خبرگزاری کار ایران

اسامی جدید باتجربه‌های جام جهانی: رونالدو، مسی، گواردادو و اوچوآ

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۰۱

چهار بازیکن به گروه باتجربه‌های جام جهانی در قطر می‌پیوندند.

به گزارش ایلنا، لیست تمام تیم‌ها برای جام جهانی قطر 2022 منتشر شده و اکنون می‌دانیم که چه بازیکنانی به باشگاه انحصاری حاضران در پنج جام جهانی خواهند پیوست. ما در مورد بازیکنانی صحبت می‌کنیم که به پنج جام جهانی راه یافته‌اند یا قبلاً این آمار را به نام خود ثبت کرده بودند.

قبل از قطر، تنها چهار بازیکن در تاریخ بودند که موفق به انجام این کار شدند: آنتونیو کارباخال، جانلوئیجی بوفون، رافا مارکز و لوتار ماتائوس.

در روزها و هفته‌های آینده در قطر، چهار بازیکن دیگر به آن‌ها خواهند پیوست که سال 2022 پنجمین جام جهانی آن‌ها خواهد بود.

کدام بازیکنان پنجمین جام جهانی خود را در قطر تجربه می‌کنند؟

اسامی جدید باتجربه‌های جام جهانی: رونالدو، مسی، گواردادو و اوچوآ

کریستیانو رونالدو (پرتغال، 17 بازی و 1474 دقیقه). ستاره پرتغالی در پنجمین جام جهانی خود در قطر حضور خواهد داشت.

او از اولین باری که در سال 2006 در جام جهانی بازی کرد، یک بار هم مسابقات بعدی را از دست نداده است.

رونالدو تا به امروز 17 بازی در جام جهانی داشته و حتی اگر در فینال قطر بازی کند، نمی‌تواند رکورد 25 بازی ماتئوس را شکست دهد.

لیونل مسی (آرژانتین، 19 بازی و 1624 دقیقه). مثل کریستیانو او در سال 2006 با آن حذف به عنوان یار تعویضی مقابل آلمان این مسابقات را شروع کرد.

او در سال 2014 در برزیل به فینال رسید، اما هنوز موفق به کسب قهرمانی نشده است. او تاکنون بازی‌های بیشتری نسبت به کریستیانو داشته است: 19. او می‌تواند آرزو داشته باشد که بازیکنی باشد که بیشترین بازی‌های جام جهانی را در تاریخ داشته است.

اگر او در قطر خوب عمل کند و به نیمه نهایی برسد، می‌تواند هفت مسابقه به آمار فعلی اضافه کند و به 26 مسابقه برسد.

"مِمو" اوچوا (مکزیک، 8). اوچوا، بهترین دروازه‌بان مکزیکی تاریخ - به گفته خود مکزیکی‌ها - به پنجمین جام جهانی خود می‌رسد، هرچند او تنها 8 بازی انجام داده است زیرا در چندین جام جهانی به عنوان بازیکن تعویضی حضور داشته است.

آندرس گواردادو (مکزیک، 12). کاپیتان مکزیک در پنجمین جام جهانی خود نیز حضور خواهد داشت. گواردادو 12 بازی در جام جهانی انجام داده و در قطر نیز به این آمار اضافه می‌شود، هرچند که به دلیل رقابت زیاد در ترکیب اصلی، همیشه در ترکیب ثابت نخواهد بود.

او و "ممو" رختکن مکزیک را مدیریت می‌کنند. مانند اوچوا، او هرگز لذت بازی پنجمین مسابقه در یک تورنمنت را نداشته است، زیرا مکزیک در زمان خود همیشه در مرحله یک شانزدهم حذف شده است.

اسامی جدید باتجربه‌های جام جهانی: رونالدو، مسی، گواردادو و اوچوآ

و این چهار بازیکن دیگر هستند که قبلاً در پنج جام جهانی حضور داشته‌اند. کسانی که قبلا به عنوان اعضای مادام العمر این باشگاه تایید شده‌اند:

'توتا' کارباخال (مکزیک، 11). آنتونیو در جام‌های جهانی 1950، 1954، 1958، 1962 و 66 با مجموع 11 بازی حضور داشت.

او دروازه بان آن زمان مکزیک بود، اگرچه در تمام مسابقات آن جام‌های جهانی بازی نکرد.  یک اسطوره زنده (93 ساله) که با آمار 'ممو' در قطر برابری می‌کند.

"جیجی" بوفون (ایتالیا، 14). یک مورد بی‌نظیر. او در پنج جام جهانی (1998، 2002، 2006، 2010 و 2014) حضور داشته و تنها ناکامی ایتالیا در راهیابی به جام جهانی 2018 باعث شد تا او نتواند 6 مرتبه جام جهانی را تجربه کند.

رافا مارکز (مکزیک، 19). یکی دیگر از مکزیکی‌ها در این لیست، با 19 بازی و پنج جام جهانی از سال 2002. آخرین مورد در روسیه تقریباً یک اتفاق بود، اما او آنجا بود و در سه بازی دقایقی برای بازی به دست آورد.

او مانند تمام مکزیکی‌های این باشگاه، در هر پنج بار از مرحله یک هشتم نهایی، یعنی سد نفرین شده برای "ال تری" فراتر نرفت.

لوتار ماتائوس (آلمان، 25). ما "سلطان جام‌های جهانی" را برای آخرین بار حفظ کرده‌ایم. لوتار ماتائوس بازیکنی است که بیشترین بازی را در تاریخ جام جهانی انجام داده است (25) و در قطر تنها لیونل مسی می‌تواند از او پیشی بگیرد یا به برابری برسد.

لوتار از سال 1982 تا 1998 بازی کرد و در سال 1990 قهرمان شد و همچنین در دو جام جهانی اسپانیا 82 و مکزیک 86 نایب قهرمان شد.

جالب اینجاست که لوتار بازیکنی است که بیشترین حضور در جام جهانی را داشته است، اما او بازیکنی نیست که بیشترین بازی را در تاریخ جام جهانی داشته است، افتخاری که نصیب پائولو مالدینی (ایتالیا) می‌شود، با 2217 دقیقه در مقابل 2047 دقیقه ماتئوس.

و در نهایت، برخی از ستاره‌ها دیدند که رویای پنجمین جام جهانی را از دست دادند، مانند سرخیو راموس، که با 17 بازی آمار چهار تورنمنت جام جهانی باقی خواهد ماند. لوئیس انریکه ترجیح داد این مدافع باتجربه را برای تاریخ سازی در قطر همراه اسپانیا نداشته باشد.

منبع: مارکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز