خبرگزاری کار ایران

پرکاس: پرسینگ روی مدافعان پرسپولیس، پاشنه آشیل این تیم است/ یحیی و مورایس نباختن را به پیروزی ریسکی ترجیح می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۷۷

سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به تحلیل فنی بازی حساس پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر پرداخت.

به گزارش ایلنا، در حساس‌ترین بازی هفته بیست و سوم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان است. این بازی یکی به دلیل حضور مورایس و یحیی گل محمدی می‌تواند سرشار از نبردهای تاکتیکی و فکری است. در همین رابطه ایلنا با رضا پرکاس به گفتگو پرداخت: 

*ترابی در این مسابقه می‌تواند بازیکن راهگشایی برای پرسپولیس باشد؟

 اگر پا به توپ شدن ترابی( که قدرت بالایی دارد )  بیشتر متناسب با حرکات تیمی باشد بسیار عالی و راهگشا می‌شوند، چون حفظ توپ یا عرضی پا به توپ شدن زیاد به خط هافبک سپاهان اجازه سازماندهی را خواهد داد.

*تجربه بازی هوادار نشان داد پرسینگ اصولی می‌تواند کار را برای دفاع میانی پرسپولیس سخت کند. به نظر شما مورایس از این تاکتیک استفاده خواهد کرد؟

 پرسینگ تیم سپاهان از نیمه زمین کار راحت‌تری برای پرسپولیس است تا اینکه در ۱/۳ خودشان چنین تاکتیکی را اتخاذ کنند؛ چون یکی از تاکتیک‌های سپاهان بدست آوردن ضربات ایستگاهی و استاندارد می‌باشد، پس هر چقدر دفاع تیمی را بالاتر ببرند، خطرناک بودن ارسال‌ها برای دفاع پرسپولیس کمتر و جمع کردن توپ‌ها برای بیرانوند آسان‌تر می‌گردد.  احتمالا سپاهان پرسینگ را از جلو انجام دهد و منتظر اشتباهات خط دفاعی حریف می‌شود چون اعتماد بنفس مدافعان پرسپولیس در بازیهای لیگ پاشنه آشیل آنها بوده مخصوصا روی حرکات انفجاری که  شهریار مغانلو ، فرشاد احمدزاده ، به خوبی انجام می‌دهند.  

*البته از آن طرف قضیه هم ببینیم که شرکت دفاع‌های کناری سپاهان در حملات فضای خالی خوبی برای ضد حملات در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار می‌دهد.

 پرسپولیس باید به خوبی از فضای پشت سر رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور به خوبی استفاده کند چون ابزار آن را دارد با وجود بازیکنان سرعتی آل کثیر ، امیری‌، ترابی،‌عمری و حتی صادقی ( اگر در شرایط بازی بود ).

*عمری در بازی تراکتور نشان داد می تواند نظم دفاعی حریف را به خوبی برهم بزند؟

بازی دادن به محمد عمری ( اگر مصدوم نباشد) بعنوان مهاجم کاذب و در مرکز خط تهاجمی، بسیار برای سپاهان خطرناک است. چون دفاع آنها روی زمین همدیگر را بخوبی پوشش نمی‌دهند و تلویحا منجر به خطا یا دادن فرصت برای عمری میشودکه بسیار انفجاری و دربیل زن و با هوش است.

*سپاهان چه راهکاری برای کنترل محمد عمری می تواند اتخاذ کند؟ 

 البته، حضور ریگی که بسیار مفید و ساده بازی می‌کند می‌تواند سد خوبی برای مهار محمد عمری بشود ، البته با حرکات عرضی عمری، کار ریگی سخت است.

*مدافعان هر دو تیم در ضربات سر  مهارت خوبی دارند.

 خط دفاعی هر دو تیم روی ارسال‌های مستقیم دارای توانمندی‌های خوب هستند، پس ارسال‌های تند و تیز و نیمه بلند از جناحین بیشتر کار ساز می‌شود. این را هم اضافه کنم که پرسپولیس در خط حمله بازیکنان سرزن‌تری دارد نسبت به تنها بودن مغانلو در خط حمله سپاهانی‌ها.

*شکست هر تیمی در این دیدار می‌تواند عواقب سنگینی برای کادر فنی آنها و از دست رفتن قهرمانی داشت باشد. قبول دارید؟

هر چند که بازی روز شنیه خیلی در تعیین قهرمانی این فصل لیگ برتر جام خلیج فارس می‌تواند نقش داشته باشد ؛ ولی هیچکدام از کادرها نباختن تضمینی را بر پیروزی ریسکی ترجیح می‌دهند!

*تعویض‌ها در این مسابقه می تواند تعیین کننده، باشد.

تعویض‌ها در جریان این بازی بسیار مهم است، و در راس آن  ارنج ابتدایی که باعث تعویض‌های زود هنگام و اجباری از لحاظ تاکتیکی نگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز