خبرگزاری کار ایران

تدوین چرخه المپیکی کشتی فرنگی با ۳ محور مهم/ آغاز انتخابی‌ها از مسابقات کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۶۴۰

باتوجه به اینکه چرخه ۲۰۲۴ به رقابت‌های المپیک پاریس منتهی خواهد شد، چرخه امسال کشتی فرنگی بر سه محور مهم پایه‌ریزی می‌شود.

به گزارش ایلنا، بعد از برگزاری مسابقات جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی هانگژو، هرچند همچنان چرخه 2023 ادامه داشته و قرار است نفرات اعزامی به سه مسابقه باقیمانده سال جاری میلادی شامل امیدهای جهان، ارتش‌های جهان و ایندورگیم از آن مشخص شوند، اما بخش اصلی چرخه اجرا شده و به نظر طی هفته‌های پیش رو چرخه انتخابی کشتی فرنگی در سال 2024 اعلام خواهد شد تا کشتی‌گیران مسیر خود برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس را بدانند.

با توجه به اینکه کشتی فرنگی با مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک گرفته است، در دو وزن 77 و 87 کیلوگرم باید از دو مسابقه گزینشی آسیایی و جهانی دنبال کسب مجوز ورود به المپیک باشد تا بتواند با تیمی کامل راهی پاریس شود.

همچنین علاوه بر شش وزن المپیکی که مدعیانش باید از چرخه انتخاب شده و سپس مهیای حضور در المپیک پاریس 2024 شوند، طبق روال دو المپیک اخیر، مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی نیز برگزار خواهد شد، بنابراین در چهار وزن 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم باید برای شناسایی و آماده‌سازی نفرات برتر برنامه‌ریزی شود.

به این ترتیب چرخه انتخابی سال 2024 کشتی فرنگی بر سه محور نوشته خواهد شد، یکی حفظ قهرمانان مدال‌آور این رشته در مسابقات جهانی 2023 که از چه زمانی وارد فرآیند انتخابی تیم ملی می‌شوند، دیگری برنامه‌ای جدا برای دو وزنی که در آنها صاحب سهمیه المپیک نشده‌ایم و باید تمرکز ابتدایی روی کسب سهمیه باشد و همچنین چهار وزن غیرالمپیکی که بعد از پاریس، باید برای کسب مدال در مسابقات اوزان غیرالمپیکی روی تشک بروند.

اتحادیه جهانی هنوز در مورد زمان و مکان برگزاری مسابقه جهانی اوزان غیرالمپیکی سال 2024 تصمیم‌گیری نکرده است.

پویا دادمرز در 55 کیلو (برنز)، محمدرضا گرایی در 67 کیلو (برنز)، علیرضا مُهمدی در 82 کیلو (نقره)، محمدهادی ساروی در 97 کیلو (برنز) و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم (طلا) مدال‌آوران کشتی فرنگی در مسابقات جهانی بلگراد بودند که سه وزن آن المپیکی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز