خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه؛ آقای تاج با کارلوس کی‌روش صدرنشینی آسیا را هم از دست دادید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۲۵

شکست و حذف در جام جهانی علاوه بر ناکامی دوباره با کارلوس کی‌روش در این رقابت‌ها، باعث شد تا صدرنشینی ایران در رنکینگ فیفا نیز سقوط داشته باشد و بعد از مدت‌ها این تیم به رده دوم آسیا سقوط کند.

به گزارش ایلنا، سایت «فوتی رنکینگز» که به‌صورت آنلاین امتیازات تیم‌های حاضر در جام جهانی را با فرمول فیفا محاسبه می‌کند، با پایان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رنکینگ جهانی تیم‌های حاضر در این مسابقات را به روز‌رسانی و منتشر کرد. در این لیست که تیم‌های حاضر در جام جهانی حضور دارند، تیم ملی ایران نسبت به آخرین رده‌بندی اعلام شده رسمی از سوی فیفا قبل از شروع جام، چهار پله سقوط کرده است.

قبل از جام جهانی، ایران در رده بیستم جهان و نخست آسیا قرار داشت اما در حال حاضر در رده بیست و چهارم جهان و دوم آسیا قرار دارد.

ژاپن که در گروه مرگ جام جهانی موفق شد با شکست اسپانیا و آلمان به مرحله بعد صعود کند، با ۴ پله صعود جای ایران را در رده بیستم جهان و در رده نخست آسیا گرفت.

کره جنوبی و استرالیا هم جهش بزرگی در رده‌بندی داشتند و به ترتیب با ۴ و ۱۱ پله صعود پشت سر ایران (در رده‌های ۲۵ و ۲۶) قرار گرفتند.

با توجه به در پیش بودن مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی و احتمال برد این سه نماینده آسیا، حتی ممکن است ایران جایگاه خود را در رده دوم قاره هم از دست بدهد.

تاج که بعد از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون مدعی شده بود با انتخاب کارلوس کی‌روش به دنبال جلوگیری از آبروزیری بزرگ در جام جهانی است، اکنون با شکست 6 گله برابر انگلیس و باخت در بازی حیثیتی برابر آمریکا، نه تنها نتوانست به رویای صعود از این گروه نه چندان سخت، جامه تحقق بپوشاند که باعث شد ایران بعد از مدت‌ها صدرنشینی در رنکینگ آسیا را هم از دست بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز