خبرگزاری کار ایران

مرحله اول مقدماتی فوتبال المپیک- تهران؛

فردا سومین گام امیدهای ایران مقابل همسایه شرقی/هشدار عربستان به شاگردان خاکپور

تیم فوتبال امید ایران فردا(یکشنبه) سومین مسابقه خود را در مرحله اول رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو مقابل افغانستان برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم امید ایران و شاگردان محمد خاکپور که در 2 مسابقه قبلی خود در این رقابت ها به 2 پیروزی مقتدرانه مقابل نپال و فلسطین دست یافته اند، در حال حاضر با 6 امتیاز در رده نخست گروه C قرار دارند.

افغان ها هم از 3 بازی خود یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده اند که شاهکار ان تیم مقابل عربستان رقم خورد که موفق شدند در روزی که هواداران پر تعداد خود را به ورزشگاه دستگردی کشانده بودند تیم سعودی ها را با تساوی بدون متوقف کنند تا با 4 امتیاز و کسب نتایجی بالاتر ازحد انتظار در رده سوم گروه قرار گیرد. این نتیجه هشداری برای کادر فنی تیم امید است تا حریف خود را دست کم نگیرند بویژه اینکه افغان ها در بازی های قبلی خود از حمایت 12 هزار تماشاگر هموطن خود نیز بهره مند بودند و این می تواند پشتوانه روحی مناسبی برای همسایه غربی و ارائه یک بازی انتحاری مقابل ایران باشد. ایران در صورت پیروزی در این مسابقه 9 امتیازی می شود و راه صعود خود را به مرحله دوم رقابت های انتخابی المپیک هموارتر خواهد کرد.

دیدار تیم های فوتبال امید ایران وافغانستان ساعت 17 فردا(یکشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. این مسابقات در 10 گروه برگزار می شود که تیم های نخست به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی در قاره آسیا می شوند وتیم های دوم نیز در مرحله پلی آف حضور خواهند یافت.

مرحله نهایی مقدماتی انتخابی المپیک 2016 در قالب رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا، آذر ماه سال جاری به میزبانی قطر انجام می شود.

تیم فوتبال امید ایران از المپیک 1976 تاکنون در بازی های المپیک حضور نیافته است.

کد خبر : ۲۶۲۴۰۹