خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط ایران در گروه B؛

هنوز حذف نشده ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۸۳۶

تیم ملی ایران با وجود شکست سنگین مقابل انگلیس، هنوز شانس قابل توجهی برای صعود به دور حذفی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته و در دیدار مقابل انگلیس تن به شکست سنگین 6-2 داد تا با ضعیف‌ترین نتیجه خود در تاریخ ادوار جام جهانی کارش را شروع کند و این باخت شرایط روحی نامناسبی بین فوتبالدوستان ایجاد کرده و احتمالاً شرایط ملی‌پوشان در اردو هم به همین شکل است. در اینکه شکست 6 گله مقابل انگلیس یک شوک برای تیم ملی بود جای تردیدی نیست و چینش اشتباه ترکیب و تاکتیک نامناسبی که کی‌روش برای این بازی انتخاب کرده بود باعث شد نتیجه بازی اول شرایط سختی برای تیم ملی رقم بزند ولی مساله مهم اینجاست که جام جهانی برای ایران هنوز تمام نشده است و شانس صعود به دور حذفی اگرچه کمرنگ شده ولی از بین نرفته و برای استفاده از این شانس کمرنگ نیاز به ریکاوری ذهنی و روحی در ملی پوشان وجود دارد تا با شرایط مناسب به مصاف ولز و آمریکا بروند و تلاش خودشان را برای بازگشت به مسابقات به کار بگیرند. به همین بهانه به بررسی وضعیت ایران در گروه B و احتمالات پیش رو پرداختیم:

 

 هنوز حذف نشده ایم

 

تساوی ولز و آمریکا به سود ما

نتیجه دیدار روز گذشته دو همگروهی ایران، یعنی ولز و آمریکا با تساوی 1-1 به پایان رسید و این نتیجه به سود تیم ملی ایران بود چرا که اگر یکی از این دو تیم پیروز شده بود و 3 امتیازی می‌شد کار سختی مقابل آنها داشتیم ولی حالا برای مثال اگر هفته بعد ولز را شکست دهیم و آمریکا مقابل انگلیس تن به شکست یا تساوی دهد، ایران به رتبه دوم جدول صعود خواهد کرد و شانسش برای صعود بیشتر خواهد شد. پس در کنار تلخی شکست سنگین مقابل انگلیس، نتیجه دیگر بازی این گروه برای ما خوب بود.

 

یک خبر بد؛ تفاضل گل تعیین کننده است

برخلاف خیلی از تورنمنت‌های معتبر فوتبال دنیا که امروزه بازی رو در رو را ملاک تساوی امتیاز تیم‌ها قرار می‌‌دهند، در جام جهانی مثل سابق تفاضل گل تعیین می‌کند از بین دو تیم هم امتیاز کدام یک صعود کند و این خبر بدی برای تیم ماست چرا که شکست پرگل در بازی نخست تفاضل -4 را برای ایران به ثبت رسانده و برای همین شانس کمی برای استفاده از تفاضل گل برای صعود داریم و باید به دنبال صعود با امتیاز بالاتر نسبت به تیم سوم باشیم.

 

دو پیروزی، ضامن صعود

اگر ایران ولز و آمریکا را در دو بازی آینده شکست دهد با 6 امتیاز صعودش قطعی خواهد بود. هر دو تیم که در حال حاضر یک امتیازی هستند در صورت شکست مقابل ایران یک بازی دیگر با انگلیس دارند که حتی در صورت برد در آن بازی هرکدام 4 امتیازی خواهند شد. پس دو برد تحت هر شرایطی ایران را راهی دور حذفی خواهد کرد.

 

با چهار امتیاز هم صعود می‌کنیم؟

ایران بازی اول خودش را باخته و ولز و آمریکا با یک تساوی امتیازها را تقسیم کردند. اگر ایران یکی از این دو بازی را پیروز شود و مقابل دیگری تن به تساوی دهد باید چشم انتظار تقابل انگلیس با این دو تیم باشد. برای مثال اگر در بازی دوم ولز را شکست دهیم و آمریکا مقابل انگلیس تن به شکست دهد دو تیم یک امتیازی، یک تیم سه امتیازی و یک تیم شش امتیازی در گروه خواهیم داشت. فرض را بر تساوی ایران و آمریکا بگیریم آمریکا با 2 امتیاز به کارش پایان می‌دهد و ایران 4 امتیازی می‌شود و در اینجا ولز یک امتیازی به مصاف انگلیس 6 امتیازی خواهد رفت. اگر ولز موفق به شکست انگلیس در هفته پایانی شود با تفاضل گل به احتمال زیاد صعود می‌کند ولی با توجه به اینکه انگلیس تیم قدرتمند گروه است و شکست دادنش برای آمریکا و انگلیس سخت است باید گفت شانس صعود تیم ملی با 4 امتیاز هم خیلی بالاست.

 

حذف قطعی با کمتر از 4 امتیاز

این واقعیت را باید پذیرفت که ایران حق باخت در  هیچ یک از دو بازی بعدی را ندارد. کسب دو تساوی یا یک برد و یک شکست یا یک یک تساوی و یک شکست و یا دو شکست هیچ فرقی برای ما ندارد و امتیاز کمتر از 4 به منزله حذف تیم ملی در پایان بازی ها خواهد بود. اگر ایران ولز یا آمریکا را شکست دهد و 3 امتیازی شود و به تیم دیگری ببازد، با توجه به اینکه این دو تیم یک امتیازی هستند، تیمی که ایران را شکست دهد به امتیاز 4 خواهد رسید و بدون توجه به نتیجه بازی دو تیم دیگر مقابل انگلیس، حذف ایران قطعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز