خبرگزاری کار ایران

اعتراض لیگ‌های اروپایی به فیفا بابت فرمت جدید جام جهانی باشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۲۷

لیگ برتر فوتبال انگلیس و دو لیگ اروپایی معتبر دیگر به فرمت جدید جام جهانی باشگاه‌ها به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از دیلی میل؛ ، لیگ برتر انگلیس شکایتی به فیفا در مورد فرمت به روز شده جام جهانی باشگاه‌ها ارسال کرده است.

پیش از این مشخص شده بود که جام جهانی باشگاه‌ها با 32 تیم از 15 ژوئن تا 13 جولای 2025 در آمریکا برگزار می‌شود. فرمت به روز شده مسابقات در ماه مارس توسط شورای فیفا تصویب شد. بر اساس سیستم انتخابی، 12 تیم از اروپا، 6 تیم از آمریکای جنوبی، 4 تیم از آسیا، آفریقا و منطقه کونکاکاف و همچنین یک نماینده از اقیانوسیه در نخستین دوره مسابقات حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش؛ لیگ برتر انگلیس یکی از لیگ‌هایی بود که نامه اعتراض و شکایتی از طریق انجمن لیگ جهانی (WLF) ارائه کرد که شامل لالیگا، سری A و بوندس‌لیگا نیز می‌شود. در  این نامه WLF به شدت فیفا را متهم کرد که در مسئولیت‌های خود به‌ عنوان یک نهاد حاکم جهانی ناکام بوده و با برنامه‌ریزی مسابقات بیشتر برای کسب درآمد ، منافع خود را در اولویت قرار داده است. WLF در این نامه مدعی شده که فیفا با شلوغ کردن بیش از حد تقویم و قرار دادن بازیکنان در شرایط سخت و آسیب‌های بیشتر، منافع باشگاه‌ها را نادیده می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز