خبرگزاری کار ایران

تمجید رسانه‌های پرتغال از طارمی: تاج‌گذاری غم‌انگیز

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۱۶۴

هر چند که تمام تمرکز روزنامه‌های صبح دیروز پرتغال روی قهرمانی بنفیکا بود ولی صفحات متعددی از سه روزنامه بزرگ این کشور به آقای گلی طارمی و البته مصاحبه او در پایان بازی اختصاص داشت.

به گزارش ایلنا، روزنامه اوجوگو تیتر «آخرین گل برای تاج‌گذاری طارمی» را برای این موضوع انتخاب کرد و نوشت: «طارمی در این بازی گلزنی کرد و در نهایت بهترین گلزن مسابقات لیگ پرتغال شد و در آخرین بازی خود، نشانه‌های خوبی به جا گذاشت.» اوجوگو در صفحه دیگری و با انتشار مصاحبه طارمی پس از پایان بازی نوشت: «طارمی ایرانی عنوان برترین گلزن لیگ را به دست آورد اما از نتیجه آن ناراحت بود. او تأکید کرد: این عنوان بدون قهرمانی معنایی ندارد؛ یک جایزه تلخ بود.»

روزنامه آبولا هم با تیتر «عملکرد طارمی در بازی بسیار بیشتر از بهترین بازیکن مسابقه یا برنده کفش طلا بود»، نوشت: «طارمی با گلی که زد، دوباره نشان داد خیلی بیشتر از اینها مؤثر است. او هرگز بازیکنی نیست که تمام بازی را فقط مقابل دروازه حریف باشد. او از آن دسته بازیکنانی است که اهمیت زیادی دارد. او یک مهاجم پست مدرن است که فقط برای گلزنی وارد زمین نمی‌شود. او کسی است که وارد میدان می‌شود تا هوشمندانه به دیگران پاس‌های کلیدی بدهد. زدن 22 گل و دادن هفت پاس گل، عملکرد او در این فصل است. هیچ بازیکنی عملکردی بهتر از او نداشت (په‌په و اوتاویو هم 7 پاس گل دادند) و بنابراین، مرد فصل فقط می‌تواند او باشد.»

آبولا در صفحه دیگری نیز نوشت: «مهاجم ایرانی، جانشین داروین نونیز بهترین گلزن لیگ قبل شد و پس از هشت سال، پورتو را به عنوان جایزه بهترین گلزن فصل رساند. طارمی پس از کسب دو مقام دومی، یکی برای پورتو و دیگری برای ریو آوه، برای سومین بار موفق شد کفش طلای بهترین گلزن لیگ را به خود اختصاص دهد. طارمی در آغاز هفته آخر رقابت‌ها با اختلاف سه گل نسبت به مهاجم بنفیکا وارد زمین شد، همان اختلافی که به لطف باز کردن دروازه ویتوریا گیمارش، آن را در پایان فصل هم حفظ کرد. از فصل 15– 2014 که جکسون مارتینز با 21 گل کفش طلای پرتغال را برنده شد، هیچ بازیکنی از پورتو آقای گل نشده بود. در فصل پس از آن، جوناس (بنفیکا، 32 گل)، باس دوست (اسپورتینگ، 34)، جوناس (بنفیکا، 34)، سفروویچ (بنفیکا، 23)، کارلوس وینیسیوس (بنفیکا، 18)، پدرو گونکالوس (اسپورتینگ، 23) و داروین (بنفیکا، 26) آقای گل شده بودند.

روزنامه رکورد نیز، با تیتر «ایرانی ناامید؛ عذرخواهی از هواداران» درباره طارمی نوشت: «طارمی، روز تلخ و شیرینی را تجربه کرد. مهاجم ایرانی علیرغم اینکه در صدر فهرست بهترین گلزنان لیگ قرار گرفت، اما بابت قرار گرفتن پورتو در رده دوم نارضایتی خود را پنهان نکرد و از هواداران پورتو معذرت خواهی کرد. طارمی توانست به عملکرد خوب خود در این فصل ادامه دهد و برابر ویتوریا گیمارش، یک گل و یک پاس گل به ثبت برساند. اما با وجود غم و ناراحتی بسیار، این ایرانی از مبارزه تا لحظات آخر می‌گوید. از اینکه پورتو پرچم را بر زمین نگذاشته و برای فینال جام حذفی روز یکشنبه خود را آماده می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز