خبرگزاری کار ایران

نیم فصل شکست ناپذیری با جادوی مورایس/ سپاهان چطور پروسه عبور از پرسپولیس را طی کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۳۵

سپاهان که با جادوی مورایس صدرنشین شده، از رقیب سرسختی به نام پرسپولیس عبور کرد. مسیر حرکت زردپوشان مورد توجه است.

به گزارش ایلنا، سپاهان اصفهان در آخرین دیدارش در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال یعنی هفته بیستم این رقابت‌ها، توانست همشهری خود یعنی ذوب آهن را با 2 گل شکست دهد و سه امتیاز بازی را کسب کند. 

 

با این برد، سپاهان هم توانست صدرجدول را همچنان در اختیار داشته باشد و هم فاصله 3 امتیازی از دیگر مدعیان را به دست آورد که می‌تواند تضمینی برای صدرنشینی این تیم در هفته‌های آینده باشد. هر چند این فاصله سه امتیازی، تضمین محکمی نیست، اما به هرحال فعلاً سپاهان را در حاشیه امنی قرار داده است که می‌تواند برای سرمربی و بازیکنان این تیم اطمینان‌بخش باشد و از طرف دیگر این موضوع روحیه خوبی را به سپاهانی‌ها تزریق خواهد کرد که در آینده و در هفته‌های بعدی بازی‌ها، زردپوشان اصفهانی را با انگیزه بیشتری راهی میدان خواهد کرد. 

 

سپاهان در دیداری به سه امتیاز بازی دست پیدا کرد که کمتر کسی فکر می‌کرد دربی اصفهان به این راحتی، سه امتیاز را تقدیم سپاهان کند. با نگاهی به دیدارهای گذشته ذوب آهن و سپاهان و در حقیقت شهرآورد اصفهان می‌توان درک کرد که این بازی همواره برای هر دو تیم حساس بوده و سپاهان در این بازی‌ها همیشه موفق نبوده است و قبل از این بازی هم بیشتر پیش‌بینی‌ها به سمت تساوی بازی تمایل داشت. با وجود این وقتی ذوب آهن خیلی زود و در دقیقه 10 بازی با گل محمدحسین اسلامی به برتری مقابل سپاهان دست یافت، کسب سه امتیاز این بازی برای سپاهان دست‌نیافتنی‌تر دیده می‌شد و این ناامیدی برای کسب 3 امتیاز و حتی یک امتیاز برای سپاهان زمانی بیشتر خودنمایی کرد که سپاهان تا پایان نیمه اول نتوانست، گل خورده را جبران کند. با رسیدن بازی به نیمه دوم خیلی‌ها، معتقد بودند که ذوب آهن این نتیجه را حفظ خواهد کرد و برنده از این زمین خارج خواهد شد تا هم بحران روزهای گذشته را پشت سر بگذارد و هم بتواند باز در دربی اصفهان خودی نشان دهد. اما با شروع نیمه دوم و بازی حساب شده سپاهانی‌ها، اوضاع کاملاً تغییر کرد. 

 

سپاهانی که طی سالهای گذشته (حداقل در 7 فصل گذشته رقابت‌ها) معمولاً احساسی عمل می‌کرد و همین موضوع این تیم را در این مدت ناکام گذاشته بود، در نیمه دوم بازی با ذوب آهن حساب شده، منطقی و با برنامه در زمین حاضر شد و البته خیلی زود مزد کار خوبش را گرفت و در دقیقه 50 روی کار‌ برنامه‌ریزی شده توانست با گل شهریار مغانلو گل خورده را جبران کند و بازی را به تساوی بکشاند. 

 

این پایان کار خوب شاگردان مورایس نبود، آنها با این روند خوب پیش رفتند تا در دقیقه 54 بازی توانستند به گل برتری هم برسند. نمایش خوب شاگردان خوزه‌مورایس باز هم جواب داد و این‌بار فرشاد احمدزاده توانست دروازه ذوب آهن را باز کند و سپاهان به سه امتیاز بازی سخت و سنگین اصفهان دست پیدا کرد. این بازی تا دقیقه 96 طول کشید، اما سپاهان بخوبی از سه امتیازش حراست کرد و برنده از زمین خارج شد. 

 

کار خوب شاگردان مورایس در این دیدار را باید در کنار بازی‌های هدفمند و خوب آنها در هفته‌های گذشته دید تا آن‌وقت بتوان درباره بازی‌های این تیم در هفته‌های آینده قضاوت کرد واینکه سپاهان در این فصل از رقابت‌ها، قهرمانی را به هیچ تیم دیگری نخواهد داد. سپاهان در بازی هفته نوزدهم در یک بازی حساب شده توانست فولاد قدرتمند را شکست دهد. پیش از این بازی، در رویارویی با گل گهرسیرجان این تیم را با 4 گل شکست داد، نساجی مازندران را با یک گل از پیش رو برداشت و استقلال دیگر مدعی این دوره از رقابت‌ها را هم با دو گل شکست داد. 

 

این عملکرد سپاهان در نیم فصل دوم رقابت‌ها، ستودنی است و همین عملکرد آنها را حالا در صدر جدول رده‌بندی نشانده است و ناگفته نماند که این تیم در جام حذفی هم با 3 گل سایپا را از پیش رو برداشت. سپاهان در ادامه بازی‌ها در نیم فصل دوم کار راحتی نخواهد داشت، اما این تیم در هفته‌های گذشته نشان داده که هم قدرتمند است و هم بی‌حاشیه کارش را ادامه می‌دهد، در حالی که دیگر مدعیان در این دوره از رقابت‌ها، به اندازه کافی هم گرفتار حاشیه هستند و هم در برابر حریفان ضعف نشان داده‌اند.

در هفته بیستم رقابت‌ها، پرسپولیس به‌عنوان یک مدعی، بازی اش مقابل هوادار تازه وارد را واگذار کرده است و یا گل گهر در هفته‌های گذشته 4 گل از همین سپاهان دریافت کرده است، استقلال برعکس دیگر مدعیان و رقبای سپاهان، عملکرد خوبی داشته، اما در رویارویی با سپاهان بازی را واگذار کرد و البته در هفته‌های گذشته نشان داده کم حاشیه نیست و هر لحظه ممکن است با بروز حاشیه‌ای، روند خوب خودش را از دست بدهد. هر چند قضاوت در خصوص قهرمان این دوره از رقابت‌ها سخت است، اما سپاهان طی هفته‌های گذشته نشان داده که علاوه بر قدرتمند و بی‌حاشیه بودن، شخصیت قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها را دارد و بخصوص اینکه فعلاً با اختلاف سه امتیاز بر صدرجدول تکیه زده و آوردن این تیم از آن بالا  به پایین برای مدعیان کار راحتی نخواهد بود. 

 

شاگردان خوزه مورایس در هفته بیست و یکم رقابت‌ها، باید به مصاف آلومینیوم اراک بروند. بازی قبلی دو تیم بدون گل با تساوی خاتمه یافته است، اما آلومینیوم اراک این روزها وضعیت مناسبی ندارد و سپاهان با تکرار بازی‌های گذشته می‌تواند به سه امتیاز این بازی هم دست پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز