خبرگزاری کار ایران

در نشست نواب رئیس بانوان فدراسیون ها؛

شهریان: نتایج اینچئون نگاه ها را به ورزش بانوان تغییر داد / باید شرایط برابری برای بانوان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۴۰

با توجه به روحیه ای که از زنان سراغ دارم شک ندارم که اگردر فدراسیون های ورزشی شرایط مساوی برای زنان و مردان ایجاد شود بانوان بهترین نتایج را کسب خواهند کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به خودباوری بانوان در همه عرصه ها به خصوص حوزه ورزش گفت: با توجه به روحیه ای که از زنان سراغ دارم شک ندارم که اگردر فدراسیون های ورزشی شرایط برابر برای زنان و مردان ایجاد شود بانوان بهترین نتایج را کسب خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، رباب شهریان در نشست نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانوان در بازی های آسیایی و پارآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون اظهار داشت: بازی های آسیایی و پارآسیایی را با افتخارآفرینی زنان پشت سر گذاشتیم که این باعثشد نگاه ها نسبت به ورزش این حوزه تغییر کند.

وی با اشاره به این نکته که بعد از انقلاب اسلامی بانوان ما در این دوره از بازی های آسیایی بهترین نتیجه را کسب کردند، اذعان داشت: زنان ورزشکار ما توانستند با کسب ۲ مدال طلا، ۷ نقره و ۷ برنز سهم قابل قبولی در مدال آوری داشته باشند.
شهریان در ادامه یکی از دلایل کاهش کمی کاروان ایران در اینچئون را میزبانی کره عنوان کرد و گفت: کره جنوبی در این دوره تنها میزبان ۳۶ رشته ورزشی بود و این باعثشد دیگر ورزشکاران ما نتوانند حضور پیدا کنند و ضمن این که سعی کردیم کاروانی کیفی اعزام کینم.

معاون امور ورزش بانوان یکی از سیاست های این حوزه را تاکید بر استفاده از مربیان زن برای ورزش زنان عنوان کرد و گفت: اگر به رشد اعتقاد داریم باید در همه جوانب از جمله رشد ورزشکاران، مربیان، داوران و حتی تربیت بانوان برای کسب کرسی های بین المللی باشد.

وی در ادامه با بیان این که نواب رئیس بانوان در فدراسیون های ورزشی باید برنامه عملیاتی خود در فدراسیون ها را به صورت مستقل ببینید، خاطرنشان کرد: به طور مثال در بولینگ و بیلیارد ۳۳ مدال در بخش بانوان توزیع می شود که پتانسیل خیلی خوبی است و می توان با برنامه ریزی از تمام این ظرفیت ها برای مدال آوری استفاده کرد و ما نیز در اجرای برنامه هایتان به کمک شما خواهیم شتافت.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به خودباوری بانوان در همه عرصه ها به خصوص حوزه ورزش گفت: با توجه به روحیه ای که از زنان سراغ دارم شک ندارم که اگردر فدراسیون های ورزشی شرایط مساوی برای زنان و مردان ایجاد شود بانوان بهترین نتایج را کسب خواهند کرد.

وی در ادامه بااشاره به این نکته که مردم از جامعه ورزشی مطالبات فرهنگی دارند، اذعان داشت: امیدوارم بتوانیم در این حوزه اخلاق مداری را گسترش و نهادینه کنیم. ما ورزشکاران خود را تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران اعزام می کنیم پس باید ارزش های نظام ما در ورزشکارانمان متبلور شود.

در پایان این نشست نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و گزارشی از عملکرد آن ها در ۶ ماهه نخست سال ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز