خبرگزاری کار ایران

باغمیشه: استقلال تاجیکستان پرسپولیس را غافلگیر کرد/ بیرانوند پرسپولیس را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۴۰

پیشکسوت پرسپولیس در مورد وضعیت این تیم در دیدار اخیر آسیایی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، علی باغمیشه، بازیکن سال‌های دور پرسپولیس در خصوص تقابل با استقلال تاجیکستان صحبت کرد.

چرا بازی در دقایق اولیه خلاف چیزی شد که تصور می‌شد؟

تیم استقلال تاجیکستان تیمی فیزیکی بود که سعی داشت با جنگ‌های بدنی و دوندگی زیاد و گرفتن خطا و استفاده از ضربات ایستگاهی شرایط را برای پرسپولیس سخت کند که در این راه هم در ده، پانزده دقیقه اول موفق عمل کردند اما بعد از سپری شدن این دقایق پرسپولیس به چیزی که می‌خواست دست یافت و با گرفتن توپ و میدان، تیم میهمان را عقب زد و کم‌کم بازی خودش را به تیم تاجیکستانی دیکته کرد؛ تیمی که چغر بود و واقعاً بازی با این تیم طبق تصوری که وجود داشت کار راحتی نبود چون این تیم چند بازیکن خارجی را هم به تیمش اضافه کرده بود که آنها را به تیم بهتری تبدیل کرده بود. در این بین سروش باز هم در قلب خط میانی درخشید و بازیکنان به‌دلیل همکاری خیلی خوبی که با او داشتند موجب شدند قلب خط میانی در دست طراح پرسپولیس قرار بگیرد و پرسپولیس بازی را در اختیار بگیرد.

پنالتی گرفتن بیرانوند هم در دقایق اولیه خیلی به برد پرسپولیس کمک کرد!

بالاخره علی بیرانوند بعد از درخشش در تیم ملی و پرسپولیس در عمل سال‌هاست که به بهترین دروازه‌بان ایران و آسیا تبدیل شده است از این‌رو زمانی هم که پنالتی گرفته شد باز هم یکجورهایی ته دل همه هواداران پرسپولیس خوش بود که سنگربانی درون دروازه پرسپولیس وجود دارد که قادر است بزرگی کند و پنالتی را مهار سازد و در عمل هم دیدید که همین گونه شد و علی در عمل بزرگی خودش را نشان داد و تیمش را در بازی نگه داشت البته جدا از بیرانوند، تک تک بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب بازی کردند و موجب شدند تیم در فاز دفاعی عالی ظاهر شده و بعد با خیال راحت در کارهای هجومی شرکت کرده و دو گل بزند و البته چند گل را هم با بدشانسی از دست بدهد.

سعید صادقی هم خارج از تصور دو گل بسیار ارزشمند زد و به نوعی نقش اصلی را در پیروزی تیمش ایفا کرد!

سعید بازیکن خیلی خوبی است و توانایی بالایی در پست هافبک و بازی در پست وینگر دارد و نشان داد که بی‌جهت نیست یحیی به این بازیکن اعتقاد خاصی دارد؛ بازیکنی که گل دقیقه 44 او در واقع فشار را از پرسپولیس برداشت و موجب شد پرسپولیس با بار روانی کمتر برای پیروزی و برد پرنگ‌تر در نیمه دوم بجنگد که خوشبختانه هم به این مهم رسید.

در خط حمله بازی بازیکنانی مانند عمری یا شهاب و نبیل را چگونه ارزیابی کردید؟

عمری عالی دوید و واقعاً خط دفاعی تیم تاجیکستانی را با تکنیک نابش اذیت کرد و کاری که یحیی از او خواسته بود را به نحو احسن انجام داد. شهاب هم یکی دو فرصت خوب پیدا کرد که با بدشانسی از دست داد اما عملکرد خودش را در روزی که گل هم نزد با یک پاس گل به صادقی تکمیل کرد. نبیل هم در دقایق بسیار کمی که به میدان آمد خودش را عالی در موقعیت گلزنی قرار داد که داور به شکلی عجیب از پنالتی گذشت اما هر چه که بود حالا به نظرم خط حمله پرسپولیس زهر خوبی به نسبت چند ماه قبل پیدا کرده است.

اما با همه بردهای پرسپولیس در دو بازی اخیرش تیم النصر هم همچنان برنده می‌شود تا شانس پرسپولیس برای صعود به‌عنوان تیم اول کمتر شود!

النصر تیم خوبی است اما پرسپولیسی که من دیدم شاید بتواند تیم النصر را حتی در عربستان شکست دهد و این مسأله خیلی دست نیافتنی نیست.

در خصوص بازی پرسپولیس مقابل ملوان در انزلی چه پیش‌بینی دارید؟

ملوان امسال تیم خوبی نشان داده و بازی با این تیم در انزلی کار چندان راحتی نیست اما  اگر پرسپولیس با قدرت واقعی‌اش بازی کند حتماً ملوان را هم شکست خواهد داد و جایگاهش را در صدر حفظ خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز