خبرگزاری کار ایران

گزارش زنده:

قطر ۳ ایران ۲: پایان نسل پر ادعای بدون نتیجه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۹۶

تیم ملی با نسلی که مدعی طلایی‌ترین دوره فوتبال ایران بود باز هم در قدم پایانی نتوانست به اتفاقی قابل افتخار دست یابد.

به گزارش ایلنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر امروز(چهارشنبه) در دور نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه 3 بر دو به سود ایران به پایان رسید تا قطر در مرحله فینال حریف تیم ملی اردن شود.


داور: احمد علی( کویت) 

کمک داوران: عبدالله العنزی( کویت)، محمدزیرول( مالزی) 

کارت زرد: مهدی ترابی، احسان حاج صفی؛ احمد علی و احمد فتحی (قطر)

کارت قرمز: شجاع خلیل زاده از ایران

گل: سردار آزمون دقیقه 4 و علیرضا جهانبخش 49 برای ایران؛ جاسم جابر دقیقه 17 و اکرم عفیف 43 برای قطر


ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی (46-میلاد محبی)، رامین رضاییان (87- شهریار مغانلو)، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی (46-محمد محبی)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی (7+90- رضا اسدی)

ترکیب تیم قطر: مشعل برشم، پدرو میگوئل (63- طارق سلمان)، علی مختار (68- خوخی)، محمد وعد، یوسف عبدالرزاق (63- حسن الهیدوس)، اکرم عفیف، لوکاس مندز، همام احمد (46- اسماعیل محمد)، معز علی، احمد فتحی، جاسم جابر (81- عبدالعزیز حاتم)


شرح گل

ایران 1 - قطر صفر (دقیقه 4: سردار آزمون): اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را میگل پریرا به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند. ویدیو

قطر ۳ ایران ۲: پایان نسل پر ادعای بدون نتیجه

ایران 1 - قطر 1 (دقیقه 17: جاسم جابر): فرار اکرم عفیف از سمت راست محوطه جریمه و پاس کات‌بک او را جاسم جابر با شوت محکم از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به پای مدافع ایران و عبور از روی سر بیرانوند به تور دروازه چسبید و گل تساوی را به همراه داشت. ویدیو

قطر ۳ ایران ۲: پایان نسل پر ادعای بدون نتیجه

ایران 1 - قطر 2 (دقیقه 43: اکرم عفیف): موج دوم حمله قطر با دفع اشتباه بازیکنان ایران در زمین خودی شکل گرفت که پاس رو به جلوی احمد فتحی را اکرم عفیف با نفوذ سریع به محوطه جریمه و شوت فنی و تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پیش بیفتند. ویدیو

قطر ۳ ایران ۲: پایان نسل پر ادعای بدون نتیجه

ایران 2 - قطر 2 (دقیقه 51: علیرضا جهانبخش): در زمان پنالتی زودهنگام نیمه دوم برای ایران، در حالی که مشعل برشم به سمت راست شیرجه رفته بود، علیرضا جهانبخش توپ را به مرکز دروازه زد تا گل تساوی به ثمر برسد. ویدیو

قطر ۳ ایران ۲: پایان نسل پر ادعای بدون نتیجه

ایران 2 - قطر 3 (دقیقه 82: المعز علی): ارسال اکرم عفیف از سمت چپ زمین را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر برگشت داد تا پشت محوطه جریمه توپ به عبدالعزیز حاتم برسد و این بازیکن یک دقیقه پس از تعویض اقدام به شوت‌زنی کند که ضربه او در میانه راه به المعز علی رسید و در حالی‌که رامین رضاییان آفساید را پُر کرده بود، این مهاجم گل سوم قطر را با شوت زمینی زد. ویدیو

قطر ۳ ایران ۲: پایان نسل پر ادعای بدون نتیجه


دقایق حساس

دقیقه 5: شوت اکرم عفیف در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 9: توپ ارسالی از سمت چپ زمین به محوطه جریمه ایران را بیرانوند دفع کرد.

دقیقه 11: تماشاگران قطری اعتقاد به خطای پنالتی در برخورد المعز علی با شجاع داشتند که داور اماراتی بازی را دنبال کرد.

دقیقه 13: فرار سریع جهانبخش از سمت راست زمین و ارسال زمینی و خطرناک او را مهدی طارمی می‌توانست تبدیل به گل کند که توپ از مقابل پای او رد شد.

دقیقه 13: حمله همه جانبه ایران نزدیک بود گل دوم را به همراه داشته باشد که شوت سامان قدوس دفع شد و در ادامه ارسال چیپ او از روی سر همه عبور کرد و به سمت چپ زمین رفت.

دقیقه 25: خطای بازیکن قطری روی سردار آزمون گرفته نشد تا مهاجم تیم ملی حسابی به داور قطری معترض شود! این داور روی صحنه گل قطر هم خطا روی طارمی در پشت محوطه جریمه قطر را نادیده گرفت!

دقیقه 24: احسان حاج صفی به بازیکنان تیم ملی می گفت عقب نروید و تیم را جلو بکشید!

دقیقه 20:  اولین کرنر تیم ملی را قدوس روی دروازه زد که دروازه بان قطری با مشت توپ را دور کرد و تبدیل به یک ضدحمله برای قطر شد.

دقیقه 33: اشتباه امید ابراهیمی کاری کرد تا قطر ضدحمله سریعی بزند و اکرم عفیف در موقعیت عالی قرار بگیرد که حرکت پا به توپ و شوت محکم او را بیرانوند به شکل ناقص دفع کرد که در ریباند ضربه چیپ عفیف روی تور دروازه ایران فرود آمد.

دقیقه 39: شوت مهدی علی از پشت محوطه جریمه به شکل عجیبی به بیرون رفت.

دقیقه 3+45: توپ ارسالی قدوس از کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک اول را سعید عزت‌اللهی با ضربه پشت سر زد و در ادامه ضربه نهایی کنعانی‌زادگان را لوکاس مندز از روی خط بیرون کشید که اعتراض ایرانی‌ها به داور و بازبینی داوران وی‌ای‌آر منجر به پنالتی نشد.

...

دقیقه 52: پاس در عمق المعز علی، چرخش و شوت یوسف عبدالرزاق را بیرانوند با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

دقیقه 53: ارسال اکرم عفیف از جناح چپ زمین و ضربه پشت سر اشتباه مهدی طارمی را پدرو مقابل تیرک دوم با ضربه سر زد که در آستانه ورود توپ به دروازه، شجاع خلیل زاده از روی خط آن را برگشت داد و در ادامه هم خطای لوکاس مندز روی بازیکنان ایران گرفته شد.

دقیقه 56: داور خطای بازیکن قطری را روی کنعانی زادگان اعلام کرد  و به این ترتیب حمله خطرناک تیم قطر دفع شد.

دقیقه 65: ارسال رامین رضائیان به آزمون رسید و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70: ارسال رضائیان را مدافعان قطری راهی کرنر کردند. ضربه کرنر را قدوس روی دروازه قطر ارسال کرد که مدافعان توپ را دفع کردند.

دقیقه  75: ارسال های پیاپی روی دروازه قطر فرصت گلزنی برای ما ایجاد کرد و مدافعان توپ را از روی خط دفاع برگشت دادند.

دقیقه 78: بازیکنان تیم ملی دروازه قطر را به توپ بستند و شوت های متوالی بازیکنان به مدافعان برخورد کرد. قطر کاملا تحت فشار قرارگرفته در این دقایق.

دقیقه 88: خطا روی عفیف یک ضربه کاشته برای تیم قطر به همراه داشت. قبل از زدن ضربه داور به سرمربی تیم قطر هم کارت زرد نشان داد.

دقیقه 89: عفیف ضربه کاشته را روی دروازه تیم ملی فرستاد که حاصلی برای این تیم نداشت.

دقیقه 1+90: خلیل زاده روی عفیف مرتکب خطا شد و داور به او کارت زرد نشان داد. کمک داور ویدئویی به داور گفت می تواند خلیل زاده را با کارت قرمز جریمه کند که داور برای بازبینی صحنه رفت و خلیل زاده با کارت قرمز داور اخراج شد.

دقیقه 6+90: ارسال بازیکنان تیم ملی روی سر طارمی فرود آمد که ضربه او حاصلی برای ما نداشت. داور برای نیمه دوم 13 دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرده

دقیقه 13+90 : شوت جهانبخش به تیرک دروازه قطر برخوردکرد و گل نشد تا بهترین فرصت ما بازهم از دست برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز