خبرگزاری کار ایران

مدعی اصلی قهرمانی جام جهانی زرد می‌پوشد (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۵۶

برزیل در جام جهانی 2022 قطر مدعی اصلی قهرمانی است.

به گزارش ایلنا، کاسمیرو هافبک منچستریونایتد قهرمان برزیل در دومین مسابقه این تیم در جام جهانی بود و باعث شد این تیم حضور خود در مرحله حذفی جام جهانی را با برد مقابل سوئیس خیلی زود تثبیت کند.

شاید برزیل زییاترین بازی ممکن را ارائه کند و حتی از نظر منتقدانش فوتبالی کسالت‌آور را نسبت به ادوار پیشین خودش به نمایش بگذارد اما آنچه مسلم است این است که آنها حالا در مسیر قهرمانی قرار دارند و این کار را از نظر نتیجه به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند.

بیست سال بعد از آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی، شاگردان تیته به گونه‌ای نشان داده‌اند که به نظر می‌رسد همه ابزارهای لازم برای کسب قهرمانی را دارند. آنها دومین تیم بعد از فرانسه شدند که صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را تثبیت کردند.

ورزشگاه 974 که خاص‌ترین ورزشگاه این دوره از جام جهانی به حساب می‌آید و کل سازه آن از 974 کانتینر ساخته شده و قرار است بعد از جام جهانی به طور کامل جمع شود، شاهد برد برزیل در این مسابقه بود. مسابقاتی که در این ورزشگاه انجام می‌شوند را باید خاص‌ترین مسابقات تاریخ دانست چرا که فقط همین تعداد محدود مسابقات جام جهانی قرار است در 974 انجام شود و هیچ وقت هیچ رقابت دیگری در آن برگزار نمی‌شود.

سازه بسیار حرفه‌ای و زیبای این ورزشگاه به گونه‌ای است که با زیباترین ورزشگاه‌های جهان رقابت می‌کند و همه امکانات سخت‌افزاری و رفاهی و نرم‌افزاری نیز در آن برای تماشاگران و بازیکنان و رسانه‌ها فراهم است. دسترسی عالی حمل‌ونقل عمومی مثل مترو و اتوبوس به منطقه رأس ابو عبود که این ورزشگاه در آن قرار دارد باعث شده تماشای بازی در آن راحت و بدون مشکل باشد و یک تجربه خاص را برای تماشاگرانی که جزو اولین و آخرین تماشاگران حاضر در این استادیوم هستند، رقم بزند.

دوشنبه شب نوبت جشن برزیلی‌ها در این ورزشگاه بود. مثل بازی اولشان مقابل صربستان، سلسائو باز هم باید برای رسیدن به برد صبوری به خرج می‌داد. یک ضربه دیرهنگام از کاسمیرو و برخورد آن به مدافع حریف که منجر به انحراف توپ شد منجر به گل برتری برزیل شد، در شبی که به نظر می‌رسید غیبت نیمار به قیمتی گران برای برزیلی‌ها تمام شود.

کمتر تیمی در این تورنمنت صلابت دفاعی مشابه برزیل را از خود نشان داده است و همین بی‌اثر کردن هر حمله سوئیس از سوی مدافعان و هافبک‌های برزیل باعث شده بود که هواداران این تیم به اینکه تیمشان هر لحظه ممکن است گل بزند و بازی را برنده شود امیدوار شوند. این اتفاق مقابل صربستان افتاد و این بار هم مقابل سوئیس تکرار شد. برزیل صعود کرد، هیچ تیمی در این جام دوست ندارد در مراحل حذفی با آنها رو‌به‌رو شد.

 

کاسمیرو

او فقط اهل چرک بازی است؟ بهتر است این بحث تمام شود. کاسمیرو یکی از بهترین هافبک‌های جهان در همه سال‌های اخیر و در این تورنمنت است. کمتر هافبکی توانسته نمایشی بهتر از او را ارائه کند. با زدن این گل که سه امتیاز باارزش را به حساب برزیل واریز کرد، هافبک منچستریونایتد عملکرد عالی خود در این جام را تا اینجا تکمیل کرده است. مطمئناً شانس هم به او کمک کرد تا این گل را به ثمر برساند و برخورد توپ به مدافع منچسترسیتی و سوئیس یعنی مانوئل آکانجی تأثیر زیادی در رفتن توپ به گوشه دروازه داشت. اما هافبک 30 ساله برزیل باز هم قهرمان تیم تیته بود چون به جز گلی که زد در مرکز زمین هم بازی بدون نقصی را به نمایش گذاشت. توانایی کاسمیرو در باز پس‌گیری توپ بویژه پشت محوطه جریمه خودی، بازیخوانی و پوشش فضاهای خالی دفاعی بدون شک در سبکی که برزیل در این دوره بازی می‌کند نقشی مهم را دارد و اگر او بتواند در کنار انجام تمام این وظایف گل هم بزند، چه اتفاقی شیرین‌تر از این می‌تواند برای قهرمان پنج دوره جام جهانی باشد.

 

الیسون بکر

دو بازی دو کلین شیت، بدون مواجه شدن با شوت در چهارچوب دروازه. جام جهانی قطر تا اینجای کار برای دروازه‌بان تیم ملی برزیل مثل یک تفریح لذتبخش بوده است! سنگربان لیورپول مقابل صربستان یک تماشاگر درون زمین بود که از بازی هم‌تیمی‌هایش لذت می‌برد و مقابل سوئیس هم دردسر چندانی را متحمل نشد چون تیم او یک نمایش بی‌نقص دفاعی دیگر را ارائه کرد. مارکینیوش و تیاگو سیلوا در مرکز خط دفاعی درخشان‌ترین عملکرد را به اجرا گذاشتند، کاسمیرو جلوی آنها بخوبی توپ را جمع کرد و الکس ساندرو و ادر میلیتائو هم در دو طرف به استحکام و اطمینان‌بخشی خط دفاعی کمک بیشتری کردند. البته اگر هر کدام از آنها یا همه آنها هم دچار اشتباه شوند برزیل یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان و شاید بهترین دروازه‌بان جهان یعنی الیسون بکر را در اختیار دارد و از این نظر با دغدغه‌ای مواجه نخواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز