خبرگزاری کار ایران

از بستن پنجره تا محرومیت مدافع مغضوب

دوئل حقوقی یزدانی و استقلال؛ فسخ؟ پای 50 میلیارد تومان وسط است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۵۲۹

مدافع مغضوب استقلال بعد از فسخ یک طرفه قرارداد با چالش بزرگی مواجه شده این در حالی است که قرارداد او و آبی پوشان برای دو سال مبلغ 50 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل سیاوش یزدانی از لیست استقلال خارج شد. اخراج سیاوش یزدانی از استقلال تعجب برانگیز نبود چرا که ساپینتو از عملکرد این بازیکن راضی نیست چه بسا که صحبت از کم کاری این مدافع هم مطرح است. 

با این حال نحوه جدایی این بازیکن به دلیل ابعاد حقوقی مورد توجه بود. علی فتح الله زاده صبح روز جمعه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد منتظر بودیم یزدانی خودش قرارداد را فسخ کند اینکار را انجام نداد و ما قرارداد وی را فسخ کردیم. 

فسخ قرارداد چه از طرف بازیکن و چه از طرف باشگاه امکان پذیر است و واحد نقل و انتقالات بدون ورود به ماهیت موضوع، فسخ قرارداد را ثبت می نماید ولی مسوولیت آن متوجه شخص متقاضی ثبت است. با به وجود آمدن دعوای حقوقی اما کمیته تعیین وضعیت مسبت به اختلاف به وجود آمده تصمیم خواهد گرفت.

دوئل حقوقی یزدانی و استقلال؛ فسخ؟ پای 50 میلیارد تومان وسط است

حال پرسش اینجاست آیا سیاوش یزدانی می‌تواند از نظر حقوقی استقلال را محکوم کند؟

ماده 17 و 18 آیین‌نامه در خصوص فسخ توضیح می‌دهند. بر این اساس وقتی بدون رضایت سیاوش یزدانی قرارداد او فسخ شده، این مساله می‌تواند تبعات حقوقی سنگینی مثل پرداخت غرامت سنگین مالی(تمام پول قرارداد و آپشن‌ها) و حتی محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی برای استقلال به دنبال داشته باشد. البته این موضوع در شرایط طبیعی است، برای واکاوی بیشتر ماجرا باید صحبت استقلالی‌ها را مرور کرد. در همین رابطه بعضی معتقدند مدافع مغضوب استقلال قصد دارد از اخراجش جلوگیری کند و می‌داند که دعوای حقوقی برای او و رسیدن به مبلغ 50 میلیارد(20 میلیارد سال اول و 30 میلیارد سال دوم) زمانبر خواهد بود.

مسئولان استقلال چگونه قرارداد یزدانی را فسخ کردند؟ 

کم کاری و تبانی در فوتبال اگر با مدرک همراه شود از سوی فیفا با برخورد جدی و محرومیت روبرو می‌شود. مسئولان استقلال قصد دارند بنا به سند مصاحبه سیاوش یزدانی که درباره دوران کاری محمود فکری بیان شده، این بازیکن را محروم کنند و به همین دلیل  فسخ قراردادش را توجیه کنند. صحبت‌های جنجالی یزدانی را مرور کنیم:  «خوشحالم برای فکری بازی نکردم و به خودم افتخار می‌کنم و هیچ وقت قبول نمی‌کنم شاگرد ایشان هستم. من که از استقلال بیرون نمی‌رفتم در هر صورت و بیرون می‌ماندم چون می‌دانستم فکری آنجا دوام نمی‌آورد.»

این ادعا از سوی هواداران استقلال بعد از شکست جام حذفی و مقابل کمپ شادروان حجازی( بعد تمرین استقلال) مطرح شد و فیلم آن به صورت گسترده منتشر شد.( از اینجا بخوانید.) وقتی این مدافع بازوبند کاپیتانی استقلال را به دست بست و در نقش جهان به دلیل عدم تمرکز کافی مرتکب پنالتی شد دیگر صبر ساپینتو لبریز شد وی را کنار گذاشت. هر چند مدافع استقلال بعد از شکست تیمش مقابل زردپوشان بابت بسیاری از اتفاقات دلجویی کرد. 

سیاوش، 2 ساله 50 میلیارد ناقابل!

نباید فراموش کرد که یزدانی یک سال دیگر با قرارداد دارد. این مدافع مغضوب در سال اول 20 میلیارد و سال دوم 30 میلیارد باید از استقلال دریافت کند. مبالغ هنگفتی که خیلی‌ها معتقدند ثمره مدیریت نادرست هزینه آجورلو در استقلال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز