خبرگزاری کار ایران

برنده‌ها و بازنده‌های الکلاسیکو: پایان راه کروس در درخشش گاوی و دی‌یونگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۷۴

در حالی که بارسلونا در خط میانی مسلط بود رئال مادرید را در دیدار تعیین‌کننده فصل شکست داد.

به گزارش ایلنا، سرجی روبرتو و فرانک کسیه در حالی که نیروی جوانتر بارسلونا از رئال مادرید پیشی گرفتند تا به پیروزی بزرگ 2-1 در لالیگا دست پیدا کنند، برای آبی اناری پوشان گلزنی کردند.

خط میانی رئال مادرید عادت به پیشی گرفتن ندارد اما یکشنبه شب، پاهای جوان گاوی و فرنکی دی یونگ از بارسلونا باعث شد تا سلطه مسن لوکا مودریچ و تونی کروس تمام شود.

این دو بازیکن بارسلونا همه چیز را در داخل و خارج از مالکیت توپ بلوگرانا کنترل می‌کردند و تیم را به پیروزی 2-1 رساندند که آن‌ها را در آستانه کسب عنوان قهرمانی لالیگا 2022-23 قرار داد.

برنده‌ها و بازنده‌های این بازی بزرگ را بررسی می‌کنیم...

 برنده: فرنکی دی یونگ

بارسلونا تابستان گذشته به فروش دی یونگ به منچستریونایتد نزدیک بود.

بعد از مسابقاتی این چنینی باید خیالشان راحت شود که به او اجازه خروج ندادند. دی یونگ هدایت خط هافبک آبی اناری‌ها را بر عهده داشت و بهترین ال کلاسیکویی که تا به حال به نمایش گذاشته بود را رقم زد. این همیشه دشوار بود، زیرا مادرید تجربه تونی کروس و لوکا مودریچ را با پاهای ادواردو کاماوینگا ترکیب می‌کند.

اما دی یونگ این کار را به طرز قابل توجهی آسان کرد. او همه پاس‌هایش را به جز پنج پاس به مقصد رساند، پنج موقعیت خلق کرد و برای کاهش فشار، یک سری دویدن‌های پر پیچ و خم را آغاز کرد - درست زمانی که به نظر می‌رسید مادرید در حال بازگشت است. این همان بازیکنی است که بارسلونا چهار سال پیش فکر می کرد به دست می آورد. خبر خوب برای آن‌ها این است که او بالاخره کاملا آماده است.

بازنده: کریم بنزما

در دقیقه 79، بنزما روی پاس ناقص ژول کونده قرار گرفت. مهاجم فرانسوی دو قدم برداشت و به سمت دروازه شوت زد اما ضربه او در آغوش مارک آندر تراشتگن قرار گرفت.

این شوت بود که تمام عملکرد او را در بر می‌گرفت. بنزما در مسابقه سهم خود را از موقعیت‌ها داشت و در موقعیت‌های مناسب قرار گرفت و همچنین 48 لمس توپ را ثبت کرد.

اما عملکردی که از او انتظار می‌رفت در هیچ کجا یافت نشد. بنزما چهار شوت داشت. هیچکدام به گل تبدیل نشد. برنده فعلی توپ طلا 35 ساله است و مسلما امسال کمتر از قبل جلوی دروازه‌ها پرکار بوده است.

اما دیدن او در موقعیت‌های انحرافی و نشان دادن تردید در محوطه جریمه بسیار گیج کننده است. عملکرد اخیر او ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی مادرید تمام شود.

 برنده: گاوی

هواداران رئال مادرید از گاوی متنفرند.  هواداران بارسلونا او را می‌پرستند. اکنون، فهمیدن دلیل آن آسان است. این هافبک در مقابل رئال چندان با کلاس نبود. او حتی یک موقعیت هم خلق نکرد و آنطور که ژاوی دوست داشت وارد محوطه نشد.

در عوض، او نزدیک به 90 دقیقه را صرف ساختن زندگی وحشتناک برای بازیکنان مادرید کرد. او دنی کارواخال را با سینه هل داد، با دنی سبایوس برخورد کرد و با حداقل یک کارت زرد جریمه شد.

همچنین یک شیرجه آشکار، و یک سری کارها و همینطور هل دادن وجود داشت. این یک عملکرد بسیار غیر انتظار از بارسلونا بود، یک کار ناملموس که نشان می‌دهد این تیم به آن عادت ندارد.

اما در کورس عنوان قهرمانی، این چنین عملکردهایی است که می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. و ضربه‌ها، ضربه‌ها، ضربه‌ها و ضربه‌های پشت سر هم به اندازه‌ای بود که رئال را از گود بیرون انداخت.

 بازنده: کارلو آنچلوتی

آیا این یک فصل بدون جام برای رئال مادرید خواهد بود؟

این باخت باعث شد لالیگا برای همیشه از دسترس خارج شود، در حالی که آنها با شکست یک بر صفر مقابل بارسا در بازی رفت نیمه نهایی کوپا دل ری روبرو هستند.

و اگرچه جادوی مادرید بسیار در لیگ قهرمانان قابل توجه است، اما اگر در یک چهارم نهایی چلسی را شکست دهند، در قرعه کشی قرار دارند.

و اگر چنین است، مقصر کیست؟ مطمئناً نمی‌توان لوس بلانکوس را برای پیشرفت بارسلونا مقصر دانست.

اما آیا آن‌ها نباید به‌عنوان یک طرف به اندازه کافی رشد کرده باشند تا تیمی را که هنوز به اوج خود نرسیده است، دفع کنند؟ پس توجه باید به سمت سرمربی معطوف شود.

آنچلوتی در تاکتیک‌های خود در سال جاری ثابت قدم بوده و مادرید نسبت به تیمی که فصل گذشته دو قهرمانی به دست آورد، تغییر چندانی نکرده است.

تیم‌ها باید تکامل یابند، سرمربیان باید راه‌های جدیدی برای بهتر کردن تیم خود بیابند. دیشب مادرید از تیم بهتر شکست خورد و آنچلوتی از نظر تاکتیکی توسط مربی شجاع‌تر شکست خورد.

برنده: ژاوی

وظیفه هر مربی بارسلونا مشخص است: قهرمانی در لیگ. مسلماً برای ژاوی همیشه قرار بود کمی بیشتر به او فرصت داده شود. زمانی که باشگاه در وضعیت مالی وخیمی قرار داشت، سکان هدایت تیم را به دست گرفت؛ با تیمی که بسیار کمتر از کیفیت لازم برای قهرمانی در لالیگا بود.

 اگرچه وضعیت مالی باشگاه لزوماً بهبود نیافته اما به ژاوی تیمی داده شده که بتواند در صدر جدول باشد. و اکنون، اسطوره بارسا ممکن است بزرگترین جام فوتبال اسپانیا را به دست آورد.

او با سیستمی که امسال دو بار مادرید را شکست داده، تغییر چندانی نکرده است. اما حضور سرجی روبرتو برای بازی‌های اضافی و قرار گرفتن کمی محافظه کارانه سرخیو بوسکتس معجزه کرد زیرا بارسلونا کیفیت خط هافبک مادرید را باطل کرد.

مسلماً بلوگرانا این را نزدیکتر از آنچه لازم بود انجام داد. ژاوی اهمیتی نخواهد داد، انقلاب او اکنون در اوج است.

 بازنده: تونی کروس

 خروج با سبک قدیمی...

اتحاد خط میانی رئال مادرید روز یکشنبه زیر پا گذاشته شد. لوکا مودریچ مغلوب بود، ادواردو کاماوینگا نتوانست به اندازه کافی زمین را پوشش دهد و کروس به سادگی در زمین یافت نمی‌شد.

هافبک آلمانی روز یکشنبه یکی از بدترین عملکردهای فصل خود را انجام داد. او از موقعیت دفاعی خارج شد و در حمله هم ماجراجویی نداشت.

اگرچه او هر یک از 36 پاس خود را به مقصد رساند، اما چیزی برای گفتن در مورد پیشرفت توپ وجود دارد - که به صورت کامل در بازی او وجود نداشت. آنچلوتی چند هفته پیش پیشنهاد کرد که مودریچ و کروس ممکن است به تدریج از تیم کنار بروند و حتی‌می توانند تابستان امسال تیم را ترک کنند.

و با وجود افرادی مانند جود بلینگهام که به طور بالقوه در دسترس هستند، اگر کروس برود ممکن است ضرر زیادی نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز