خبرگزاری کار ایران

کی روش: انتظارات هواداران بالاتر از انتظارات ما نیست / چالشم در قطر معجزه کردن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۲۶

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است در جام جهانی قطر اتفاقات غیرممکن را با معجزه، ممکن کند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش می‌گوید هرگز «بازیکنانی را ندیده است که با این همه چیز(امکانات) بسیار کم، اینگونه کار کنند.»

تیم ملی ایران که هنوز مرحله حذفی جام جهانی را تجربه نکرده است، در بازی افتتاحیه گروه B امروز از ساعت 16:30 به مصاف انگلیس می‌رود. تیم ملی سپس به مصاف ولز و آمریکا می‌رود که در رده بندی جهانی کمی بالاتر از آن‌ها قرار دارند.

کی‌روش به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: «مهم‌ترین چیز این است که تیم‌های دیگر را بزرگ‌تر از آنچه هستند، نکنیم و نمی‌توانیم کوچک‌تر از آنچه هستیم باشیم. من در بسیاری از کشورها کار کرده‌ام، با بازیکنان بزرگ زیادی کار کرده‌ام - هرگز در زندگی‌ام بازیکنانی را ندیده‌ام که با این مقدار کم، این همه چیز را ارائه دهند.»

کی روش بیشتر به خاطر دو دوره دستیاری سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد و همچنین به عنوان سرمربی رئال مادرید شناخته می‌شود.

کارلوس کی روش افزود: «من سعی می‌کنم همیشه در برابر شما(انگلیسی‌ها) نقاط قوت خود را بازی کنم و سعی می‌کنم همیشه از ضعف‌هایم در برابر انگلیس محافظت کنم. ما هیچ مشکلی برای درک اینکه انگلیس مدعی است، نداریم. اما این فقط تئوری و از دیدگاه تحلیلگران است.»

این سرمربی متولد موزامبیک اکنون دومین دوره حضور خود در ایران را سپری می‌کند که اولین دوره آن بین آوریل 2011 تا ژانویه 2019 طولانی‌ترین دوره سرمربیگری در تاریخ تیم ملی است. در این مدت تیم ملی رکورد 1121 دقیقه بدون گل دریافتی را برای صعود به جام جهانی روسیه به ثبت رساند. 

کی روش گفت: «مردم می‌گویند "تو خیلی محکم و بسیار دفاعی بازی می‌کنی" - نه، ما به تمرکز کامل، عزم کامل و سازماندهی در زمانی که توپ نداریم، نیاز داریم. نکته مهم این است که بدانیم دیر یا زود آن‌ها توپ را در اختیار نخواهند داشت. زمانی که توپ را در اختیار نداریم باید با ذهنیت برنده بازی کنیم.

انتظارات هواداران بالاتر از انتظارات ما نیست. ما انتظارات قدرتمندی داریم. ما نیازی نداریم که هواداران و مطبوعات به ما بگویند. هر روز صبح چیزی که به بازیکنانم می‌گویم این است که باید خودت را شکست بدهی، باید بهتر از دیروز باشی.»

ایران جام جهانی 2014 برزیل را با تساوی بدون گل مقابل نیجریه آغاز کرد تا اینکه گل دیرهنگام لیونل مسی آن‌ها را به شکست یک بر صفر مقابل آرژانتین محکوم کرد. باخت 3-1 مقابل بوسنی و هرزگوین باعث شد تا آن‌ها از دور گروهی کنار بروند.

کی روش افزود: «مجید [مجید حسینی، ترابزون اسپور] یکی از بازیکنانی بود که بدون بازی به جام جهانی مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا پرید. شما با مربیان اروپایی در این مورد صحبت می‌کنید، آن‌ها می‌گویند اگر او بازی نمی‌کند نمی‌توانم با او تماس بگیرم، او آماده نیست.

اما وقتی مربی ایران هستید، اگر سگ ندارید با گربه‌ها می‌روید، هیچ گزینه دیگری ندارید. این چالش، آوردن بچه‌ها و تربیت آن‌هاست. در سال‌های 2014 و 2018 این موضوع در مورد امکان‌پذیر کردن غیرممکن‌ها بود، این بار غیرممکن‌ها را به معجزه تبدیل کرد. این چالش من است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز