خبرگزاری کار ایران

رئیس لالیگا: بازار نقل و انتقالات انگلیس دوپینگی است!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۶۳۷

خاویر تباس نسبت به اتفاقات اخیر در پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، خاویر تباس، رئیس لالیگا معتقد است که در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر "دوپینگ" شده و هزینه‌های کلان باشگاه‌های این کشور، پایداری فوتبال اروپا را تهدید می‌کند.

تیم‌های لیگ برتری 815 میلیون پوند (1 میلیارد دلار) در پنجره نقل و انتقالات ژانویه خرج کردند - بیش از 30 برابر کل هزینه‌های همتایان خود در لالیگا یعنی 25 میلیون پوند!

چلسی 290 میلیون پوند از هزینه‌های لیگ برتر انگلیس را به خود اختصاص داده و میخائیلو مادریک، انزو فرناندز و بنوا بادیاشیل به این تیم ملحق شده‌اند.

هزینه‌های چلسی بیشتر از چهار لیگ اصلی اروپایی دیگر (لالیگا، بوندسلیگا، سری آ و لیگ فرانسه) است، چیزی که تباس آن را مشکل‌ساز می‌داند.

تباس گفت: «بازار بریتانیا یک بازار دوپینگی است. در این بازار زمستانی، جایی که چلسی تقریباً نیمی از خریدهای لیگ برتر را انجام داده، می توانید آن را به وضوح ببینید.

به دنبال تاریخ چند فصل اخیر، ما در لالیگا کارهایی انجام دادیم، زیرا لیگ برتر رقابتی است که در چند سال اخیر میلیاردها پوند از دست داده است. این با کمک‌های حامیان تامین می‌شود، در این مورد سرمایه گذاران بزرگ آمریکایی حتی با ضرر، تامین مالی می‌کنند.»

لالیگا، برخلاف لیگ برتر، سقف هزینه‌های فصلی را برای باشگاه‌هایش تعیین می‌کند که بر میزان دستمزد و هزینه نقل و انتقالات تأثیر می‌گذارد - چیزی که در سال‌های اخیر برای بارسلونا مشکل‌ساز بوده است. در تئوری، این سقف پایداری اقتصادی را ارتقا می‌دهد و از فعالیت باشگاه‌ها با ضرر جلوگیری می‌کند.

تباس ادامه داد: «در کنترل پایداری اقتصادی، ما اجازه نمی‌دهیم که کمک‌ها خسارات را در این مقادیر وحشیانه پوشش دهد و این چیزی است که باعث تفاوت در بازار می‌شود. ما همچنین باید تشخیص دهیم که آن‌ها از نظر تجاری گردش مالی بالاتری نسبت به ما دارند، اما نه به این اندازه. این بسیار خطرناک است که بازارها دوپینگی و متورم شوند، همانطور که در سال‌های اخیر در اروپا اتفاق افتاده است، زیرا این امر می‌تواند پایداری فوتبال اروپا را به خطر بیندازد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز