خبرگزاری کار ایران

سپاهان - زنیت روسیه؛ یک رویارویی جذاب در نصف جهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۱۶

دو تیم سپاهان و زنیت روسیه در دیداری دوستانه به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، سپاهان بعد از برد پرماجرا مقابل ذوب‌آهن و تثبیت صدرنشینی‌اش در لیگ برتر جمعه میزبان زنیت سن‌پترزبورگ، یکی از تیم‌های مطرح روسیه است. این بازی دوستانه بخشی از تفاهمنامه خواهرخواندگی دو باشگاه است که قرار بود 6 آذر برگزار شود، ولی به‌دلیل تداخل با جام حذفی روسیه به 28 بهمن موکول شد.

 

سنت فراموش‌شده

فوتبال ایران سابقه دعوت از تیم‌های بزرگ اروپایی را دارد، ولی در چند سال گذشته این رویه متوقف شده بود و بازی‌های دوستانه تیم‌های باشگاهی به تقابل با تیم‌های گمنام در اردوهای خارجی محدود می‌شد. در روزهایی که فوتبال ایران از ضعف در روابط بین‌الملل رنج می‌برد، توافق سپاهان با زنیت می‌تواند شروع دوباره‌ای برای این سنت فراموش‌شده باشد.

البته برگزاری این بازی بدون حاشیه هم نبود و پرسپولیس، حریف سپاهان در جام حذفی به خاطر تغییر برنامه بازی‌اش به سازمان لیگ معترض شد.

افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس گفت: «دلشــــــــــــــــــــــــــان نمی‌خواهد پرسپولیس قهرمان شود. پرسپولیس قهرمانی زیاد دارد. بازی حذفی ما را با ۹ روز فاصله گذاشتند. چه قدرتی پشت آن است؟ مگر در روز قرعه‌کشی نگفتند که یکم اسفند بازی است؟ چرا بازی ما را سوم گذاشتند؟ برای اینکه یک تیمی در آن زمان می‌خواهد با سن‌پترزبورگ بازی کند. در کوران مسابقات کدام تیمی بازی دوستانه می‌کند؟ این چه تصمیمی

است؟»

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به اعتراض پرسپولیس گفت: «این بازی قبل از قرعه‌کشی لیگ هماهنگ شده بود و هیچ‌وقت به تقابل پرسپولیس و سپاهان و رقابت آنها در جدول فکر نکرده بودیم. از طرفی باشگاه زنیت یک تیم در کلاس اروپاست و می‌تواند برای فوتبال ما آورده داشته باشد. از طرفی ما در برنامه‌ریزی فشار را به سپاهان وارد کرده‌ایم.»

البته بعید است دیرکرد دو روزه این بازی روی کیفیت تیمی حرفه‌ای مثل پرسپولیس که ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی مطرحی دارد اثر چندانی بگذارد و مصاحبه پیروانی را می‌توان بخشی از جنگ روانی دانست که انتظار می‌رود با نزدیک شدن به روزهای حساس پایانی فصل بیشتر شود.

 

 زنیت، قهرمان بلامنازع

روسیه

تیم سابق سردار آزمون در چهار دوره اخیر لیگ روسیه قهرمان شده و در فصل جاری تا پایان هفته هفدهم با شش امتیاز اختلاف نسبت به اسپارتاک مسکو صدرنشین است، هرچند این روزها کمی از فرم آرمانی فاصله دارد.

مسابقات فوتبال روسیه به‌دلیل سرمای شدید، تعطیلات زمستانی طولانی دارد و تیم‌های این کشور پیش از شروع دوباره مسابقات اردوهایی را در کشورهای گرمسیر برگزار می‌کنند. زنیت هم در روزهای گذشته در دبی اردو داشت و پیش از برگشتن به روسیه توقفی دو روزه در ایران برای بازی دوستانه با سپاهان دارد.

زنیت سه‌شنبه در امارات دو بازی دوستانه آسان و سخت داشت که در اولی با 8 گل «دبی سیتی» را شکست داد و در دومی مقابل «اورال» روسیه به تساوی یک بر یک رسید. سرگی سماک، سرمربی زنیت درباره این دو بازی گفت: «کیفیت دو بازی صبح و عصر ما متفاوت بود. مهم‌ترین نکته این بود که تمام بازیکنانی که روی آنها حساب می‌کنیم دقایق بازی کافی داشته باشند. در بازی صبح هوا کمی گرم بود و بازی دوم به خاطر خطاهای پرشمار ریتم کافی نداشت. به هر حال ما متوجه شدیم که هر بازیکن چه شرایطی دارد. خوشحالم که هیچ مصدومی نداریم. این آخرین بازی‌های اردوی ما در دبی بود و از طریق ایران به سن‌پترزبورگ برمی‌گردیم.»

اهداف دوگانه زنیت

مقابل سپاهان

او درباره اینکه آیا مقابل سپاهان از بازیکنان اصلی‌اش استفاده می‌کند یا نه، پاسخ داد: «باید ببینیم. باید وضعیت داگلاس را بررسی کنیم. ما براساس شرایط بازیکنان ترکیب را انتخاب خواهیم کرد. آنالیز دو بازی اخیر به ما کمک می‌کند که متوجه شویم کدام بازیکنان آماده‌تر هستند. ما برای این بازی دو هدف داریم؛ اول بررسی دوباره برخی از بازیکنان و دوم آماده شدن برای لیگ و جام حذفی.»

سماک در بازی با دبی‌سیتی اکثراً از بازیکنان ذخیره‌اش استفاده کرد و ترکیب اصلی‌اش را مقابل اورال به زمین فرستاد. رسانه‌های روسی بعد از این بازی نوشتند که زنیت مقابل اورال نمایش خوبی نداشت و آمادگی پیش از تعطیلات را ندارد. در این بازی اورال در شروع نیمه دوم به گل رسید و زنیت با گل دقیقه 77 کاسیرا، مهاجم کلمبیایی‌اش توانست از شکست فرار کند. ویلیام باریوس هافبک ملی‌پوش کلمبیایی، کلودینیو هافبک برزیلی، مالکوم مهاجم سابق بارسا و وندل هافبک سابق اسپورتینگ لیسبون بازیکنان خارجی مطرح زنیت بودند که مقابل اورال بازی کردند. کاراوائف و موستووی، دو ملی‌پوش روسی زنیت هم در این بازی حاضر بودند.

زنیت بعد از بازی در اصفهان بلافاصله به روسیه برمی‌گردد و برای بازی مقابل ولگا در جام حذفی باید به شهر اولیانوفسک سفر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز