خبرگزاری کار ایران

چفرین و اینفانتینو تا 2027 رؤسای فیفا و یوفا: ادامه اختلافات؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۰۴

سال 2023 برای مدیریت فوتبال در جهان اهمیت زیادی داشت، زیرا در این سال انتخابات ریاست دو نهاد مهم فوتبال جهان برگزار ‌شد.

به گزارش ایلنا، در هر دو انتخابات رؤسای قبلی این سازمان‌ها با به دست آوردن اکثریت رأی حاضرین در مجمع برای مدت چهار سال دیگر در سمت‌های خودشان ابقا شدند تا جهان فوتبال همچنان و برای مدت چهار سال دیگر شاهد دعوا و درگیری الکساندر چفرین رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) با جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بر سر موضوعاتی همچون چهل و هشت تیمی شدن جام جهانی فوتبال باشد.

مرد همیشه مخالف

الکساندر چفرین، رئیس یوفا مخالف‌ترین رئیس تاریخ مهم‌ترین نهاد فوتبالی قاره سبز یعنی یوفا است. او تقریباً با هر پیشنهادی که از سوی مدیران باشگاه‌ها برای بهتر شدن شرایط اقتصادی فوتبال اروپا مطرح می‌شود مخالفت می‌کند. شاید اولین مخالفت جنجالی او با طرحی که از سوی مدیران باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا مطرح شد، ماجرای سوپر لیگ اروپا بود که پس از اتمام شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف بازیابی شرایط اقتصادی اسفناک باشگاه‌های اروپایی مطرح شد. موضوعی که همچنان هم محل مناقشه است و به نظر می‌رسد این موضوع پس از اعلام رأی شکایت باشگاه‌های خواهان برگزاری سوپر لیگ اروپا از یوفا ادامه‌دار باشد. اگر بر این باور هستید که مخالفت با ایده برگزاری سوپر لیگ تنها جنجال مدیر اسلوونیایی اتحادیه فوتبال اروپا محسوب می‌شود، سخت در اشتباه هستید. چرا که او با ایده برگزاری جام جهانی چهل و هشت تیمی فیفا هم مخالفت کرد.

 چفرین در این موضوع هم بر این باور بود که افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی به منزله زیاد شدن تعداد بازی‌ها و در نتیجه کوتاه شدن روند ریکاوری بازیکنان و بالا رفتن مصدومیت‌ها است. این طرح البته قطعی شده و برخلاف ماجرای سوپرلیگ اجرا خواهد شد اما باید گفت فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی برای افزایش بیننده تلویزیونی که به جذب حامیان مالی بیشتر برای تورنمنت‌های مورد نظر می‌انجامد مجبور به انجام این کار هستند، همانطور که این پیشنهاد باعث انتخاب شدن جیانی اینفانتینو، دبیرکل وقت یوفا به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در فوریه سال 2016 میلادی شد. بنابراین شاید چفرین هم در آینده خیلی نزدیک و برای جذب حامیان مالی بیشتر برای تورنمنت‌هایی که تحت نظر یوفا برگزار می‌شود، مجبور به عقب‌نشینی از مخالفت‌هایش درباره پروژه سوپرلیگ و همچنین چهل و هشت تیمی شدن جام جهانی فوتبال شود، زیرا ادامه یافتن چنین جنجال‌هایی با رئیس فیفا ممکن است مشکلات زیادی برای او ایجاد کند.

به هر حال باید دید دو رئیس جدید مهم‌ترین نهاد‌های فوتبالی جهان در دوره جدید ریاست خودشان از اختلافات و دعوا‌های لفظی کوتاه می‌آیند یا همچنان روابط میان کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تیره و تار می‌ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز