خبرگزاری کار ایران

جنجال لوگرت علیه زیدان/ عذرخواهی به سبک رییس فدراسیون فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۶۷۹

رییس فدراسیون فوتبال فرانسه بعد از اظهارات جنجالی‌اش ناچار به عذرخواهی شد.

به گزارش ایلنا، نوئل لو گرت، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه پس از اظهاراتش درباره زین‌الدین زیدان، اسطوره تیم ملی فرانسه، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

سرمربی سابق رئال مادرید به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی دیدیه دشان به حساب می‌آمد. با این حال، سرمربی خروس‌ها تصمیم گرفت قراردادش را با فدراسیون فوتبال فرانسه تمدید کند تا راه برای حضور زیدان در تیم ملی بسته شود.

وقتی خبرنگاران از لو گرت در مورد شایعات حضور زیدان در تیم ملی سؤال کردند عصبانی شد و با تندی به آنها پاسخ داد، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه گفت: «زیدان به برزیل برود؟ برای من اهمیتی ندارد، هر جا دوست دارد می‌تواند برود. بخوبی می‌دانم که اسم زیدان همیشه دور تیم ملی بوده. او هواداران زیادی دارد و برخی منتظر جدایی دشان بودند... اما چه کسی می‌تواند دشان را به خاطر عملکردش سرزنش کند؟ هیچ کس.» او در ادامه در جواب به این سؤال که آیا زیدان با او تماس گرفته، گفت: «البته که نه، قطعاً من هم جواب تلفنش را نمی‌دادم، او می‌تواند سرمربی ملی یا باشگاهی شود برای من مهم نیست مقصد او کجاست. شما خبرنگاران می‌توانید یک نمایش ویژه بسازید تا او یک باشگاه یا تیم ملی پیدا کند.»

این اظهارات تند رئیس فدراسیون فرانسه به مذاق دوستداران زیدان و باشگاه رئال مادرید خوش نیامد و واکنش‌های آنها را در بر داشت.

زیدان اولین مربی بود که در زمان هدایت رئال مادرید سه بار پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. بازیکن سابق که در سال 2000 با فرانسه قهرمان یورو شد و دو سال قبلش جام جهانی را با این تیم بالای سر برده بود، در حال حاضر پس از کناره‌گیری از پست خود در باشگاه اسپانیایی از سال گذشته بیکار است.امباپه سوپر استار فرانسوی اولین کسی بود که به مصاحبه لو گرت واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «زیدان یعنی فرانسه، ما هیچ وقت به اسطوره خود بی‌احترامی نمی‌کنیم و او را دست‌کم نمی‌گیریم.»

 بعد از امباپه باشگاه رئال مادرید نیز توهین به بازیکن و سرمربی اسطوره‌ای خود را محکوم و بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «رئال مادرید از اظهارات تأسف‌بار رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، نوئل لو گرت در مورد زین‌الدین زیدان، یکی از بزرگترین اسطوره‌های ورزشی جهان ابراز تأسف می‌کند. این اظهارات نشان‌دهنده عدم احترام به یکی از تحسین‌برانگیزترین چهره‌های فوتبالی نزد هواداران در سراسر جهان است و باشگاه ما منتظر اصلاح و معذرت‌خواهی فوری است.

زین‌الدین زیدان، قهرمان جهان و اروپا که نماینده کشورش است، در میان بسیاری از افتخارات دیگر، نماد ارزش‌های ورزش است و این را در طول دوران حرفه‌ای خود به‌عنوان بازیکن و مربی ثابت کرده است. اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه برای کسی که چنین الگوی بزرگی در کشورش دارد نامناسب است، این صحبت‌ها دقیقاً مانند اظهاراتی است که او درباره کاپیتان ما کریم بنزما، برنده توپ طلای کنونی، قهرمان لیگ ملت‌های اروپا با فرانسه در سال 2021 و برنده پنج لیگ قهرمانان اروپا، در میان بسیاری از افتخارات دیگر داشته است.» 

با بالا گرفتن سیل واکنش‌ها به صحبت‌های جنجالی لو گرت در نهایت او صبح گذشته صحبت‌های خود را پس گرفت و مجبور به عذرخواهی از زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال ملی فرانسه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز