خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی: ادب از که آموختی؟ از کارلوس کی روش

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۲۶۶

سرمربی تیم ملی ایران نمی‌خواهد اشتباهاتی که کارلوس کی‌روش در زمان هدایت تیم ملی پشت سر گذاشت، تکرار کند.

به گزارش ایلنا، این روزها دوحه دوباره به قلب تپنده فوتبال آسیا تبدیل شده است . مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا پنجشنبه در پایتخت قطر برگزار می‌شود و مدیران و سرمربیان تیم‌های حاضر در پیکارهای مذکور خودشان را به این شهر می‌رسانند تا ضمن تحلیل عملکرد تیم‌های آسیایی حاضر در قطر ۲۰۲۲، اقدامات لازم جهت حضور در قطر ۲۰۲۳ را هم انجام بدهند . اقداماتی که انتخاب زمین تمرین و هتل محل اقامت تیم‌های شرکت کننده در جام ملت‌های آسیا هم یکی از آنها خواهد بود. همچنین می‌توان با استفاده از این فرصت رایزنی‌های اولیه برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های آسیایی قبل از آغازجام ملت‌ها را انجام داد.

داستان‌های زمان کی روش

ملی‌پوشان کشورمان در فروردین سال ۱۴۰۱ حریفان خود در جام جهانی قطر را شناختند و همچنین همانجا بود که مدیران وقت فدراسیون هتل و زمین تمرین تیم ملی در خلال برگزاری رقابت‌های جام جهانی را انتخاب کردند. در آن زمان عوامل فیفا و مقامات قطری به همه تیم‌ها پیشنهاد دادند یا از میان هتل‌های در نظر گرفته شده برای اسکان در جام جهانی، محل اقامت خود را انتخاب کنند که البته همه آنها هتل‌های فوق‌العاده مجللی بودند، یا اینکه خودشان در محل‌هایی که از قبل مشخص شده است، کمپ بزنند. کاری که برخی تیم‌های اروپایی انجام دادند اما تیم ایران حضور در یکی از هتل‌ها را انتخاب کرد. هتلی که کیفیت بالایی داشت اما کارلوس کی روش وقتی به سرمربیگری تیم ملی رسید، بشدت از انتخاب این مکان ناراحت بود و آن را بر نمی‌تابید چون چند طبقه از این هتل در اختیار ملی پوشان ایرانی بود و مابقی آن جهت اقامت کارمندان فیفا رزرو شده بود. سرمربی تیم ملی از این وضعیت ناراضی بود و دلش می‌خواست شاگردانش کاملاً در یک مکان اختصاصی و به دور از چشم بقیه اسکان یابند. البته رایزنی‌هایی هم با قطری‌ها صورت گرفت ولی آنها گفتند چون ایران انتخاب خود را از قبل کرده و همه چیز بر پایه آن برنامه‌ریزی شده است، نمی توانند طبق نظر کی‌روش رفتار کنند به همین خاطر حالا امیر قلعه نویی که قطعاً می‌داند تا پایان جام ملت‌ها سرمربی ایران است در قطر باید تمام حواس خود را جمع کند و جوانب امر را در نظر بگیرد چون هتل و زمین تمرینی که انتخاب می‌کند، فوق‌العاده مهم است و نباید جایی باشد که بعداً تیم ملی از بابت کیفیت آنها معترض شود.

فرصت خوب برای مذاکره

اگرچه برای مذاکرات جهت برگزاری دیدارهای دوستانه باید ملاحظات فراوانی را مد نظر قرار داد و رایزنی‌های متعددی کرد ولی تجمع مسئولان و سرمربیان همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا فرصت بسیار خوبی جهت گفت‌و‌گوی مستقیم است که به همین راحتی حاصل نمی‌شود و حالا که چنین موقعیتی به دست آمده است، تحت هیچ شرایطی نباید آن را به آسانی از دست داد. ما همراه با قطر، عربستان، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا سرگروه‌های جام ملت‌ها هستیم و این مسأله می‌تواند زمینه برای انجام دیدارهای تدارکاتی میان ایران و حداقل دو تیم از این ۵ سرگروه قبل از جام ملت‌های آسیا را فراهم کند. یادمان نرود با توجه به برنامه‌ریزی جدید یوفا، امکان برگزاری دیدارهای تدارکاتی میان تیم‌های آسیایی و اروپایی به‌شدت محدود شده است و تقویم اغلب کشورهای امریکای جنوبی هم با توجه به سطح بالای فوتبال در آن منطقه خیلی زود پر می‌شود به همین خاطر تقابل با تیم‌های مطرح آسیایی و آفریقایی می‌تواند به ما در روند آماده‌سازی جهت حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ کمک کند بنابراین امیر قلعه نویی و هیأت همراه فدراسیون از این فرصت به راحتی عبور نکنند و در قطر تا تنور داغ است، نان بازی‌های تدارکاتی را بچسبانند.

قطر، میزبان دیدار‌های ایران

نکته دیگری که در این رابطه می‌توان روی آن مانور کرد و البته یک بحث مدیریتی محسوب می‌شود، رایزنی با قطری‌ها برای پذیرفتن میزبانی برخی دیدارهای دوستانه ما قبل از جام ملت‌های آسیا است.

با توجه به برخی شرایط و تحریم‌ها، تعدادی از تیم‌هایی که حاضر به برگزاری مسابقه دوستانه با ایران هستند،  ترجیح می‌دهند با ما خارج از کشورمان بازی کنند چون از بابت شرکت‌های تبلیغاتی و اسپانسر‌های طرف قرارداد خود توصیه‌هایی پیرامون بحث تحریم‌های بانکی و شکل دریافت درآمد خود از بابت تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی دریافت می‌کنند به همین خاطر اگر بعضی از بازی‌های تدارکاتی تیم قبل از جام ملت‌ها در قطر برگزار شود، مشکل فوق عملاً مرتفع می‌شود و شرایط بهتری برای تیم ملی از بابت یافتن حریفان تدارکاتی ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز