خبرگزاری کار ایران

قدوس پست جدید و مأموریت مهار مارتینلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۴۷

توماس فرانک در برنتفورد از سامان قدوس در پست‌های متفاوتی بازی گرفته که در اکثر آنها موفق بوده

به گزارش ایلنا، سامان قدوس هفته گذشته در بازی با ازبکستان مصدوم شد و مشخص نبود که برای بازی شنبه شب با آرسنال آماده باشد، ولی قبل از بازی خبر رسید که بازیکن ایرانی برنتفورد برای این بازی حساس در ترکیب اصلی است. این اولین بار در این فصل بود که قدوس حضور در ترکیب اصلی تیمش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد. عجیب‌تر اینکه او در چیدمان 2-3-5 توماس فرانک نقش پیستون راست را داشت. سرمربی دانمارکی برنتفورد در بازی‌های قبلی از کریستوفر آیر در این پست استفاده کرده بود، ولی با مصدومیت کالینز و تغییر پست آیر، قدوس در این بازی حساس فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد.

پست جدید و مأموریت مهار مارتینلی

سامان در اوسترسوند سوئد به عنوان یک بازیکن تهاجمی مطرح شد که در پست‌هایی مثل گوش، مهاجم کناری و مهاجم نوک بازی می‌کرد، ولی توماس فرانک در برنتفورد از او در پست‌های متفاوتی بازی گرفته که در اکثر آنها موفق بوده. فصل گذشته قدوس را بیشتر در پیستون چپ دیده بودیم، ولی فرانک این بار با توجه به نیاز تیمش او را در پیستون راست به کار گرفت و او در برابر آرسنال مدعی نمایش خوبی داشت.

ایده فرانک برای این بازی بستن عمق زمین با پنج مدافع و استفاده از تک‌ فرصت‌ها بود و طبق این برنامه قدوس بیشتر وظیفه داشت راه نفوذ مارتینلی، گوش چپ آرسنال را ببندد. مهاجم آرسنال هفته گذشته در هر دو بازی برزیل مقابل کلمبیا و آرژانتین بازی کرده بود و تک گل تیمش در این دو بازی را هم زد تا ثابت کند آمادگی بالایی دارد. او در 15 بازی این فصل آرسنال هم دو گل و سه پاس گل داشته و از بازیکنان زهردار تیمش محسوب می‌شود. با این حال مارتینلی مقابل قدوس کار آسانی نداشت و با وجود تکنیک خوب و سرعت بالایش به ندرت توانست مدافع ایرانی را دور بزند. آمار بازی هم عملکرد دفاعی خوب قدوس را تأیید می‌کند. او 3 دوئل از 4 دوئل زمینی‌اش را برد.

اختلاف 18 سانتی‌متری با هاورتز

آرسنال برای باز کردن دروازه برنتفورد کار سختی داشت و بعد از گل نیمه اول تروسارد که به دلیل آفساید میلی‌متری مردود شد به ندرت توانست دروازه میزبان را به خطر بیندازد. آرتتا برای شکستن مقاومت دفاعی میزبان نیروهای تهاجمی روی نیمکت را به تدریج وارد زمین کرد و کای هاورتز در دقیقه 79 جانشین مارتینلی شد که در عبور از قدوس ناموفق بود. در این لحظات فشار آرسنال لحظه به لحظه بیشتر می‌شد و تروسارد و هاورتز به تناوب در پست گوش چپ آرسنال قرار می‌گرفتند تا یار مستقیم قدوس باشند.

سرانجام هاورتز در دقیقه 89 موفق شد روی سانتر بلند ساکا به تیر دوم بالاتر از قدوس سر بزند و دروازه برنتفورد را باز کند. بازیکن 175 سانتی‌متری ایرانی در این صحنه کار سختی برای مهار بازیکن 193 سانتی‌متری آلمانی داشت و به سختی می‌توان او را بابت این گل مقصر دانست. فرانک بلافاصله بعد از این گل قدوس و لوئیز پاتر را بیرون کشید تا آخرین بختش برای زدن گل تساوی را با اضافه کردن دو بازیکن تهاجمی محک بزند. همزمان آرتتا دو تعویض دفاعی داشت تا آرسنال در چند دقیقه پایانی از تک گل هاورتز محافظت کند و با این سه امتیاز به صدر جدول رسید.

سرمربی برنتفورد با وجود گل هاورتز از عملکرد دفاعی تیمش تمجید کرد و گفت: «ما در جریان بازی موفق شدیم دو نفر از بهترین وینگرهای لیگ برتر (مارتینلی و ساکا را از کار بیندازیم. تنها گل بازی روی یک صحنه درخشان از ساکا و حرکت فوق‌العاده هاورتز زده شد. عملکرد دفاعی ما روبه‌روی یک تیم تهاجمی خیلی‌خیلی خوب تقریباً بی‌نقص بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز