خبرگزاری کار ایران

راند اول مبارزه چلسی و رئال مادرید؛

گزارش: لمپارد در برنابئو تاریخ‌سازی می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۸۹۸

چلسی پس از انتخاب مجدد فرانک لمپارد، در آستانه بازی حساس مقابل رئال مادرید به یک تغییر اساسی نیاز دارد تا افتخارآفرینی در اروپا را تکرار کند.

به گزارش ایلنا، برکناری گراهام پاتر مدیران باشگاه چلسی را به سمت انتخاب مجدد فرانک لمپارد برد. او در ژانویه 2021 پس از 18 ماه حضور روی نیمکت آبی‌های لندنی به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش برکنار شده بود.

سومین سرمربی فصل جاری چلسی پس از توماس توخل و پاتر، در نخستین بازی طعم شکست را چشید. شاگردان لمپارد در بازی خارج از خانه مقابل ولورهمپتون با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند تا با از دست دادن سه امتیاز به استقبال بازی بزرگ نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بروند.

چلسی پس از پشت سر گذاشتن دورتموند در دور یک چهارم نهایی، روز چهارشنبه در بازی رفت نیمه نهایی میهمان رئال در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهد بود. پیش از این جدال حساس طرفداران تیم لندنی علاقه بسیاری دارند تا شاهد تکرار افتخارآفرینی تیم‌شان در بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا باشند.

قهرمان سال 2012 لیگ قهرمانان اروپا امروز در قامت یک تیم بزرگ و مطرح نیست. قرار گرفتن در رده یازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر مشخص می‌کند این تیم نشانی از یک تیم ترسناک ندارد؛ موضوعی که در یادداشت آدریان کاجومبا، کارشناس دیلی میل مطرح شده و لمپارد باید با یک معجزه و نکته‌برداری از گذشته وضعیت را سروسامان بدهد. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

چلسی با بازگشت به عقب، فرانک لمپارد را دوباره استخدام کرده تا راه نجاتی پیدا کند. پیش از سفر دلهره‌آور به خانه رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، آن‌ها به گذشته نگاه می‌کنند. با وجود اینکه سرمربی جوان در بازگشت به نیمکت چلسی مقابل ولورهمپتون شکست خورد، نمی‌توان به راحتی برای او شانس بالایی برای برتری مقابل مدعی قهرمانی قائل شد.

اگرچه رئال مقابل ویارئال شکست خورد و در جدول رده‌بندی لالیگا هم فاصله بسیار زیادی با بارسلونای صدرنشین دارد، اما چلسی برای درس گرفتن باید جست‌وجویی در گذشته داشته باشد. قهرمانی چلسی در فینال 2012 مونیخ با کاپیتانی فرانک لمپارد در فصلی رقم خورد که در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داشتند. دو سال پیش، پس از اینکه لمپارد در نیم فصل جای خود را به توماس توخل داد، آن‌ها در لیگ داخلی به همان اندازه ضعیف بودند.

برخی از بازی‌های بهتر آن‌ها در این فصل از مسابقات اروپایی مقابل آث میلان و بوروسیا دورتموند رقم خورد. اگر خواهان رسیدن به فینال استانبول هستند پس باید پیشرفت کنند. لمپارد به عنوان یک سرمربی موقت تمایلی به مقایسه تیم فعلی با تیم 11 سال پیش ندارد، اما در بحث درباره نحوه انجام این کار، درس‌هایی از لمپارد وجود دارد.

او پس از مشاهده یک تیم آسیب‌پذیر که توسط وولوز مغلوب شد به ویژگی‌های گمشده مانند تهاجم، سرعت، تمایل به پیروزی در مسابقه اشاره کرد و هشدار داد که استعداد به تنهایی کافی نیست. تیمی که همراه لمپارد قهرمان اروپا شد به قول خودش "اتوبوس را در نوکمپ پارک کرد تا جان‌شان را نجات بدهد." لمپارد اعتراف کرد که شانس با آن‌ها یار بود، "اما ما آرزوی بزرگ و شخصیت بزرگی داشتیم تا با حرکت تیمی به دنبال جامی باشیم که جام مقدس بود."

درحالی‌که چلسی نسخه سال 2012 مملو از بازیکنان بزرگ و مسئولیت‌پذیر بود، به نظر می‌رسد تیم فعلی در انواع استانداردها و مسئولیت‌پذیری موردنیاز دور از انتظار است. این چیزی است که لمپارد نمی‌تواند یک‌شبه آن را تغییر دهد و مشکلی که برای همه در بازی گذشته وجود داشت، با غیبت دوباره انگولو کانته و مصدومیت تیاگو سیلوا ظاهرا تکرار می‌شود. کانته حداقل برای بازی مقابل رئال مادرید آماده نخواهد بود. او بدون شک چلسی را به تیم بهتری تبدیل می‌کند اما برای تبدیل به تیمی که بتواند بر رئال غلبه کند، کافی است؟ این یک آزمایش خواهد بود حتی برای کسی که گاهی اوقات توانایی‌های ماورایی دارد.

در حال حاضر نیاز اصلی چلسی کشف مجدد روحیه‌ای است که الهام‌بخش آن‌ها در مسابقات بزرگ بود. لمپارد گفت: "ما یک فرصت مقابل یک تیم فوق‌العاده داریم و باید تلاش کنیم تا از این فرصت حداکثر استفاده را کنیم. باید با اطمینان، با یک باور به آنجا برویم، زیرا در غیر این صورت، همان‌طور که گفتم، اگر نگران هستید نباید در این مسابقه شرکت کنید. فکر نمی‌کنم تاریخ تأثیر زیادی روی آن داشته باشد، اما ایده رمانتیک را درک می‌کنم. آیا همه ما دوست نداریم دوباره آن (غلبه بر یک تیم بزرگ در اروپا) را ببینیم؟ ما باید برای آن تلاش کنیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز