خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش: دشمنان در جام‌جهانی قطر برای فتنه علیه ایران طراحی چندلایه داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۲۷

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حواشی تیم ملی کشورمان در جام جهانی گفت: تمام سلطه‌گران از شیطان بزرگ و روباه پیر تا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی، طراحی موزاییکی و چندلایه برای فتنه جهانی، علیه ایران کرده بودند.

به گزارش ایلنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی از خود درخصوص علت سومدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای و بطور خاص فوتبال به بیان گزارشی از اتفاقات و رویداد‌های جام جهانی فوتبال قطر گفت: اوج فتنه و آشوب دشمنان قسم خورده انقلاب که تمام تلاش خود را در جنگ نرم و نیمه سخت به کار گرفتند تا از جامعه باشرف و غیور ورزش و ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوءاستفاده نمایند تا در این نبرد ترکیبی و شناختی به خیال واهی خود پیروز میدان گردند.

وی افزود: نقطه عطف و تلاقی تقلای نظام استکبار بر جام جهانی متمرکز شد و پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخوانده و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز در سکو‌های هواداری و حتی خارج از ورزشگاه طراحی پیچیده‌ای را برنامه ریزی کرده بودند که به دلیل محدودیت وقت به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم که با تلاش نیرو‌های گمنام و بی نشان فرزندان غیور این سرزمین ناکام ماند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: طراحی پیچیده روباه پیر برای پناهنده شدن ورزشکاران تا نقشه خروج بازیکنان از زمین بازی در حین انجام مسابقه و تلاش همه جانبه برای فروپاشی تیم ملی از درون تا توطئه‌های هدفمند برای جنجال آفرینی در سکو‌ها با هدف متوقف کردن بازی و از اعزام صد‌ها نفر از منافقان با هواپیمای اختصاصی به قطر تا ساخت شعار‌ها و نماد‌های ساختارشکنانه و فراگیر برای انزوای جمهوری اسلامی ایران.

سجادی تاکید کرد: با وجود اینکه تمام سلطه گران از شیطان بزرگ و روباه پیر و رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های غربی با طراحی موزاییکی چند لایه‌ای در پی فتنه‌ای جهانی بودند، با اخلاص و ایمان توأم با تدبیر و مدیریت همکاران در مجلس شورای اسلامی در وزارتخانه‌های خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت ورزش و جوانان و اگر چه در زمینه فنی نتیجه دلخواه حاصل نشد، اما در میدان جوانمردی و روحیه پهلوانی و نمایانگر هویت ایرانی اسلامی در جهان بار دیگر هیمنه دشمنان به خاک ذلت کشیده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری کرد.

وی همچنین از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرد برای ارائه توضیحات تکمیلی و مفصل درخصوص اتفاقات جام جهانی قطر نشستی غیرعلنی تشکیل دهد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: برحسب تکلیف برنامه‌های پنجم و ششم توسعه‌ای کشور تخصیص هرگونه وجه به هر نحو به ورزش حرفه‌ای از بودجه عمومی کشور ممنوع است، لذا تضییع حقوق بیت المال رخ نداده و هیچ گونه کمکی از بودجه عمومی و دولتی در ورزش حرفه‌ای کشور و در رأس آن‌ها فوتبال پرداخت نگردید.

سجادی اضافه کرد: همچنین به موجب رأی عمومی دیوان عدالت اداری فدراسیون فوتبال دارای اساسنامه مجزایی است که نقش وزارت ورزش به نمایندگی از دولت در اداره فدراسیون محدود به عضو ناظر گردیده و معطوف به کمک‌های دولت برای مصارف عمومی از جمله توسعه فوتبال در استان ها، تیم‌های ملی و نظارت بر مصارف آنهاست.

وی افزود: فوتبال حرفه‌ای مطابق با رأی دیوان محاسبات کشور فقط ۱۶ باشگاه لیگ برتر را در بر می‌گیرد که با تاسیس سازمان لیگ باشگاه‌ها امورات خود را به سازمان مذکور تفیذ کردند و این سازمان دارای مجمع عمومی و استقلال اداری و مالی بوده و در اداره ثبت شرکت‌ها به عنوان شرکت تجاری ثبت شده است و مقررات خاص خود را دارد.

 وزیر ورزش و جوانان گفت: از این رو اداره باشگاه‌های حرفه‌ای از جمله استقلال و پرسپولیس بر مبنای درآمد و هزینه بوده و در ۱۱ سال اخیر از محل‌های خود شامل بلیط فروشی، تبلیغات روی پیراهن، تبلیغات محیطی با عاملیت سازمان لیگ، حامیان مالی، شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیایی و نقل و انتقالات بازیکنان، هزینه‌ها را پرداخت نموده اند و از سال گذشته هر دو باشگاه توسط سازمان خصوصی سازی وارد بازار فرابورس شدند و بخشی از سهام آن‌ها عرضه شده و از محل درآمد‌های مربوطه بدهی‌های پیشین از جمله بدهی‌های مالیاتی تعیین تکلیف شده است.

سجادی تاکید کرد: عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان سابق تیم‌ها به صورتی بوده که براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و شاخص دقیق و مشخصی برای تعیین کیفیت بازیکنان به طور خاص وجود نداشته و براساس عرضه و تقاضا بازیکنان با باشگاه‌ها وارد قرارداد می‌شوند.

از این جهت در دو سال گذشته سامانه‌ای راه اندازی شده و باشگاه‌ها مکلف شدند قرارداد‌های خود را در آن ثبت کنند، ضمن اینکه سایر فدراسیون‌ها نیز مکلفند قرارداد‌های مربیان و بازیکنان خارجی خود را در همین سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بازار فرابورس شرکت‌ها را موظف به درج کلیه اطلاعات مالی شرکت‌ها از جمله دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سامانه کدال نموده که همگی ثبت و قابل رویت هستند،گفت:  چنین رویه‌ای باشگاه‌ها را از تعهدات مازاد منع کرده است. حضور مربیان و بازیکنان خارجی در تیم‌های کشور‌های مختلف اجتناب ناپذیر بوده و در همین راستا فوتبالیست‌های ایرانی نیز در سایر نقاط جهان مشغول به فعالیت هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت فدراسیون‌های ورزشی،افزود: بخشی از فدراسیون‌ها که اکنون با سرپرست اداره می‌شوند، تازه تاسیس بوده و یکی از روسای این فدراسیون‌ها استعفا کرده و دیگری نیز ماموریتش از مبدأ تمدید نشد. در سال ۱۳۹۳ انتخابات فدراسیون‌ها با تاخیر برگزار شده و برگزاری آن به ماه‌های پایانی سال موکول شد که به ترتیب با برگزاری انتخابات در هر ۴ سال آخرین انتخابات در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود، لذا طبیعی است که پس از اتمام مدیریت ۴ ساله فدراسیون‌ها اگر شرایط برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، این مجموعه‌ها با سرپرست اداره می‌شوند و این یک امر طبیعی است که شامل چند فدراسیون می‌شود.

سجادی با اشاره به جدول برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی،خاطرنشان کرد: اگر یک فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود نشانه سوءمدیریت نیست، درخصوص سایر موارد هزینه‌ای نیز عرض می‌کنم که با همکاری نمایندگان مجلس مقرر شد در قانون بودجه ۶ هزار میلیارد به بخش ورزش تزریق شود که ۴۰ درصد آن باید به وزارتخانه آموزش و پرورش، ۲۰ درصد به جوانان و ۴۰ درصد باقیمانده به وزارت ورزش رسیده که حدود یکصد میلیارد تومان می‌شود و باید ۳۰ درصد این مبلغ به حوزه عمرانی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: با این مبلغ چگونه می‌توان به پروژه‌های عمرانی استان‌ها و ۱۴ هزار هیات ورزشی کشور رسیدگی کرد؟

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در جام باشگاه‌های آسیا،گفت: این دو باشگاه از سال ۲۰۱۶ پرونده مفتوح داشتند و ما برای جلوگیری از تعلیق آن‌ها تلاشمان را کردیم، اما زمان گذشته بود و به نحوی مدیریت شد که این یک سال به سلامت گذرانده شد و هم اکنون نیز رفع تعلیق شدند و می‌توانند در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند. جام باشگاه‌های پشت سر گذاشته شده نیز به دلیل برگزاری جام جهانی برگزار نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز