خبرگزاری کار ایران

فروردین: با سوابق درخشان کیومرث هاشمی او می‌تواند به ورزش کشور کمک کند/ فدراسیون برخورد با سپاهان را با سایر تیم‌ها هم داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۱۴

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی روزهای اخیر ورزش ایران صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، در روزهای اخیر لیگ برتر با برخی حواشی روبه‌رو شد که اصلی‌ترین آن جدال مسئولان باشگاه سپاهان با فدراسیون فوتبال بود. کمیته کارگروه نظارت بر قراردادها تخلف سپاهان را در بالا رفتن سقف قراردادها اعلام و کمیته انضباطی فدراسیون این باشگاه را به کسر امتیاز محکوم کرد؛ موضوعی که باعث شد تا شاگردان مورایس با کسر 4 امتیاز در رده چهارم لیگ برتر قرار بگیرند. منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال از جمله افرادی بود که به رونمایی از تخلفات باشگاه سپاهان پرداخت؛ موضوعی که با شکایت باشگاه سپاهان همراه شد و چالش جدیدی برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرد.

محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع می‌گوید: «من خودم پیش از این مربی فوتبال بودم و می‌دانم که کسر امتیاز چقدر سخت است. از محرومیت یا جریمه شدن باشگاهی خوشحال نیستیم بلکه خوشحالی‌مان از این است که قانون به درستی اجرا و تیم متخلف جریمه شد. فدراسیون فوتبال برای سر و سامان دادن به قرارداد بازیکنان، قانونی وضع کرد اما این قانون با بی‌توجهی و بی‌احترامی یکی از باشگاه‌ها روبه‌رو شد. این در حالی است که باید همه باشگاه‌ها به قوانین احترام بگذارند و در اجرای آن تلاش کنند.»

او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «فدراسیون، سپاهان را به کسر امتیاز محکوم کرد و باید این تصمیم برای تمامی تیم‌های متخلف گرفته شود. امیدوارم که این تصمیمات در یک شرایط مساوی و عادلانه باشد که البته تا به این لحظه همین‌گونه بوده و از این به بعد هم انتظار داریم که اینگونه باشد و فدراسیون فوتبال بر این موضوع نظارت ویژه‌ای داشته باشد. قطعاً مجلس شورای اسلامی گزارش مربوط به سقف قراردادها را از فدراسیون فوتبال می‌خواهد و ما هم این موضوع را بررسی خواهیم کرد.» 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص جدال مسئولان باشگاه سپاهان با نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم اینطور صحبت می‌کند: «قنبرزاده مدیر خوبی است و به مسائل حقوقی اشراف کاملی دارد. اطمینان داریم که قنبرزاده به هیچ‌وجه از باشگاه خاصی جانبداری نمی‌کند. وقتی تصمیمی گرفته می‌شود باید همه در جهت اجرای آن تلاش کنند. فراکسیون ورزش هر تصمیمی که در جهت شفاف‌سازی توسط فدراسیون فوتبال گرفته شود را حمایت می‌کند. ما معتقدیم که باید فیرپلی مالی رعایت شود و تیم‌ها در شرایط برابر با همدیگر رقابت کنند. حالا این رقابت در لیگ برتر باشد یا در لیگ‌های پایین‌تر فرقی ندارد.»

فروردین در خصوص تیم ملی فوتبال می‌گوید: «تیم ملی در این فیفادی دو دیدار خوب برگزار کرد. یکی از اتفاقات خوبی که در این 2 دیدار شاهد بودیم انسجام تیمی بود. قلعه‌نویی انسجام خوبی بوجود آورد و امیدواریم این انسجام تیمی تا زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا ادامه داشته باشد و تیم ملی بتواند در این رقابت‌ها باعث شادی مردم شود. تیم ملی ما شرایط خوبی دارد و از بازیکنان آماده‌ای بهره می‌برد. حالا هم با آمدن امیر قلعه‌نویی انتظار داریم که این تیم در جام ملت‌ها نتیجه خوبی کسب کند.»

او با اشاره به این موضوع که قلعه‌نویی تجربیات خوبی دارد و نتایج خوبی در لیگ برتر با تیم‌های مختلف کسب کرده است، می‌گوید: «فوتبال ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و قلعه‌نویی نشان داد که از همه ظرفیت‌های فوتبال ایران استفاده می‌کند. در این بین انتظاراتی از قلعه‌نویی داریم که یکی از این انتظارات تغییر نسل کنونی است. تیم ملی در شرایط حاضر نیاز به تغییر نسل و حضور بازیکنان جوان دارد که البته باید برای اجرای این موضوع به قلعه‌نویی زمان داد که این زمان در اختیار او قرار خواهد گرفت.»

رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «در این بین اهالی فوتبال هم از ما انتظاراتی دارند که باید از همین‌جا بگویم که مجلس از تیم ملی فوتبال حمایت خواهد کرد. حمایت‌های ما می‌تواند در بعد آماده‌سازی باشد. می‌توانیم به منظور حضور موفق در جام ملت‌های آسیا رقبای خوبی در نظر بگیریم و از این نظر به تیم ملی کمک کنیم. یکی دیگر از کمک‌های مجلس می‌تواند در مسائل مالی باشد که این اتفاق در مقاطع مختلف افتاده و ادامه خواهد داشت.»

فروردین با اشاره به انتخاب کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان هم اینطور صحبت می‌کند: «معتقدم با توجه به سوابق درخشانی که هاشمی دارد او می‌تواند خلأها را برطرف کند. دغدغه ورزش باید از مجلس شروع شود و در فصل بودجه به ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشیم. باید به خلأهای قانونی موجود در ورزش توجه کنیم و معتقدم هاشمی می‌تواند خلأها را برطرف کند. او شناخت خوبی از ورزش دارد. امیدوارم با حضور آقای هاشمی اتفاقات خوبی در ورزش بیفتد. سوابق او نشان می‌دهد که کار را بلد است. خواسته ما از هاشمی توجه بیشتر به رشته‌های پرطرفدار است. فوتبال جزو رشته‌های پرطرفدار است و او باید با حمایت‌های بیشتر پاسخ هواداران میلیونی را بدهد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز