خبرگزاری کار ایران

انگلیس یا ولز؛ جنگ داغ بریتانیا برای کلید صعود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۳۳

دو تیم ملی ولز و انگلیس در چارچوب دیدارهای پایانی مرحله گروهی جام جهانی به مصاف هم می روند.

به گزارش ایلنا، امشب در ورزشگاه احمد بن علی الریان، بریتانیایی‌ها جنگ داغی را برپا می‌کنند و خیلی بعید است که هر دو تیم انگلیس و ولز به مرحله بعدی بروند. سه شیر اگر سه امتیاز بازی را بگیرد به‌عنوان صدرنشین گروه B به یک‌هشتم‌نهایی می‌رود در حالی که ولز چاره‌ای جز پیروزی ندارد ضمن اینکه نتیجه دیدار ایران و امریکا هم برایش مهم است.

 کلاس‌های درس تعطیل شدند و کارها در ولز به حالت تعلیق درآمد تا عصر جمعه امیدهای این کشور برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی تقویت شود اما اژدهایان یک نمایش ضعیف برابر ایران داشتند و سزاوارانه شکست خوردند هر چند تا دقیقه 98 مقاومت کردند. بعد از اخراج وین هنسی، دروازه‌بان ولز به خاطر تکل بلند خطرناک روی مهدی طارمی، ولز محکوم به شکست شد و نتایج باید به نفعش باشد تا صعود کند.

تیم راب پیج که با یک امتیاز از دو بازی خود در انتهای جدول گروه قرار گرفته، باید انگلیس را شکست دهد و امیدوار باشد دیدار ایران و امریکا برنده نداشته باشد. در صورت پیروزی ایران یا امریکا، ولز باید با چهار گل اختلاف انگلیس را شکست دهد تا بالاتر از این تیم به مرحله حذفی برود. در صورتی که بازی ایران و امریکا مساوی شود و ولز انگلیس را شکست دهد، تفاضل گل مطرح می‌شود.

حتی قبل از اخراج دروازه‌بان هم ولز تیم بهتر میدان نبود و به قول پیج قابل قبول بازی نمی‌کرد. حالا هفت بازی‌ پیاپی است که ولز برنده نشده است و اگر نتوانند هر سه امتیاز بازی امشب را بگیرند، برای نخستین بار در تاریخشان یک تورنمنت بزرگ را بدون پیروزی ترک می‌کنند هر چند می‌توانند از بازی به همین اندازه بی‌کیفیت انگلیس مقابل امریکا روحیه و انگیزه بگیرند.

خیلی از هواداران سه شیر از شکست ولز مقابل ایران خوشحال شدند اما چند ساعت بعد بخشی از هواداران انگلیس بعد از تساوی کسالت‌آور با امریکا بازیکنان خودی را هو می‌کردند. ضربه کریستین پولیسیچ که به تیرک دروازه انگلیس خورد، بهترین موقعیت بازی بود و انگلیس که قدرت هجومی خود را در بازی با ایران به رخ کشیده بود، فرصت صدرنشینی بعد از دو بازی و راحت کردن خیال خود از صعود را از دست داد.

گرت ساوت‌گیت انکار کرد که بازیکنانش در خروج از زمین هو می‌شدند اما مربی انگلیس نمی‌تواند نیاز شدید تیمش به تلاش بیشتر در بازی امشب را منکر شود. تساوی هم برای صعود قهرمان جام جهانی 1966 کافی است-اگرچه حس بدی را در مورد این تیم در بقیه تورنمنت ایجاد می‌کند- ضمن اینکه در این صورت آمار تنها یک برد در 9 بازی آخر انگلیس به نامش ثبت می‌شود. این تیم در شش بازی‌اش در لیگ ملت‌های اروپا برابر آلمان، ایتالیا و مجارستان بردی نداشت.

بازی امشب نخستین دیدار انگلیس با ولز در جام جهانی است اما قطعاً هیچ یک از دو تیم بریتانیایی به دیگری رحم نمی‌کند. این صد و چهارمین بازی دو تیم است و انگلیس شش بازی آخر را برده.

اخبار تیمی

مرد شماره یک ولز، هنسی با کارت قرمز مقابل ایران در این بازی محروم است و دنی وارد مثل دقایق آخر بازی جمعه از دروازه تیمش حفاظت می‌کند. وارد شروع ضعیفی در این فصل لیگ برتر در لسترسیتی داشت اما بتدریج پیشرفت کرد هرچند در همان مدتی که دروازه‌بان ولز مقابل ایران بود، دو بار مجبور شد توپ را از درون دروازه بیرون بیاورد. اگر ولز می‌خواهد به نتیجه لازم برسد، باید دروازه‌بانش در بالاترین سطح باشد.

تیم پیج در بازی با ایران مصدومیت جدیدی نداشت و جو آلن هم بعد از طی دوران مصدومیت همسترینگ به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد هر چند بازیکن سوانزی روی گل اول ایران مقصر اصلی بود چون نتوانست توپ را بخوبی دفع کند.

ستاره‌های ولز، گرت بیل و آرون رمزی در بازی با ایران گمنام و بی‌خاصیت بودند اما بعید است پیج هیچ یک از این دو را برای این بازی مهم از ترکیب کنار بگذارد.

دانیل جیمز و برنان جانسون هم باید مد نظر قرار بگیرند اگرچه کیفر مور با قدرت بدنی بالایش می‌تواند عامل مؤثرتری در یک سوم هجومی ولز باشد.

با بازگشت جیمز مدیسون به تمرین بعد از مصدومیت زانو، ساوت‌گیت برای بازی سخت امشب تمام بازیکنانش را در اختیار دارد اما همین او را برای انتخاب به دردسر می‌اندازد. کایل واکر آماده شده و شاید مدافع راست منچسترسیتی به جای کایران تریپیر در ترکیب قرار بگیرد هر چند بعضی خواستار حضور ترنت الکساندر آرنولد در این پست شده‌اند.

ساوت‌گیت میل نداشت مقابل امریکا فیل فودن را به جای میسون ماونت در پست شماره 10 به کار گیرد اما با بازی ضعیف بوکایو ساکا در جمعه شب، فودن می‌تواند بال ترکیب اصلی انگلیس باشد. هری کین همچنان منتظر است که در سال 2022 با تیم ملی کشورش یک گل غیرپنالتی بزند اما امکان ندارد کاپیتان تأثیرگذار انگلیس جایش را در ترکیب به دلایل تاکتیکی از دست بدهد.

ترکیب احتمالی

ولز: وارد؛ مفام، رودون، دیویس؛ رابرتز، رمزی، آمپادو، ویلیامز؛ جیمز، مور، بیل

انگلیس: پیکفورد؛ واکر، استونز، مگوایر، شاو؛ رایس، بلینگهام؛ استرلینگ، ماونت، فودن؛ کین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز