خبرگزاری کار ایران

اردوگاه پرسپولیس پیش از دربی امن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۴۳

اردوگاه پرسپولیس پیش از دربی روزگار خوبی را تجربه نمی کند.

به گزارش ایلنا، همه حواس‌ها به جام جهانی است و با رسیدن به روز آخر مرحله گروهی همه دنبال معادلات صعود و حدس زدن نام تیم‌های مرحله یک هشتم نهایی هستند اما پرسپولیس برای یک بازی بزرگ آماده می‌شود؛ با قرعه‌ای که درآمد بازی رفت دربی سرخابی در هفته دوازدهم قرار گرفت و البته با تعطیلی زودهنگام لیگ برتر قبل از جام جهانی قرار شد این مسابقه بعد از تورنمنت قطر و بازی فینالش برگزار شود.

مهم‌ترین بازی نیم فصل بعد از 54 روز

پرسپولیس روز 5 آبان در تهران بازی هفته یازدهم خود مقابل مس کرمان را برگزار کرد و از این بازی تا دیدار با استقلال در دربی 54 روز فاصله است. پرسپولیس در حالی به تعطیلات طولانی‌مدت حدوداً دو ماهه رفت که تازه روی دور برد افتاده و ریتم خوبی پیدا کرده بود.

سرخ‌ها بعد از یک شکست و یک تساوی مقابل تراکتور و سپاهان طی هفته‌های نهم تا یازدهم سه برد متوالی و اقتصادی به دست آوردند و به صدر جدول برگشتند اما تعطیلی لیگ اجازه نداد تا این ریتم خوب ادامه پیدا کند. در همان مقطع بسیاری از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد داشتند این تعطیلی به ضرر پرسپولیس تمام خواهد شد چرا که بعد از تعطیلات 54 روزه احتمالاً شرایط تیم مثل آن مقطع نخواهد بود. پرسپولیس حالا در شرایطی مهیای مهم‌ترین بازی نیم فصل اول مقابل رقیب سنتی می‌شود که به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد میزان آمادگی تیم برای آن مسابقه بی‌خود نبود.

20 روز تا فینال

 بازی با استقلال از یک جهت به خاطر کری بیش از 50 ساله هواداران دو تیم و البته شرایط جدول فوق‌العاده حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود. پرسپولیس صدرنشین تنها دو امتیاز بالاتر از استقلالی دارد که ظاهراً مهم‌ترین حریف سرخ‌ها در راه قهرمانی است. برنده دربی 29 آذر احتمالاً می‌تواند تعیین کننده قهرمان نیم فصل باشد حتی اگر بعد از آن مسابقه سه بازی دیگر تا پایان نیم فصل مانده باشد. از این رو از دربی پیش رو می‌توان به عنوان فینال نیم فصل نخست هم یاد کرد.

از امروز تا فینال نیم فصل فقط 20 روز فاصله داریم و حالا سؤال مهم اینجاست که پرسپولیس که طی سه هفته اخیر نتوانسته طبق برنامه‌های کادر فنی‌اش پیش برود، در این 20 روز به اندازه کافی آماده خواهد شد؟

اعتصاب، جریمه، حاشیه

پرسپولیس در غیاب بازیکنان ملی‌پوش خود بعد از 16 روز تعطیلی از بازی با مس کرمان تمریناتش را آغاز کرد اما بعد از یکی دو روز فضای تمرین رنگ اعتصاب به خود گرفت و شرایط بحرانی و پرحاشیه شد. اعتراض بازیکنان به خاطر جریمه 5 درصدی فصل قبل چند روزی تمرینات را تحت‌الشعاع قرار داد و تیم پرسپولیس سه چهار جلسه تمرینی را از دست داد. بعد از آن و با از سرگیری تمرینات حاشیه‌های مربوط به جریمه یحیی گل‌محمدی و کریم باقری یکی دو روز حاشیه‌ساز شد و در نهایت بعد از اینها بحث احضار دو کاپیتان تیم به کمیته انضباطی عملاً شرایطی فراهم آورد تا پرسپولیس دور از آرامش کار را پیش ببرد.

سرخ‌ها در حالی تمرینات آماده‌سازی‌شان را برای دربی پی می‌گیرند که همچنان حاشیه‌های مربوط به ماجرای جریمه 5 درصدی، جرایم انضباطی کاپیتان‌ها و سرمربی و مربی تیم ادامه دارد و با اینکه فعلاً اوضاع آرام است اما مثل آتش زیر خاکستر می‌ماند.

بدون اردوی خارجی، کمبود بازی تدارکاتی

در حالی که مشکل زمین تمرین پرسپولیس فعلاً حل شده اما بحث لغو اردوی خارجی پرسپولیس ضربه بزرگی به تیم یحیی زد. یحیی می‌خواست تیمش را برای مدتی در محیطی متفاوت تمرین دهد و برای دربی آماده کند ضمن اینکه حضور در دبی می‌توانست شامل بازی تدارکاتی مقابل حریفانی متفاوت باشد که نشد. لغو اردوی خارجی و انفعال باشگاه در این خصوص ضربه بزرگی به پرسپولیس (هر چند هنوز لغو رسمی اردو از طرف باشگاه اعلام نشده) و پیش رفتن با این شرایط تمرینی چندان جالب نیست. نکته دیگر کمبود بازی‌های تدارکاتی برای آماده‌سازی مد نظر کادر فنی است. یحیی قصد داشت قبل از رفتن به اردو سه بازی تدارکاتی در داخل کشور انجام دهد که یکی از آنها به خاطر نامساعد بودن هوا و چمن لغو شد و دو بازی دیگر مقابل مس کرمان و پیکان صورت گرفت. قرار بود پرسپولیس سه بازی تدارکاتی هم در اردوی دبی برگزار کند که حالا مشخص نیست در صورت لغو قطعی اردو سه بازی دیگر در داخل کشور در دستور کار باشد یا نه.

نگرانی بابت ملی‌پوشان خسته

پرسپولیس در حالی 16 روز استراحت کرد و تمریناتش برای دربی را استارت زد که ملی‌پوشان در این مدت در اردوی تیم ملی زیر نظر کی‌روش کار می‌کردند. یکی از آنها مصدوم برگشت (میلاد سرلک) و هنوز نتوانسته به تمرین تیم اضافه شود و چهار تای دیگر درگیر جام جهانی هستند و در آن فضای سنگین مدام در حال تمرین و مسابقه‌اند.

در صورت صعود تیم ملی به مرحله دوم (این مطلب قبل از بازی تیم ملی مقابل امریکا نوشته شده) میزان دوری چهار ملی‌پوش پرسپولیس که همگی جزو بازیکنان ترکیب اصلی تیم یحیی هستند طولانی‌تر خواهد شد و گل‌محمدی که فکر می‌کرد از 9 یا 10 آذر این بازیکنان را در اردوی خارجی در اختیار دارد نه به اردوی خارجی رفت نه ملی‌پوشانش را در کنار خود خواهد دید.

اگر تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی حاضر شود ملی‌پوشان پرسپولیس با توجه به اینکه بعد از برگشتن از قطر چند روزی برای ریکاوری و استراحت نیاز دارند شاید خیلی دیرتر از حد تصور به تمرین پرسپولیس برگردند و فرصتی کوتاه برای آماده شدن جهت حضور در دربی داشته باشند که این اصلاً خوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز