خبرگزاری کار ایران

والیبال ساحلی قهرمانی آسیا؛ ایمایزومی: سطح کیفی داوران ایرانی خوب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۱۴۷

داور ژاپنی و بین‌المللی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا ضمن تمجید از همکاری داوران ایرانی در این رقابت‌ها، گفت: داوران ایرانی سطح کیفی خوبی دارند و از انگیزه زیادی برای پیشرفت برخوردارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تاکایوکی ایمایزومی از کشور ژاپن یکی از داوران معرفی شده از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا برای قضاوت در مسابقات تور آزاد و همچنین والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا است. این داور دیدارهای بسیاری را در این دو تورنمنت قضاوت کرده و معتقد است که سطح مسابقات بالا است و بازیکنان جوان ایرانی آینده‌دار هستند.

ایمایزومی درباره کیفیت تیم‌ها و سطح مسابقات اظهار کرد: پتانسیل تیم‌ها بسیار بالاست و تمام آن‌ها از تجربه بالایی برخوردار هستند. تایم پلی(زمان میان دو رالی) یک کلمه کلیدی در فدراسیون جهانی والیبال است و رعایت آن نشان از کیفیت و سطح بالای مسابقات دارد. پس از رالی‌های طولانی حداکثر دوازده ثانیه فرصت دارید تا همه به لحاظ ذهنی آماده شوند و بازی دوباره شروع شود. در این رقابت‌ها همه از جمله بازیکنان و داوران این زمان طلایی را به خوبی درک و رعایت می‌کنند.

وی در خصوص تیم‌های ایرانی توضیح داد: در کل سطح تیم‌های ایرانی خوب است و برخی بازیکنانی که دریافت‌کننده خوبی هستند، جوان و آینده‌ دارند. البته برخی از آن‌ها وقتی خسته می‌شوند، به داوری اعتراض دارند و دائم داور را صدا می‌زنند و از قضاوت شکایت دارند در حالی که در والیبال ساحلی باید انعطاف‌پذیر باشند چون زمان کوتاه است و مسابقات از ساعت 8 شروع می شود و باید طبق برنامه پیش رفت. نمی توان دائم به بهانه‌های مختلف زمان را از دست داد.

ایمایزومی در مورد کیفیت داوران ایرانی به ویژه محلی‌ها عنوان کرد: داوران ایرانی سطح کیفی خوبی دارند. خوب کار می کنند و همکاری خوبی با هم داشتیم. تنها ضعف آن‌ها این است که برخی به نکات کلیدی ناظر داوری، دقیق گوش نمی‌کنند. هر داوری که می‌خواهد قضاوتش کیفیت بالایی داشته باشد اول باید قوانین را خوب بخواند و در ادامه به حرف‌های ناظر داوری به دقت گوش کند.

این داور بین‌المللی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران به ویژه شهر بندرعباس شبیه به تصوراتش بوده است یا خیر، گفت: من به کشورهای بسیاری سفر کردم و 15 کشور را در سرتاسر دنیا دیدم. در رویدادهای ساحلی بسیاری سوت زدم و هیچ‌گاه اطلاعاتم را از رسانه‌ها دریافت نمی‌کنم. هر کشوری نقاط شباهت و تفاوت خود را دارد. ایران کشور زیبایی است. این کشور غذای خوشمزه ای هم دارد. همه چیز برای برگزاری خوب مسابقات در بندرعباس محیا است و زمین مسابقه منظره زیبایی دارد.

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال ساخلی قهرمانی مردان آسیا از 23 تا 27 آبان در بندرعباس پیگیری می‌شود. مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها امروز (پنج‌شنبه 26 آبان) با هشت دیدار پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز