خبرگزاری کار ایران

نگاهی به تفکرات کارلوس کی‌روش در جدال با آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۲۴

نگاهی به تفکرات کارلوس کی‌روش در جدال با آمریکا داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در بازی با امریکا، فقط با یک تساوی می‌تواند صعود تاریخی‌اش از گروه B جام جهانی قطر 2022 را جشن بگیرد. همین کافی است که خود را برای مواجهه با ترکیبی دفاعی‌تر از بازی مقابل ولز آماده کنیم. بخصوص که کارلوس کی‌روش همیشه به بازی‌های دفاعی و چینش‌های خط دفاعی مقابل حریفان معروف بوده و بعید نیست که در بازی با امریکا هم با هدف کسب یک امتیاز و محقق کردن صعود به مرحله یک هشتم نهایی ترکیب ایران را بچیند.

ترکیب تیم ملی البته هرگز به ترکیب مدنظر کی‌روش مقابل انگلیس برنمی‌گردد. او در بازی با ولز بخوبی ایرادهای ترکیب تیم در بازی با انگلیس را برطرف کرد و نشان داد که خودش هم به این ایرادها پی برده بود. بنابراین شاید محتمل‌ترین ترکیب ایران برای بازی با امریکا، چیزی بین ترکیب تیم در بازی با انگلیس و ولز باشد. حتی پیش‌بینی دقیق‌تر شاید این باشد که ترکیب احتمالی بازی با امریکا را همان ترکیب بازی با ولز، با چاشنی دفاعی بدانیم. در این گزارش احتمال‌های مختلف درباره ترکیب را بررسی می‌کنیم.

 

بازگشت بیرانوند به ترکیب؟

تمرین علیرضا بیرانوند، بدون گارد ویژه و صدور مجوز فیفا برای بازی کردن او مقابل امریکا، این حق انتخاب را به کی‌روش می‌دهد که دروازه‌بان تیمش در بازی حساس مقابل امریکا را از بین بیرانوند و سیدحسین انتخاب کند که به نظر می‌رسد در نهایت بیرو انتخاب کی‌روش برای این بازی باشد. هرچند که سیدحسین حسینی هم در بازی با ولز بدون اشتباه ظاهر شد اما به هر حال بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب خواهد داشت.

 

خط دفاع بدون تغییر

کی‌روش ترکیب تیم برای بازی با انگلیس را با سه دفاع مرکزی چید و به روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی در پست دفاع وسط بازی داد. او صادق محرمی را در دفاع راست بازی داد و میلاد محمدی در دفاع چپ قرار گرفت. با این حال اما این ترکیب دفاعی جواب نداد. به همین خاطر در بازی با ولز باز هم کی‌روش برای قلب دفاعش به سراغ زوج پورعلی‌گنجی و مجید حسینی رفت که در جام جهانی 2018 از آنها استفاده کرده بود. به جای صادق محرمی، رامین رضاییان را بازی داد که بهترین تغییر ترکیب بود و میلاد محمدی با بهبود عملکرد فردی در همان پست دفاع چپ بازی کرد.

حالا برای بازی با امریکا به نظر می‌رسد کی‌روش باز هم از همان ترکیب خط دفاعی بازی با ولز استفاده کند و برای قوی‌تر کردن سیستم دفاعی تیم، مثلث میانی و وینگر‌هایش را با چاشنی دفاعی‌تری بچیند.

 

مثلث میانی

 مبهم‌ترین بخش ترکیب

کارلوس کی‌روش در مثلث میانی تیم در بازی مقابل ولز، از سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و احسان حاج‌صفی استفاده کرد که عزت‌اللهی در رأس عقب مثلث قرار داشت. این شکل از چینش خط میانی، چهره تهاجمی‌تری از ایران را در این بازی به نمایش گذاشت. برای بازی با امریکا اما به نظر می‌رسد که کی‌روش چاره‌ای ندارد جز اعمال تغییرات مؤثر در خط میانی تیم.

با توجه به اینکه اهداف کی‌روش در این بازی تدافعی‌تر است، احتمالاً مثلث خط میانی تیم با حضور عزت‌اللهی و روزبه چشمی به‌عنوان دو هافبک دفاعی و نوراللهی یا قدوس در رأس جلوی مثلث بازی خواهد کرد. البته که انتخاب کی‌روش احمد نوراللهی خواهد بود اما با توجه به اینکه او در تمرین روز یکشنبه به طور اختصاصی تمرین کرد، بعید نیست که برای بازی با امریکا آمادگی لازم را نداشته باشد. در این صورت، سامان قدوس که در دو بازی قبل فرصت بازی نداشت، بهترین گزینه جایگزینی برای او خواهد بود.

 

خط حمله در غیاب جهانبخش با وینگرهای تدافعی

کی‌روش در بازی با امریکا علیرضا جهانبخش را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد که اگر جهانبخش محروم نمی‌شد شاید بهترین انتخاب کی‌روش برای استفاده در مثلث خط حمله مقابل امریکا بود. او اما نیاز دارد ترکیبش را با یک مهاجم و دو وینگری بچیند که بیشتر به سمت دفاع متمایل باشند.

علی قلی‌زاده با عملکرد خوبی که در دو بازی گذشته به نمایش گذاشته بدون شک گزینه کی‌روش برای وینگر راست تیم است که جلوی رامین رضاییان می‌توانند جناح راست تیم را بیمه کنند.

برای وینگر چپ اما تنها وینگری که در دسترس کی‌روش است و می‌تواند رو به دفاع بازی کند، وحید امیری است که در بازی‌های گذشته بازی به او نرسیده است و بعید نیست بازی با امریکا اولین بازی او باشد.

 البته اگر کی‌روش بخواهد از ترکیب خط حمله تیمش مقابل انگلیس استفاده کند، شاید سردار را نوک حمله قرار دهد و از قلی‌زاده و مهدی طارمی به‌عنوان دو وینگر استفاده کند که با توجه به مصدومیت سردار، استفاده از او در این بازی حساس در ترکیب اصلی شاید کمی دور از ذهن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز