خبرگزاری کار ایران

پایان کار تیم ملی کوراش در آسیا با ۵ مدال/ آذرنگ تنها طلایی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۹۰۵

تیم ملی کوراش ایران با کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی پایان داد. صادق آذرنگ تنها کوراش کاری بود که توانست این رشته را در آسیا طلایی کند.

به گزارش ایلنا، در مسابقات روز دوشنبه کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، صادق آذرنگ، کوراش‌کار ایران در وزن ۹۰- کیلوگرم در دیدار نخست خود به مصاف «کومار چائوهان» از هند رفت و ضمن برتری در این بازی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

نماینده ایران در مرحله ماقبل فینال به مصاف «عطایف» از ترکمسنتان رفت و با نمایشی زیبا ضمن ضربه فنی کردن حریف خود به فینال راه یافت. آذرنگ در دیدار نهایی به مصاف «کیم» از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری در این دیدار به مدال طلا رسید.

اما زهرا باقری نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش بانوان ایران، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم به مصاف «سالیوا» از قرقیزستان رفت و با شکست حریف خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «وی او» از ویتنام رفت و موفق شد ضمن شکست حریف خود به دیدار نهایی این وزن راه یابد. باقری در دیدار نهایی در حالی به مصاف «یو لیو» از چین رفت که تماشاگران حاضر در سالن به شدت نماینده کشورشان را مورد حمایت و تشویق قرار می‌دادند. در پایان این دیدار نیز باقری با قبول شکست مقابل حریف چینی خود به مدال نقره دست یافت.

ملیکا امیدوند دیگر نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش بانوان، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم به مصاف «توکاس» از هند رفت و ضمن برتری مقابل این حریف به مرحله نیمه نهایی رسید. ملی‌پوش کوراش کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «یو لیو» از چین رفت و در رقابتی نزدیک بازی را واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

پیش از این، دنیا آقایی در وزن ۷۰- و مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم دو نشان نقره برای ایران به ارمغان آوردند تا تیم ملی کوراش آقایان و بانوان ایران با کسب ۵ مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی پایان دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز