خبرگزاری کار ایران

اولین شکست فصل در آخرین بازی؛

شاگردان ژابی بالاخره کم آوردند/ شاهکار الهه‌های ایتالیا با گاسپرینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۷۶۷

آتالانتا با برد ۳ - ۰ مقابل بایر لورکوزن، قهرمان لیگ اروپا شد و اولین جام اروپایی تاریخش رو به دست آورد.

به گزارش ایلنا، تیم‌های آتالانتا و بایرلورکوزن امشب در فینال لیگ اروپا، فصل 24-2023 به مصاف هم می‌روند. دوبلین، پایتخت کشور ایرلند میزبان نبرد تیم شکست‌ناپذیر آلونسو با شاگردان جانپیرو گاسپرینی است. هر دو تیم، رقبای سرسختی را در راه رسیدن به جدال نهایی پشت سر گذاشته‌ و با شایستگی به هم رسیده‌اند؛ لورکوزن به ترتیب بر قره باغ، وست هم و آاس رم غلبه کرده و آتالانتا با ارائه عملکردی درخشان، اسپورتینگ لیسبون، لیورپول و مارسی را از پیش رو برداشته‌است.

لورکوزن پس از ۵۱ بازی بدون شکست، به دنبال رسیدن به یک جام اروپایی مهم است. این تیم بوندسلیگا را با کسب ۹۰ امتیاز به پایان برد و جام قهرمانی را به دست آورد. لورکوزن در این فصل ۱۳۵ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده‌ و تنها ۳۹ گل دریافت کرده‌ است. تیم آلمانی به دنبال کسب دومین جام اروپایی‌اش پس از جام یوفا در سال ۱۹۸۸ است.

اگرچه آتالانتا هفته گذشته در فینال کوپاایتالیا به یوونتوس باخت ولی در یک ماه گذشته در شرایط خوبی بوده است و شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل لچه صعودشان را به لیگ قهرمانان اروپا قطعی کردند. جان‌لوکا اسکاماکا، ملی‌پوش ایتالیایی که در ۱۰ بازی خود در لیگ اروپا در این فصل شش گل به ثمر رسانده امید اول تیم ایتالیایی در این دیدار است.

جان‌لوکا اسکاماکا (مهاجم گلزن این فصل آتالانتا) فصل گذشته به همراه وستهم به فینال لیگ کنفرانس اروپا رسید؛ جایی که «چکش‌ها» (لقب وستهم) فیورنتینا را در فینال لیگ کنفرانس اروپا در پراگ شکست دادند. اما این مهاجم نتوانست خیلی برای تیمش سابقش مفید باشد و در ۱۶ بازی لیگ برتری تنها سه گل به ثمر رساند. این بار به نظر می‌رسد که این جوان ۲۵ساله مصمم است تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. اسکاماکا با دبل برابر لیورپول درخشش زیادی داشت و عامل اصلی صعود تیم ایتالیایی به فینال لیگ اروپا بود.

ترکیب اصلی لورکوزن: ماتی کووار، ادموند تاپسوبا، جاناتان تا، پی‌رو ‌هینکاپی، یوسیپ استانیشیچ، ازکیل پالاسیوس، گرانیت ژاکا، الکس ‌گریمالدو، جرمی فریمپونگ، فلوریان ویرتس، امینه عدلی

ترکیب اصلی آتالانتا: خوان موسو، برات جیمیشتی، ایساک هین، ‌سئاد کولاسیناچ، داویده زاپاکاستا، ادرسون سیلوا، تون کوپماینرز، ‌ماتئو روگری، شارل دکتلر، آده‌مولا لوکمن، جان‌لوکا اسکاماکا

در دقیقه ۹۱، شلیک خطرناک هلوژک با فاصله‌ای کم از کنار دروازه عبور کرد و به بیرون رفت.

لورکوزن حملات زیادی روی دروازه آتالانتا تدارک دیده اما هیچکدام از آنها با توجه به خط دفاع توانمند شاگردان گاسپرینی، چندان خطرساز نبودند.

آتالانتا ۳-۰ لورکوزن (ادمولا لوکمن دقیقه ۷۶): باز هم لوکمن! چهره شماره یازده تیم اتالانتا این بار پس از اینکه پشت محوطه جریمه توپ گرفت و پا عوض کرد، با شلیکی برق آسا دروازه کووار را هدف گرفت تا کار شاگردان لورکوزن یک سره کند!

بازی در نیمه دوم با ضرب آهنگی بهتری دنبال می‌شود و دو تیم برای زدن گل در این نیمه تلاش زیادی می‌کنند.

در دقیقه ۴۲، دکتلاره با نفوذ به عمق دفاع لورکوزن این شانس را داشت دروازه کووار باز کند اما این سنگربان واکنش خوبی مقابل این توپ نشان داد.

موقعیت تک به تک فوق العاده‌ای که گریمالدو در پشت سر مدافعان آتالانتا به دست آورد، با مهار موسو همراه شد تا همچنان عدد حک شده مقابل نام لورکوزن، صِفر باشد!

آتالانتا ۲-۰ لورکوزن (ادمولا لوکمن دقیقه ۲۶): توپ گیری فوق العاده لوکمن، با حرکت این بازیکن در بین ۵ بازیکن لورکوزن همراه شد اما این بازیکن با ضربه‌ای زیبا کنج دروازه کووار را هدف گرفت تا پیش از دقیقه ۳۰، لورکوزن با دو گل از حریفش عقب افتاده باشد.

کرنر ارسالی توسط لوکمن، با ضربه سر تاه از محوطه خارج شد اما در موج دوم حمله، کوپماینرز، زاپاکاستا را در عمق صاحب توپ کرد و او هم لوکمن را در عرض دید که این پاس با ضربه پای راست او همراه شد تا گل اول بازی به ثمر برسد.

با گذشت ده دقیقه از شروع بازی، بازیکنان تکنیکی اغلب در تلاش برای گذر از یکدیگر هستند اما خط دفاعی و ساختار مستحکم تدافعی تیم‌ها مانع از این مسئله شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز