خبرگزاری کار ایران

حسینی و تلاش برای اعاده حیثیت در دربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۶۰

گلر شماره یک استقلال عملکرد پر فراز و نشیبی در طول فصل داشته و در فینال جام حذفی به دنبال اثبات شایستگی‌های خودش است.

به گزارش ایلنا، دربی 101 برای شماره یک استقلال از جنبه‌های بسیاری اهمیت دارد. نخستین عامل محرک برای سید‌حسین حسینی، تقابل با علیرضا بیرانوند است. رقیبی که در سال‌های اخیر انگیزه‌های بسیاری را برای حسینی ایجاد کرد تا حتی به دروازه تیم ملی هم برسد. در جام جهانی 2022 حسینی در حضور بیرانوند دو بازی مهم در ترکیب تیم ملی انجام داد و شاید حتی اگر بیرانوند با آن مصدومیت سخت از ناحیه بینی مواجه نمی‌شد نیز شانس به شماره یک استقلال می‌رسید چرا که کارلوس کی‌روش عمیقاً به توانایی‌های دروازه‌بان استقلال اعتقاد داشت و اگر بیرو با آسیب‌دیدگی هم مواجه نمی‌شد به حسینی میدان می‌داد.

حسینی در سال‌های اخیر جهش قابل توجهی در فوتبال ایران داشته است. گذشته از اینکه او در ماه‌های اخیر قدری دچار افت شده اما حضور در تیم ملی و بازی در جام جهانی و قهرمانی با استقلال را باید از جمله دستاوردهای شماره یک استقلال دانست. مردی که در آستانه دربی 101 سرشار از انگیزه است تا بار دیگر شایستگی‌های خود را در ایامی که حتی از داخل نیز انتقادهایی به او می‌شود، به اثبات برساند و جام قهرمانی را با تیمش بالای سر ببرد.

پیروزی در مقابل بیرانوند می‌تواند اعتباری تازه برای شماره یک استقلال باشد و او را در سومین دربی جام حذفی به پیروز میدان بدل کند. حسینی در دو دربی حذفی گذشته توانست با مهار پنالتی‌های حریف استقلال را از سد پرسپولیس عبور دهد و اگر این بار نیز همان وقایع رخ دهد، حسینی در جام حذفی مقابل پرسپولیس هت تریک خواهد کرد و سه برد را به‌نام خود ثبت خواهد کرد. برای حسینی شیرین‌ترین اتفاق این است که او با مهار پنالتی به سومین برد خود در دربی‌های حذفی برسد تا در این زمینه به دست نیافتنی‌ترین بازیکن استقلال در تمام ادوار جام حذفی تبدیل شود.

سید‌حسین در دو دربی حذفی در مهار پنالتی‌ها تحسین برانگیز بود. گرچه شاید برخی کارشناسان براین باور باشند که بیرانوند در مهار پنالتی تخصص بیشتری دارد اما حسینی نیز قابلیت‌های فنی خود را بارها به اثبات رسانده و در همین عرصه داغ بزرگی بر دل سرخ‌ها گذاشته است.

سیدحسین برای برتری در این بازی انگیزه‌های دیگری هم دارد. شماره یک استقلال در آخرین دربی مقابل سرخ‌ها شکست خورد. گلی که او دریافت کرد هنوز محل بحث است که مقصرش بوده یا اینکه اهمال عارف غلامی موجب به ثمر رسیدن این گل شده است. این باخت نیز برای دروازه‌بان استقلال می‌تواند محرک باشد تا با واکنش‌های مناسب در دربی 101 بردی بزرگ را مقابل علیرضا بیرانوند به دست آورد.

درخشش احتمالی سید‌حسین در این دربی علاوه بر برتری او در آمارهای جام حذفی به احیای شماره یک استقلال منجر خواهد شد. این اواخر کارشناسان استقلالی نیز خواستار جذب دروازه‌بان دیگری بودند؛ تحلیلی که چندان با آنچه حسینی رقم زده همخوانی ندارد اما به هرحال حتی اگر این انتقادها را نیز صادق بدانیم، حسینی با موفقیت در این دربی می‌تواند تمام ابرهای سیاه را از مقابل خود کنار بزند و با آرامش به انتظار فصل بعد بنشیند.

دربی 101 درواقع تقابل یک‌های سرخابی‌ها است. یکی سید‌حسین حسینی که بازوبند کاپیتانی استقلال را بر دست می‌بندد و دیگری علیرضا بیرانوند که با یک عقبه پررنگ به تکیه‌گاه بزرگی برای سرخ‌ها تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز