی بود.

کاپیتان سابق تیم ملی درباره مصاحبه‌های حمایتی بازیکنان از کی‌روش گفت: مگر فردی به من، آندو، شجاعی و دژاگه می‌تواند بگوید به نفع کی‌روش مصاحبه کنیم؟ کدام مربی می‌تواند از توانایی دژاگه و تیموریان به راحتی بگذرد؟ برخی‌ بدانند بازیکنان واقعیت را می‌گویند. خیلی از بازیکنان تیم‌ملی به خاطر کی‌روش خوشحال هستند و یاد گرفته‌اند حرف خود را در زمین مسابقه بزنند.

نکونام با اشاره به اینکه چنانچه کی‌روش برود اتفاق بدی در انتظار تیم ملی خواهد بود، عنوان کرد: مگر اینکه مربی بزرگتری نسبت به کی‌روش به ایران بیاوریم تا افت نکنیم. شنیده‌ام می‌گویند تیم ملی نتایج خوبی کسب نکرده و زمان برانکو بسیار بهتر بوده است. خودم زمان این مربی در تیم ملی حضور داشتم و افتخار می‌کنم شاگردش بوده‌ام. درست نیست مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمتی که دادکان، بلاژویچ و برانکو به فوتبال ایران کرده‌اند تکرار نشدنی است، گفت: متاسفانه آنها را برکنار کردند و حالا نباید به عقب بازگردیم چراکه تیم ملی راه خود را پیدا کرده است. از کفاشیان می‌خواهم اجازه ندهد فردی در تصمیمات فدراسیون دخالت کند.

بازیکن تیم اوساسونا اسپانیا افزود: کی‌روش دوست دارد بماند چراکه تیم ملی ایران با او بزرگ شده ولی هر چند وقت یک‌بار فرد جدیدی برای او مشکل‌سازی می‌کند.  رئیس فدراسیون است که باید حرف آخر را بزند و امیدوارم شرایط کاری برای ماندن این مربی فراهم شود.

نکونام با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم فوتبال ایران به دست افرادی سپرده شود که قبلا ناکام بوده‌اند، گفت: هم اکنون صلاح ماندن کی‌روش است چراکه مردم و بازیکنان تیم ملی او را دوست دارند و با جان دل برای تیم بازی می‌کنند و معلوم نیست با رفتن او باز هم تیم ملی همین شرایط را داشته باشد یا خیر...

کد خبر : ۲۶۴۷۴۶