خبرگزاری کار ایران

حمید عزیززاده: در این فوتبال خشت اول را کج گذاشتند/ استقلال احتمالاً قهرمان امسال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۶۸

صدرنشینی استقلال و عملکرد این تیم باعث شده پیشکسوت این تیم به قهرمانی آبی ها امیدوار باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال شرایط این تیم را تشریح کرد.

  در تیم‌های پایه استقلال مشغول فعالیت نیستید؟

نه، به هر حال ما به جرم اینکه پارسال بهترین نتایج را در تیم امید استقلال گرفتیم و در آکادمی استقلال به همراه آقای برهانی خوب کار کردیم، کنار گذاشته شدیم.

 در حال حاضر شرایط تیمی که شما قهرمان کردید، چه شد؟

نمی‌دانم فقط می‌دانم افراد ناآشنایی به تیم آمدند که من به شخصه حتی اسمشان را نشنیده‌ام.

 کلاً معلوم است که دل پری از این مسأله دارید و دلخور هستید؟

شما هم اگر مثل من می‌دانستید در فوتبال تهران چه خبر است و بعضی از مسائل چطور به دست دلالان افتاده قطعاً همینطور ناراحت بودید، اما امیدوارم آقای ماجدی الان که رئیس هیأت فوتبال تهران شده‌اند جلوی یکسری مسائل را بگیرند و به فوتبال تهران سر و سامان دهند.

 تیم استقلال صدرنشین است و نسبت به تیم رقیب خود پنج امتیاز اختلاف دارد، در خصوص عملکرد تیم استقلال در هفته‌هایی که گذشت، توضیح می‌دهید؟

من سالی که آقای مجیدی بود و همه از سبک فوتبال استقلال ایراد می‌گرفتند گفتم که این تیم قهرمان می‌شود، همان‌طور که دیدید تیم فرهاد قهرمان شد، حالا همین نظر را هم برای تیم آقای نکونام دارم. شما در نظر بگیرید چه کسی به استقلال می‌آمد بهتر بود از جواد نکونام؟ یا کادرفنی که الان استقلال دارد چه چیزی کم دارد؟ تمام مربیان استقلال از بهترین‌ها هستند. این کادر نتیجه می‌گیرد امسال هم می‌گویم این تیم به احتمال زیاد قهرمان است.

 استقلال پنج امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد و همین نکته هم باعث شده تا ماجرای کسر امتیاز توسط پرسپولیسی‌ها پیگیری شود و حتی گفته می‌شود استقلال در خطر کسر امتیاز قرار دارد!

به نظر من سقف بودجه‌ای که برای باشگاه‌ها گذاشته‌اند مسخره است. شما در نظر بگیرید در فوتبال آسیا سقف بگذارند و بگویند رئال مادرید چطور خرج کند. مگر می‌شود؟! به نظرم به جای این کارها باید دست دلالان از فوتبال ما کوتاه شود. باید جلوی بالا رفتن نرخ بعضی بازیکنان گرفته شود که مثلاً قیمتشان یک میلیارد است، باشگاه باید با همین دلالی‌ها ده میلیارد پرداخت کند.

 خیلی از بازیکنان به این نکات اشاره می‌کنند راه‌هایی مثل دادن سکه و یا ماشین باعث شده سقف بودجه را برخی از باشگاه‌ها دور بزنند!

من می‌گویم در این فوتبال خشت اول را کج گذاشتند وقتی از ابتدا مسائل را با کدخدامنشی حل کردند و اجازه ندادند کمیته‌هایی مثل کمیته انضباطی رأی قاطع دهند. این مسائل باعث شد تا باشگاه‌ها به قانون احترام نگذارند. بعد وقتی در سطح ملی با چنین مشکلی مواجه می‌شویم ای‌اف‌سی و فیفا برخورد جدی می‌کنند ما هم شوک می‌شویم.

 استقلال بازی با ذوب را در پیش دارد چون شما در هر دو تیم سابقه بازی دارید نظرتان در خصوص این بازی چیست؟

به نظرم دو تیم در سطح بالایی بازی می‌کنند و بازی خوبی می‌شود. امیدوارم به دور از هر گونه حاشیه‌ای بازی خوبی از دو تیم ببینیم. اما در خصوص فوتبال تیم‌های اصفهانی باید بگویم که برایشان نگران هستم و عقیده دارم که فوتبال اصفهان در حال نابود شدن است.

 به عنوان شخصی که اصفهانی هستید و در تیم‌های اصفهانی بازی کردید عجیب نیست که این نظر را دارید؟

اتفاقاً چون دلسوز هستم و خبر دارم در این تیم‌ها چه می‌گذرد این نظر را دارم. شما نگاه کنید در زمانی که ما بازی می‌کردیم چند بازیکن از تیم‌های پایه ذوب و سپاهان به تیم بزرگسال می‌آمد. 15،14 بازیکن از تیم پایه‌ها به تیم بزرگسال می‌آمد و اصلاً این باشگاه‌ها هزینه گزاف نمی‌کردند، اما حالا؟ هزینه‌های هنگفت خرج می‌کنند بازیکن می‌آورند که تیم در نهایت دوم یا سوم شود؟ در حالی که در گذشته این دو تیم در جام حذفی و لیگ برتر قهرمان می‌شدند و بعد هم در سطح آسیا رتبه می‌آوردند. چه بر سر این دو تیم آوردند که الان کارخانه بازیکن‌سازی‌شان نابود شد و حالا با هزینه‌های بالا بازیکن تیم‌های دیگر را می‌خرند؟ مربی خارجی می‌آورند پول زیاد به او می‌دهند که تیم دوم شود؟ مگر محرم با هزینه به مراتب کمتر تیم سوم تحویل نداد؟ برای همین است که می‌گویم فوتبال اصفهان نابود شده است. بعضاً مربیانی را در رأس کار می‌گذارند که فوتبال بازی نکرده‌اند و دقایقی که بازی گره می‌خورد نمی‌دانند به بازیکن چه بگویند.

 منظورتان کیست؟

هم خودشان می‌فهمند چه کسی را می‌گویم و هم تمام فوتبالی‌ها.

 مورینیو هم فوتبالیست نبود اما در سطح اول دنیا مربیگری می‌کند.

مورینیو بعد از پورتو چه نتیجه‌ای گرفت. آدم‌هایی که فوتبالی نیستند تا یک جا خوب پیش می‌روند اما بقیه راه نمی‌توانند چیزی برای ارائه داشته باشند این حداقل نظر من است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز