خبرگزاری کار ایران

مروری بر 5 دربی حذفی سرخابی‌ها؛ برنده دربی ششم کیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۷۲۶

استقلال و پرسپولیس برای ششمین بار در جام حذفی و دومین بار در فینال این مسابقات به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با ۳ گل هوادار تهران را شکست دهد تا با توجه به برتری استقلال مقابل نساجی در همین مرحله، دو رقیب سنتی در فینال به هم برخورد کنند و در کنار یک تقابل جذاب و سنتی برای قهرمانی جام حذفی هم با یکدیگر به رقابت بپردازند.

این بازی در اوج جذابیت و حساسیت در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم پیش از این در طول تاریخ خود تنها ۵ بار در جام حذفی با هم دیدار داشتند که به این بهانه مروری بر آن خواهیم داشت.

 

دربی شماره ۳۱

۱۳۶۷‍/۱۲‍/۱۹

پیروزی (۴)۰ - (۲)۰ استقلال

اولین تقابل حذفی دو تیم در اواخر دهه ۶۰ رقم خورد. جایی که تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه و بعد ۱۲۰ دقیقه موفق به باز کردن دروازه یک دیگر نشدند و در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که موفق شد از سد استقلال عبور کند. این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد و پرسپولیس که آن زمان با نام پیروزی فعالیت می‌کرد با این برتری راهی نیمه نهایی مسابقات شد. این اولین تقابل حذفی دو تیم بود که خیلی عکس و تصویری از آن وجود ندارد.

 

دربی شماره ۴۷

۱۳۷۸‍/۰۴‍/۲۰

پیروزی ۲ - ۱ استقلال

دومین تقابل حذفی دو تیم ۲۴ سال قبل برگزار شد. این بازی در فینال جام حذفی شکل گرفت و اولین و آخرین تقابل دو تیم در فینال جام حذفی تا امروز است و دربی پیش رو دومین تقابل فینال حذفی دو تیم خواهد بود. در آن بازی پرسپولیس ابتدا با گل مهدی هاشمی نسب از روی نقطه پنالتی توانست از حریف خودش جلو بیافتد و در دقیقه ۵۰ بازی سهراب بختیاری زاده بود که کار را به تساوی کشاند و این نتیجه تا دقایق پایانی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۸۵ افشین پیروانی سومین مدافع گلزن این بازی بود که گل دوم و برتری بخش تیمش را به ثمر رساند تا پرسپولیس به قهرمانی مسابقات جام حذفی دست پیدا کند.

 

دربی شماره ۷۴

۱۳۹۰/۰۹/۱۸

پرسپولیس ۰ - ۳ استقلال

تقابل بعدی دو تیم ۱۲ سال بعد و در زمان پرویز مظلومی شکل گرفت. جایی که دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند و تقابل دو تیم در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی وقت‌های اضافه برای استقلال طوفانی رقم خورد. جایی که با دو گل مجتبی جباری در دقایق ۹۶ و ۹۸ و گل اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۶ بازی با برتری پرگل آبی پوشان تهرانی همراه بود تا استقلال اولین برتری تاریخ خودش در دربی مقابل پرسپولیس ار تحربه کند.

 

دربی شماره ۹۳

۱۳۹۹/۰۶/۰۵

پرسپولیس ۲(۱) - (۴)۲ استقلال

تقابل چهارم دو تیم در اواخر دهه ۹۰ شمسی رقم خورد. جایی که تقابل پرگلی میان دو تیم شاهد بودیم. قایدی در دقیقه ۴ بازی استقلال را پیش انداخت ولی بعد از آن پرسپولیسی ها توسط بشار رسن و علیپور پیش افتادند و در یک قدمی پیروزی بودند ولی در نهایت دانشگر در وقت های اضافه کار را به تساوی کشاند و در نهایت در ضربات پنالتی استقلال ۴-۱ به پیروزی رسید. این بازی در نیمه نهایی جام حذفی بود و استقلال به فینال صعود کرد و آنجا قافیه را به تراکتور تبریز باخت.

 

دربی شماره ۹۶

۱۴۰۰/۰۴/۲۴

پرسپولیس ۰(۳) - (۴)۰ استقلال

آخرین تقابل دو تیم بازهم در جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شد. تساوی بدون گل دو تیم در یک چهارم نهایی جام حذفی در نهایت کار را به ضربات پنالتی کشاند و استقلال بازهم تیم موفق و پیروز میدان بود. استقلال با حذف پرسپولیس راهی نیمه نهایی شد ولی در آن مرحله مقابل نساجی تن به شکست داد و از صعود به فینال باز ماند.

 

حال دو تیم برای ششمین بار در جام حذفی و این بار در فینال به مصاف هم می‌روند و باید دید چه نتیجه ای رقم می‌خورد و کدام تیم قهرمان این تورنمنت خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز