خبرگزاری کار ایران

قهرمانی سباستین هالر پس از شکست سرطان

دراماتیک ترین اتفاق فوتبالی 2024/ این ساحل عاج دوست داشتنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۴۱۹

قهرمانی تیم ملی ساحل عاج در جام ملت های آفریقا در شرایطی رقم خورد که آن ها مربی خود را در مرحله گروهی اخراج و با مربی جدید به کار خود در این تورنمنت ادامه دادند.

بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند؛ رسیدن ساحل عاج به فینال. این واقعیت که ساحل عاج در فینال است فراتر از یک معجزه است. میزبان در دو بازی گروهی خود از جمله شکست 4-0 مقابل گینه‌استوایی شکست خورده بود. عملکرد هولناک آنها در مرحله گروهی منجر به خاتمه دادن به همکاری با ژان لویی گاسه شد و دستیار او امرسه فائه هدایت تیم را برای ادامه راه بر عهده گرفت.

با وجود نتایج ضعیف در مرحله گروهی این تیم به طور باورنکردنی، با قرار گرفتن در رتبه چهارمین تیم برتر سوم، اجازه حضور در ادامه سفر را دریافت کرد.

تحت هدایت سرمربی جدید، فیل‌ها سنگال را در ضربات پنالتی، مالی را در وقت اضافه و جمهوری دموکرات کنگو را با تک گل در نیمه نهایی شکست دادند تا به فینال مقابل نیجریه رسیدند.

در فینال مسابقه با بازی رو به جلو و هجومی‌تر ساحل عاج آغاز شد اما این نیجریه بود که در دقیقه ۳۸ و برخلاف جهت جریان بازی توسط ویلیام تروست اکونگ به گل رسید. نیمه اول با برتری یک بر صفر نیجریه مقابل ساحل عاج به پایان رسید.

نیمه دوم را ساحل عاج برای جبران گل خورده هجومی‌تر آغاز کرد و در سوی دیگر نیجریه هم با دفاع فشرده به دنبال حفظ گل زده بود. در نهایت اما مقاومت نیجریه در دقیقه ۶۲ شکست و فرانک کسیه گل مساوی ساحل عاج را وارد دروازه نیجریه کرد تا نتیجه دیدار مساوی شود.

در ادامه باز هم فشار ساحل‌عاج ادامه پیدا کرد و سباستین هالر در دقیقه ۸۱ توانست دروازه نیجریه را باز کند تا ساحل‌عاج با یک کامبک دو بر یک پیش بیفتد. این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و در نهایت ساحل‌عاج موفق شد با پیروزی ۲ بر یک برابر نیجریه، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود.

 

نکات بازی:

- سباستین هالر پس از شکست سرطان موفق شد در شرایطی سخت در این جام به همراه کشورش قهرمان شود، ماجراجویی شگفت‌انگیز هم برای هالر و هم برای کشور ساحل عاج.

- تا قبل از این سال، هیچ تیم قهرمانی در این رقابت‌ها در گروه خودش سوم نشده بود. ساحل عاج پس از تغییر مربی و صعود عجیب از مرحله گروهی موفق شد یک قهرمانی دیگر به قهرمانی‌هایش در سال‌های 1992 و 2015 اضافه کند.

 

بهترین بازیکن مسابقه؛ سیمون آدینگرا (ساحل عاج)

آدینگرا که پاس هر دو گل ساحل عاجی‌ها را در این بازی داد، در بهترین زمان ممکن بهترین عملکرد را از خودش به جای گذاشت. هیچ بازیکنی به اندازه وینگر فیل‌ها موقعیت خطرناک ایجاد نکرد (8) و شوت به سمت دروازه حریفان نزد (6). آدینگرا همچنین بیشترین دوئل‌ها (18) را به نام خودش ثبت کرد و بیش از هر بازیکن دیگری دریبل‌های موفق (5) داشت، که یکی از آنها منجر به پاس دیدنی او به هالر شد.

 

بهترین‌های جام

در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی به عنوان سومی و تیم ملی فوتبال کنگو به عنوان چهارمی رسیدند.

پس از بسته شدن پرونده سی و چهارمین دوره جام ملت‌های آفریقا، کنفدراسیون فوتبال این قاره برترین‌های جام را اعلام کرد که به شرح زیر است:

 بهترین مربی: امرس فایی (ساحل عاج)

بهترین بازیکن: ویلیام اکونگ (نیجریه)

بهترین گلزن: امیلیو نسوه لوپز (گینه بیسائو)

بهترین دروازه‌بان: رانون ویلیامز (آفریقای جنوبی)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز