خبرگزاری کار ایران

مقصودلو: از شکست نجات یافتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۱۵

مرد شماره یک شطرنج ایران با اشاره به اینکه اگر بتواند سطح بهتری از خود به نمایش بگذارد شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی است، گفت: امروز در مسابقه اول خود از شکست نجات یافتم.

به گزارش ایلنا، پرهام مقصودلو پس از کسب یک تساوی و یک پیروزی مقابل دو حریف خود در روز نخست مسابقات رپید بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود خستگی مسیر و سفر طولانی که تا رسیدن به چین پشت سر گذاشتم، از عملکرد خود تقریبا راضی هستم چرا که روز اول بود و به استراحت بیشتری نیاز داشتم و امیدوار هستم از فردا بهتر بازی کنم و بهتر نتیجه بگیرم.

وی ادامه داد: امروز در بازی نخست شرایطم راضی کننده نبود و حریفم خوب بازی کرد و خوشبختانه از باخت نجات پیدا کردم و به تساوی رسیدم. بازی دوم اما بازی راحت‌تری بود چون به مراتب رقیبم ضعیف‌تر بود.

مرد شماره یک شطرنج ایران با بیان اینکه از دو مسابقه نخست خود ۱.۵ امتیاز کسب کرده‌ام، خاطرنشان کرد: هفت مسابقه باقی مانده و از فردا همه چیز دوباره برایم شروع می‌شود.

مقصودلو در خصوص شانس مدال خود نیز، بیان کرد: از نظر رنکینگ در رتبه پنجم جدول قرار دارم و فکر می‌کنم اگر اندکی از سطح خود بالاتر بازی کنم شانس مدال دارم اما باید قطعا تلاش کنم و امروز واقعا نتوانستم به چیزی که می‌خواستم برسم و از فردا تلاشم را بیشتر می‌کنم و اینکه چه مدالی کسب کنم به عملکردم بستگی دارد.

وی در رابطه با سطح مسابقات نیز، عنوان کرد: سطح مسابقات واقعا بالا است و بازیکنانی که از هند و ازبکستان آمده‌اند سطح بالایی دارند و عبدوالستاروف قهرمان شطرنج سریع جهان بوده است و بازیکنان ملی پوش هندی واقعا در بخش سریع بازیکنان سریع قهاری هستند و استاد بزرگ سایر کشورها نیز حضور دارند و با توجه به اینکه در بازی‌های اسیایی شرکت کرده‌اند برای همه خیلی مهم است که بهترین خود را به نمایش بگذارند و همه بازیکنان انگیزه دارند و شرایط سخت است.

محمد امین طباطبایی نیز پس از کسب دو پیروزی مقابل حریفان خود در مرحله اول بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: مسابقات در ۹ دور برگزار می‌شود و خدا را شکر توانستم دو بازی اول خود را با پیروزی پشت سر بگذارم؛ مسابقات در چهار روز برگزار می‌شود که یک روز آن سه دور و سه روز دیگر آن دو دور خواهد بود.

وی ادامه داد: در دوره‌های ابتدایی شرایط چندان سخت نیست و هنوز با حریفان اصلی خود روبرو نشده‌ام و به طور حتما در مراحل بعدی شرایط سخت‌تر می‌شود.

ملی‌پوش شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با اشاره به اینکه مهم‌ترین حریفانش در این دوره از رقابت‌ها نمایندگان کشورهای ازبکستان، قزاقستان و هند هستند.

طباطبایی با بیان اینکه شانس کسب مدالش کم نیست، عنوان کرد: چرا که تبحر اصلی من در بخش رپید است و حس می‌کنم در فرم خوبی در این مسابقات قرار دارم و کسب مدال نه برای من و نه برای پرهام مقصودلو دور از دسترس نیست.

همچنین در ادامه مبینا علی نسب پس از کسب یک شکست و یک پیروزی مقابل دو حریف خود در روز نخست مسابقات رپید بازی های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: حریف دور اولم از هند بود که خیلی حریف قوی بود و در رنکینگ شماره ۴ جهان است که خیلی حریف قوی برای من به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: در دور دوم اما حریفی از کره جنوبی را شکست دادم و هفت مسابقه دیگر پیش رو دارم.

بهترین های شطرنج‌ دنیا از آسیا هستند

ملی پوش شطرنج ایران در مورد سطح مسابقات نیز، گفت: سطح مسابقات خیلی بالا است چون بهترین های دنیا از کشورهای هند، چین، ازبکستان و در مجموع از آسیا هستند.

وی افزود: رنگینک ابتدایی من ۱۸ است و ۳۰ ورزشکار در این دوره از رقابت ها شرکت کرده ‌اند و امیدوارم رنکینگ خود را ارتقاء دهم و بهترین نتیجه را کسب کنم. 

ملی پوش شطرنج ایران در خصوص شانس کسب مدال خود در این دوره از رقابت ها، گفت: سطح مسابقات خیلی بالا است و خیلی ها از من قوی تر هستند اما تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین نتیجه را به دست آورم.

مهرداد اردشی، سرمربی تیم ملی شطرنج نیز پس از دیدارهای سه ملی پوش ایران در روز نخست بخش رپید شطرنح بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: در روز نخست مسابقات تقریبا نتایج مناسبی را کسب کردیم و هر سه مسابقه دوم خود را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: مقصودلو در مسابقه اول خود امتیاز داد و این مساله غافلگیر کننده بود، خانم علی‌نسب نیز در بازی اول خود با رقیب هندی رقابت کرد که جزو نفرات برتر دنیا است و مسابقه آن‌ها تقریبا پایاپای پیش رفت و می‌توانست به مساوی برسد اما نتیجه مطلوب از دست رفت.

سرمربی تیم ملی شطرنج ایران با بیان اینکه ملی پوشان می‌توانند در دورهای بعدی نتایج بهتری کسب کنند و طباطبایی با توجه به کسب دو پیروزی جزو صدرنشین‌های جدول است و شانس مدال بیشتری دارد. مقصودلو نیز ۱.۵ امتیاز دارد و علی نسب نیز یک امتیاز در روز نخست کسب کرده است و در مجموع شرایط خوب است.

اردشی با بیان اینکه امیدواریم در ادامه شطرنج بازان ایرانی بهتر ظاهر شوند، گفت: اینجا بازی‌های آسیایی است و تیم‌ها با قوی‌ترین ترکیب خود ظاهر شده‌اند و کار ما بسیار سخت است و همه تیم ها با تمام توان ظاهر شده‌اند و پس از مسابقات انفرادی مسابقات تیمی را پیش رو خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز