خبرگزاری کار ایران

نظریان: روز خوبی برای ورزش‌های زمستانی به ویژه هاکی روی یخ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۰۴

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در مورد اعزام تیم دختران هاکی روی یخ به مسابقات جهانی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در نشست خبر پیش از اعزام تیم هاکی روی یخ دختران به مسابقات کاپ آزاد جهانی لهستان اظهار داشت: روز خوبی برای ورزش‌های زمستانی به ویژه هاکی روی یخ است. در این یک سال که هاکی روی یخ زیرمجموعه فدراسیون شده، این اتفاق موجب شده اتفاقات خوبی رخ بدهد و پرچم مقدس ایران در میادین بین‌المللی به اهتزاز دربیاید. می خواهم از زحماتی که در مسیر پیشرفت این رشته کشیده می‌شود ، تشکر می‌کنم.

وی افزود: دوره‌های مربیگری خوبی در این مدت برگزار شد و می‌توان گفت که امروز یک چراغ پرنور برای ورزش‌های زمستانی روشن شده است. ما نمی‌توانیم بگوییم که در بازی‌های زمستانی عربستان پاسخگو نباشیم. ما دیگر این فرصت را نداریم که بگوییم هنوز به دنبال برف هستیم و ظرفیت سایر رشته‌ها غافل مانده‌ایم. در واقع باید به سایر رشته‌ها نیز توجه کنیم. در این مدتی که این فعالیت هاکی روی یخ استارت خورده، نشان داده شده که نسل جدید به دنبال نشان دادن استعدادهای خود در رشته‌های جدید هستند. شاید در بازی‌های زمستانی هاربین در چین نتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، ولی برای بازی‌های زمستانی ریاض می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی درباره موضوع تبدیل سالن 12 هزار نفری آزادی به سالن یخ و استفاده از آن برای ورزش‌های زمستانی گفت: نگاه من از همان ابتدا به سال 2030 در این رشته بود و از همان روز اول به دنبال یک زیرساخت مناسب بودم تا از ظرفیت‌ ویژه المپیک زمستانی استفاده کنیم. ما همانطور که در برای المپیک تابستانی و بازی‌های آسیایی از دو سال قبل ستاد مربوطه را تشکیل می دهیم ، باید برای ورزش‌های زمستانی هم‌ همین کار را انجام بدهیم. به هر صورت از سال گذشته پیگیر سالن آزادی بودیم، چون ساختار کف آن مناسب رشته‌های زمستانی است و با یک بودجه می‌توان شرایط را فراهم آورد. ما حتی درخواست میزبانی سطح سه (دیویژن 3) را دادیم، ولی به دلیل نداشتن زیرساخت‌های استاندارد نتوانستیم میزبان شویم و بوسنی میزبانی را در اختیار گرفت. من درباره استفاده از سالن آزادی با هاشمی صحبت کردم و در حال تلاش هستیم که از این ظرفیت استفاده کنیم.

نظریان عنوان کرد: فدراسیون‌ها یک نهادی هستند که از دولت کمک می‌گیرند. ما خیلی محل تولید درآمد نداریم، چون زیرساخت خاصی نداریم و یک متر هم در اختیارمان نیست، در حالی که فدراسیون اسکی وابسته به برف و زمستان است. تجهیز و اعزام یک تیم در اینجا به اندازه چند تیم دیگر است. به هر حال حمایت‌ها در یک سال گذشته وجود داشته و 2 میلیارد از منابع دولتی وارد انجمن شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز