خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر والیبال؛ پیروزی مدافع عنوان قهرمانی مقابل نماینده اردکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۲۸

تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی در دور رفت مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان موفق به شکست نماینده اردکان شد تا نخستین گام را برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی محکم بردارد.

به گزارش ایلنا، مرحله یک چهارم نهایی سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از امروز (یکشنبه 23 بهمن) به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد.

در نخستین مسابقه این مرحله تیم شهداب یزد که مرحله مقدماتی را با 19 برد و 54 امتیاز و کسب رتبه نخست جدول به پایان رساند، به مصاف ایفاسرام اردکان ‌رفت و سه بر یک حریف خود را شکست داد.

نماینده اردکان در مجموع 26 دیدار مرحله گروهی موفق به کسب 13 برد و 40 امتیاز شده بود تا به عنوان تیم هشتم جدول حریف شهداب یزد شود.

دو تیم شهداب و ایفاسرام در هفته‌های دوم و پانزدهم مرحله گروهی لیگ برتر امسال دوبار به مصاف یکدیگر رفته بودند که اردکان در بازی خانگی سه بر دو شهداب را شکست داد و نماینده یزد در بازی برگشت موفق به شکست سه بر یک ایفاسرام شد اما شهدابی‌ها با شکست امروز ایفاسرام در این داده‌ آماری پیش افتادند.

در ست نخست این مسابقه دو تیم رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند اما در نهایت تیم ایفاسرام اردکان 28 بر 26 فاتح میدان شد تا در نخستین ست این مسابقات با شکست تیم صدرنشین شگفتی‌سازی کند.

شهدابی‌ها در ست دوم از ابتدا نمایش بهتری داشتند و کم کم فاصله امتیاز خود را با حریف زیاد کردند و در نهایت موفق به شکست 25 بر 21 ایفاسرام شدند تا از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.

رقابت‌ دو تیم در ست سوم از ابتدا بسیار نزدیک شروع شد و تیم‌ها یکی یکی امتیازات را به نفع خود رقم زدند. در این ست جواد کریمی پاسور ایفاسرام عملکرد بسیاری خوبی داشت و امیر غفور پشت‌خط زن شهداب نیز در موفقیت حملات این تیم نقش مهمی داشت. در نهایت ست سوم 27 بر 25 به سود شهداب به پایان رسید تا شاگردان محمدرضا تندروان در ست شماری دو بر یک از ایفاسرام پیش بیافتند.

ایفاسرام در آغاز ست چهارم امتیازات حساسی را از دست داد به گونه‌ای که 10 بر 3 عقب افتاد و تمرکز تیمی نماینده اردکان دچار مشکل شد. در نهایت این ست نیز 25 بر 16 به سود شهداب به پایان رسید تا شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم ایفاسرام به رغم شایستگی سه بر یک مغلوب شوند تا تنها یک ناکامی دیگر تا حذف از مسابقات فاصله داشته باشند.

مسعود یزدان‌پناه و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که به مدت 139 دقیقه طول کشید.

داود نافعی، مهرداد شوشتری و قادر صادقی به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند که 300 تماشاگر مشتاق در سالن فدراسیون نظاره‌گر آن بودند.

دیدار برگشت دو تیم از ساعت 18 روز سه‌شنبه دوم اسفندماه در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود تا در صورت پیروزی شهداب یزد، این تیم به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان سال 1402 صعود کند.

در مجموع از 30 بهمن تا 15 اسفند، والیبال ایران شاهد رقابت‌های سطح بالا و حساسی خواهد بود تا علاقمندان این رشته ورزشی یک دوره فشرده، همراه با مسابقات زیبا و جذاب را پشت‌سر بگذارند و دیدار دو تیم شهداب یزد و ایفاسرام اردکان نیز شروعی تحسین‌ برانگیز برای این مسابقات بود.

در دیگر دیدار روز نخست دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر مردان تیم‌های پاس گرگان و هورسان رامسر قرار بود از ساعت 18 به مصاف یکدیگر روند که این دیدار با اندکی تاخیر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز