خبرگزاری کار ایران

فولاد ناامید کننده: این قرمز در اهواز محبوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۴۸۸

فولاد خوزستان یکی از ضعیف ترین فصل های تاریخ لیگ برتر خود را سپری می‌کند.

به گزارش ایلنا، به این نام‌ها دقت کنید: سهراب بختیاری‌زاده، حسین کعبی، ایمان مبعلی، ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد، میلاد زنیدپور، علی بداوی، عادل کلاه‌کج، پژمان منتظری، کاوه رضایی، آرش افشین، رضا نوروزی و... از جمله بازیکنانی هستند که در سال‌های اخیر افتخارات زیادی را برای فولادخوزستان و البته فوتبال ایران به دست آورده‌اند. آنها در سال 1374 با خرید امتیاز تیم جنوب اهواز وارد مسابقات فوتبال دسته دوم جام آزادگان شدند. همایون شاهرخی در آن برهه، هدایت فولاد خوزستان را به عهده داشت که با درایت او و تلاش بازیکنان فولاد، این تیم توانست به رقابت‌های لیگ دسته اول راه پیدا کند. همچنین باشگاه فولاد یکی از معدود باشگاه‌های داخلی است که در تمامی رده‌های سنی در بالاترین رده لیگ‌های کشوری یعنی لیگ برتر حضور دارد. تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید فولاد خوزستان که در سال‌های گذشته عناوین فراوانی را در رقابت‌های فوق به دست آورده‌اند، در فصل 93-92 عناوین قهرمانی لیگ‌های برتر جوانان، نوجوانان، نونهالان و زیر 13 سال را از آن خود و فوتبال استان خوزستان کردند.

آنها در ادوار لیگ برتر دو مرتبه جام قهرمانی‌ها را بالای سر بردند. ابتدا در سال 1384 دست به کار بزرگ دیگری زدند و در حضور تمامی بزرگان فوتبال ایران، به قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دست یافتند. این امر با شکست تیم‌های مطرح استقلال و پرسپولیس تهران در هر دو بازی رفت و برگشت میسر شد. همچنین با این قهرمانی فولادی‌ها فرصت یافتند به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده حضور یابند. دومین مرتبه در سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران با کسب 57 امتیاز از مجموع 30 دیدار با حسین فرکی به مقام قهرمانی جام خلیج فارس نائل آمد.

 بدترین اتفاق برای آنها در لیگ ششم افتاد؛ جدایی جمع زیادی از بازیکنان کلیدی باعث شد تا تیم دوست‌داشتنی فولاد به لیگ دسته اول سقوط کند. اما با این حال آنها مثل امروز شروع خیلی ضعیفی نداشتند.

 

هت تریک در قعرنشینی

در این فصل فولاد برای اولین بار نیست که قعرنشین شده است. این تیم در لیگ نهم و شانزدهم هم در هفته چهارم قعرنشین بوده است. با وجود این بازهم تفاوتی بین این فصل و دو فصل نهم و شانزدهم وجود دارد. در آن سال‌ها فولاد قعرنشین بود اما در هر دو فصل با کسب دو امتیاز قعرنشین بود ولی در این فصل فولاد نه تنها قعرنشین است بلکه حتی یک امتیاز هم کسب نکرده.

 

ضعیف‌ترین خط دفاع

اوضاع فولاد با علی منصوریان در این فصل آنقدر خراب است که در تمام دوره‌های گذشته، خوزستانی‌ها از تیم‌شان سراغ ندارند. این تیم در چهار بازی گذشته 11 گل خورده تا ضعیف‌ترین خط دفاع هم به نام فولاد در تمام ادوار گذشته بخورد. 11 گل خورده در چهار بازی آمار وحشتناکی است که فولاد در این فصل با منصوریان کسب کرده است.

 

لیگ سیزدهم، بهترین فصل

فولاد روزهای خوب در لیگ برتر کم نداشته است، از قهرمانی گرفته تا کسب سهمیه آسیا همگی در کارنامه فولاد دیده می‌شود. اما این تیم سیزدهمین دوره لیگ برتر در پایان هفته چهارم با کسب 9 امتیاز صدرنشین بوده است و بهترین نتایج چهار هفته نخست را در این دوره از رقابت‌ها کسب کرده است.

 

لیگ چهاردهم فولاد 9 امتیازی بود

در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال باز هم فولاد روزهای خوبی را سپری می‌کرد. در این فصل از رقابت‌ها هم آنها توانسته بودند 9 امتیاز از چهار بازی کسب کند. با وجود این، این تیم در لیگ چهاردهم بعد از پایان هفته چهارم در رده دوم جدول ایستاده بود.

 فولادی که یکی از بهترین باشگاه‌ها در پرورش استعدادها بوده و اهمیت بسیاری هم به آکادمی‌اش می‌دهد، وقتی در رده بزرگسالان تا این حد ضعیف عمل می‌کند حتماً دلایل زیادی دارد. بدون شک اتخاذ یک تصمیم اصولی و انتخابی صحیح برای نیمکت‌نشینی نمی‌تواند آنها را از بحران موجود خارج کند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که استفاده از مربیان بومی که جایگاه خوبی میان هواداران دارد هم تا حدود زیادی حواشی را از این تیم دور می‌کند. کعبی که به نظر می‌رسد از همین بی‌توجهی‌ها گلایه دارد، در آخرین اظهار نظرش گفته: «از کودکی عضو تیم‌های پایه بودم؛ اما اگر به من احترام نگذارند، بهتر است در این فوتبال نباشم. در گذشته امثال دکتر صدر، محصص و حاج‌رضایی کارشناسی فوتبال کشورمان را در برنامه‌ها انجام می‌دادند. در حال حاضر شما ببینید چه اشخاصی برای کارشناسی به تلویزیون می‌آیند و چه بازی‌هایی با چه کیفیتی برگزار می‌شود.»

آنها در شروع مجدد لیگ و از هفته پنجم میهمان سپاهان در نقش جهان خواهند بود. مسابقه‌ای فوق‌العاده سخت که البته می‌تواند در صورت نتیجه گرفتن، آغازی برای بازگشت به روزهای خوب‌شان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز