خبرگزاری کار ایران

اوسمار و نکونام، لطفا دربی را جذاب کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۱۳

اتنظار می‌رود با توجه به شرایط دو تیم در جدول و عملکردی که به جا گذاشته‌اند، امروز شاهد بازی جذابی از سوی سرخابی‌ها در دربی باشیم.

به گزارش ایلنا، دربی 103 در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم در بهترین شرایط روحی و فنی خود قرار دارند. استقلال بعد از شکست مقابل مس‌رفسنجان و حذف از جام حذفی، دوباره در لیگ درخشان ظاهر شد و به روند قبلی خود برگشت. پیروزی بر استقلال خوزستان در اهواز باعث شد تا تیم نکونام همچنان صدرنشین باقی بماند. استقلال به عنوان تیم نخست جدول رده‌بندی پا به زمین می‌گذارد تا بتواند صدرنشینی خود را حفظ کند.

جواد نکونام هنوز هم قول قهرمانی به هواداران نمی‌دهد اما کیست که نداند تنها هدف او و شاگردانش صدرنشینی در پایان فصل است. جدول سند خوبی برای اثبات این ادعا است. استقلال از 19 بازی 42 امتیاز کسب کرده. عرف فوتبال ایران برای کسب عنوان قهرمانی، میانگین 2 امتیاز به ازای هر بازی به علاوه یک امتیاز است. یعنی یک تیم قادر است با 61 امتیاز قهرمان لیگ شود. استقلال اما حالا به ازای هر بازی، نه تنها 2 امتیاز اندوخته بلکه 4 امتیاز هم بیشتر گرفته. همین مسأله نشان می‌دهد که این تیم شبیه یک قهرمان عمل کرده است.

در سوی مقابل پرسپولیسی قرار دارد که در هفته‌های اخیر و بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از این رو به آن رو شده. یک تیم هجومی با بازیکنانی بزرگ و آماده در خط حمله که برای مدافعان حریف دردسرهای بزرگی به وجود می‌آورند. پرسپولیس در 5 بازی اخیر خود با مربیگری اوسمار ویرا 10 گل به ثمر رسانده. یعنی به ازای هر بازی 2 گل زده که آمار مناسبی برای یک تیم لیگ برتری محسوب می‌شود. اورونوف و مهدی ترابی در کناره‌ها و عیسی آل‌کثیر در نوک خط حمله ستاره‌های پرسپولیس در این مقطع به حساب می‌آیند. تنها نقطه ضعف پرسپولیس، افت بیرانوند در هفته‌های اخیر و غیبت گولسیانی و کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاع است.

با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی، قهرمان لیگ از دل این بازی بیرون می‌آید. اگر پرسپولیس به برتری برسد هم‌امتیاز با استقلال برای قهرمانی تلاش می‌کند و در صورت پیروزی تیم نکونام، آبی‌ها فاصله خود را به 6 امتیاز می‌رسانند و یکه و تنها بر صدر جدول تکیه می‌زنند. همین موضوع می‌تواند حساسیت این دربی را بالا ببرد. حساسیتی که امیدواریم به نمایش محتاطانه دو تیم منجر نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز