خبرگزاری کار ایران

طارمی؛ گزینه تیم‌های لندنی با مهر تایید آقای گل جهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۴۸۱

مهاجم تیم ملی ایران در حالی که به گفته مدیر اینتر مورد توجه این تیم نیست اما مشتری اروپایی کم ندارد!

به گزارش ایلنا، در 16 سالگی استعداد مهاجم بوشهری توجه ناصر ابراهیمی را که در ایرانجوان مربیگری می‌کرد جلب کرد. مربی پیشین پرسپولیس، طارمی را به علی دوستی‌مهر سرمربی وقت نوجوانان ایران پیشنهاد کرد و حتی شاگردش را راهی کمپی حوالی شهریار کرد.  اما دوستی‌مهر اعلام کرد که استعدادهای بهتری در اختیار دارد.

طارمی؛ گزینه تیم‌های لندنی با مهر تایید آقای گل جهان

*مهر تایید آقای گل جهان 

اما به قول امیر قلعه‌نویی «عزت و ذلت دست خداست»  در زندگی طارمی این جمله بیش از هر چیزی قابل لمس بود. چرا که روزگار مهدی طارمی را به اردوی اردبیل پرسپولیس و سر راه علی دایی قرار داد که خودش سال‌ها عنوان‌دار آقای گلی جهان بود. دایی بعد از مشاهده ستاره جوان از مسئولان باشگاه خواست که با این بازیکن عقد قرارداد کنند. استعداد مهاجم بوشهری و گلزنی‌هایش وی را به پورتو رساند حالا شانس انتقال به تیم‌های بزرگ جهان را دارد. طارمی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد و ارزش فعلی او حدود ۲۵ میلیون یورو است. 

طارمی؛ گزینه تیم‌های لندنی با مهر تایید آقای گل جهان

اینتر میلان؟ فعلا نه!

شب گذشته خاویار زانتی مدیر ورزشی اینتر درباره انتقال مهدی طارمی اعلام کرد فعلاً‌ قصدی برای انتقال این بازیکن ندارد. همین که نام مهاجم ایرانی در سطح تیم‌های بزرگ جهان مطرح می‌شود و در حالی که بسیاری از بازیکنان ملی پوش در یونان و قبرس دنبال تیم هستند نشان می‌دهد مهاجم بوشهری در مسیر درستی حرکت می‌کند.

اما پاسخ واضح زانتی درباره جذب طارمی چه بود؟ مدیر ورزشی اینتر به شبکه سوم سیما اینطور گفت: «در این لحظه با بازیکنانی که در حال حاضر داریم، کار می‌کنیم. می‌خواهیم فصل جاری را با تیمی که داریم پشت سر بگذاریم. قطعا فرصت‌هایی که در بازار است را باید مورد بررسی قرار بدهیم و ببینیم که چه بازیکنانی را نیاز داریم. در حال حاضر، ولی نه.»

طارمی؛ گزینه تیم‌های لندنی با مهر تایید آقای گل جهان

میلان و جانشینی زلاتان

پیش از این دیگر تیم همشهری اینتر هم برای جذب طارمی اقدام کرده بود. این مهاجم ایرانی در تابستان امسال از میلان پیشنهاد خوبی دریافت کرده اما به دلیل اینکه تحت قرارداد پورتو بود ترجیح داد سکوت کند تا باشگاه پرتغالی درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد. به‌صورت غیر رسمی و در حد گمانه‌زنی رسانه‌های ایتالیایی گفته آن زمان گفته شد میلان برای جانشینی زلاتان ابراهیموویچ روی طارمی نظر مثبت دارد و حتی پیشنهاد ۳۲ میلیون یورویی- نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان- به پورتو ارسال کرده اما موافقت باشگاه پرتغالی برای این انتقال جلب نشد.

طارمی؛ گزینه تیم‌های لندنی با مهر تایید آقای گل جهان

*در لیست توپچی‌ها

روزنامه پرتغالی آبولا در مهر ماه امسال اعلام کرد باشگاه آرسنال علاقه‌مند به جذب مهدی طارمی است. توپچی‌ها قصد دارند او را به عنوان بازیکن ذخیره گابریل ژسوس جذب کنند. ممکن است در ژانویه قراردادی با پورتو برای فروش این مهاجم پس از جام جهانی منعقد شود.

حالا که به آذر ماه رسیدیم شرایط برای طارمی بهتر هم پیش رفت. دبل مهاجم ملی‌پوش کشور مقابل انگلیس در جام جهانی 2022 عیار این بازیکن را بیش از پیش نشان داد. در بازی ولز هم نقش انکارنشدنی طارمی روی اخراج بازیکن حریف قابل توجه بود. 

طارمی؛ گزینه تیم‌های لندنی با مهر تایید آقای گل جهان

*باز هم لندن این بار تیم آبی!

مهدی طارمی یکی از زیباترین گل‌های عمر فوتبالی‌اش را در لیگ قهرمانان اروپا و با ضربه قیچی برگردان مقابل چلسی به ثمر رساند و حتی کاندید جایزه پوشکاش شد. به همین دلیل مهاجم پورتو برای آبی‌های لندنی مورد توجه بود.

در مهر ماه امسال استعدادیاب‌های چلسی بازی پورتو و براگا را از نزدیک تماشا کردند و دوباره مهاجم ایرانی آبی‌پوشان پرتغالی مورد توجه قرار گرفت. 

آبی‌های لندن در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی برای به خدمت گرفتن این ملی‌پوش ایرانی تلاش کردند اما باشگاه پورتو با توجه به اهمیت بالای مهدی طارمی برای آن ها تمایلی به فروش این بازیکن نشان نداد. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که آبی‌های لندن همچنان علاقه‌مند به جذب مهدی طارمی هستند که هنوز دو سال از قراردادش با پورتو باقی مانده است.

 *تیم‌های دیگر 

سایت "اسپورتینگ پدیا" آمریکا هم با انتشار گزارشی تحت عنوان «مهدی طارمی – ستاره ایرانی که در اروپا می‌درخشد» به معرفی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پورتو پرداخت و در پایان مدعی شد تیم‌های لیل و المپیک مارسی فرانسه خواهان جذب او هستند. پیش از آن هم  رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند فنرپاغچه قصد دارد طارمی را در اختیار بگیرد، اما «خورخه ژسوس» سرمربی این تیم در نهایت اعلام کرد که مهاجم ایرانی پورتو را نمی‌خواهد و در خط حمله به اندازه کافی بازیکن دارد.

خواسته یا ناخواسته بخشی از سرنوشت طارمی به پورتو و سیاست‌های مالی‌اش گره خورده است. باید دید در ادامه او می‌تواند کدام تیم را برای پیگیری دوران ورزشی‌اش انتخاب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز