خبرگزاری کار ایران

کورس قهرمانی لیگ برتر: جام به کدام تیم می‌رسد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۶۱

منچسترسیتی با شکست آرسنال، گام بزرگی به سوی پنجمین عنوان قهرمانی لیگ برتر در شش سال گذشته برداشت.

به گزارش ایلنا، پیروزی 4 بر یک مقابل آرسنال در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی را با 2 بازی کمتر در فاصله 2 امتیازی شاگردان میکل آرتتا قرار داد.

این باعث می‌شود بازیکنان پپ گواردیولا به اولین تیم انگلیسی پس از منچستریونایتد در سال 1999 تبدیل شوند که شانس کسب سه گانه دارند. منچسترسیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و در فینال جام حذفی هم باید به مصاف منچستریونایتد برود.

آرسنال با شکست دیشب، اولین تیم در 15 سال گذشته شد که به عنوان صدرنشین 4 بازی متوالی را بدون پیروزی پشت سر گذاشته است  آخرین تیمی که این کار را کرد: آرسنال در سال 2008.

آرسنال احتمالا در بازی بعدی بتواند نتیجه بهتری به دست بیاورد. حریف بعدی توپچی‌های لندنی تیم فرانک لمپارد است که در رده یازدهم جدول حضور دارد.

این در حالی است که سیتی روز یکشنبه به فولام می‌رود تا شانس کسب پیروزی‌های متوالی را به عدد 8 افزایش بدهد.

در هفته‌های پایانی لیگ جزیره اکنون این سوال مطرح است آیا رقابت قهرمانی به پایان رسیده یا آرسنال هنوز شانس دارد؟

وضعیت چگونه است؟

علیرغم پیروزی مقابل آرسنال، سیتی هنوز با صدر جدول فاصله دارد، اما تیم‌های کمی هستند که توانایی انجام این کار را داشته باشند.

آخرین شکست سیتی در هر رقابتی، شکست یک بر صفر خارج از خانه مقابل تاتنهام در 2 فوریه بود. آنها 14 بازی از 17 بازی را که از آن زمان در لیگ برتر، جام حذفی و اروپا انجام داده‌اند، برده‌اند.

این فرم - که شامل حذف بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا بود - آن‌ها را برای اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا که می‌تواند بخشی از یک سه گانه تاریخی باشد، امیدوار می‌کند.

کم رنگ شدن شانس قهرمانی آرسنال در هفته‌های اخیر، امیدهای سیتی را برای اضافه کردن هفتمین عنوان قهرمانی لیگ برتر به تالار افتخارات تقویت کرده است.

3 تساوی متوالی مقابل لیورپول، وستهام و ساوتهمپتون باعث شد که بسیاری از آن‌ها انتظار سقوط از رده نخست را داشته باشند.

کورس قهرمانی لیگ برتر: جام به کدام تیم می‌رسد؟

کدام تیم‌ها شانس قهرمانی دارند؟

طبق داده‌های Opta، فرم اخیر آرسنال باعث شده است که آونگ قهرمانی به شدت به نفع سیتی بازگردد.

آخرین به‌روزرسانی، منچسترسیتی را به شانس  اول تبدیل می‌کند و بر اساس آمار این سایا 92.1 درصد پپ گواردیولا جام قهرمانی را به خانه می‌برد. 

کدام بازی‌ها در کورس قهرمانی مهم هستند؟

همه نگاه‌ها به بازی بین سیتی و آرسنال در اتحاد دوخته شد و در نهایت این مسابقه به سود آبی‌ها تمام شد.

دشوار به نظر می‌رسد که آن‌ها امتیاز بیشتری در این فصل از دست بدهند، اگرچه هواداران آرسنال امیدوار هستند که در رویارویی با لیدز و اورتون که در معرض سقوط هستند پیروز باشند.

آرسنال باید سه بازی بعدی - برابر چلسی، نیوکاسل و برایتون - را بدون از دست دادن امتیاز پشت سر بگذارند. در غیر این صورت، انتظار 19 ساله آن‌ها برای کسب عنوان احتمالاً ادامه خواهد داشت.

کورس قهرمانی لیگ برتر: جام به کدام تیم می‌رسد؟

پپ و آرتتا درباره قهرمانی چه گفتند؟

بعد از دیدار روز چهارشنبه در اتحاد، کورس کسب عنوان قهرمانی موضوع مورد توجه نشست‌های خبری بود.

آرتتا اعتراف کرد که به آمارها توجهی نمی‌کند:"آمار در ابتدای فصل نشان می‌داد که ما ششم یا هفتم می‌شویم و در جایی هستیم که پنج بازی مانده به پایان در صدر حضور داریم. بازیکنان شایسته اعتبار زیادی هستند که 9 ماه و نیم پیش رفته ‌و اینگونه بازی کرده است. هنوز پنج بازی باقی مانده. نج مسابقه. من تقریباً 22 سال است که در این کشور هستم و چیزهای زیادی دیده‌ام و می‌دانم که چقدر شرایط از هر بازی به بازی دیگر تغییر می‌کند. بازی‌های آسانی در این لیگ وجود ندارد."

 از پپ گواردیولا سوال شد که آیا ترجیح می‌دهد در جایگاه آرتتا باشد یا خیر؛ او پاسخ داد:"قطعا الان جایگاه خودم را ترجیح می‌دهم. همه چیز در دستان ماست. من دوست دارم شش امتیاز از این دو بازی (عقب افتاده) را داشته باشم، اما باید آن‌ها را ببریم. تا به امروز، من موقعیت آرسنال در لیگ برتر را ترجیح می‌دادم، اما اکنون این در سرنوشت ماست."

منبع: اتلتیک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز