خبرگزاری کار ایران

کی‌روش- کریمی؛ سابقه کار قبلی در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۶۹۶

لژیونر فوتبال ایران با وجود مصدومیت‌های متوالی و تایم کم بازی توانست یکی از مسافران جام جهانی قطر باشد.

به گزارش ایلنا، لیست تیم ملی فوتبال ایران بر خلاف اعلام قبلی که قرار بود حین نشست خبری کارلوس کی‌روش اعلام شود، به صورت شبانه از طریق سایت فدراسیون اطلاع رسانی شد. 

در این لیست 25 نفره نکات مختلفی وجود دارد. اما یکی از نکاتی که توجه اهالی فوتبال را به خود جلب می‌کند اعتماد پیرمرد پرتغالی به شاگردان سابقش است. در گذشته کی‌روش همواره توجه خاصی به لژیونرها نشان می‌داد و حتی در صورت نیمکت نشینی به بازیکنان لیگ برتری ترجیح می‌داد. 

سرمربی تیم ملی در بازگشت دوباره به ایران، هر چند ظاهراً در برخورد با رسانه‌ها و بازیکنان تغییراتی نشان داد. اما در عمل نشان داد ذائقه او تغییر خاصی نکرده است. 

برای مثال علی کریمی بازیکن کایسری اسپور ترکیه که در چند فصل اخیر بیشتر از هر چیزی با مصدومیت و بازی‌های کم روبرو بوده، در لیست جای گرفته است. بازیکن 28 ساله ایرانی در مرداد ماه سال 1400 به تیم ترکیه‌ای پیوست.

طبق آمار در فصل جاری کریمی در 7 مسابقه از 14 مسابقه لیگ به میدان رفته و مجموعاً 295 دقیقه فرصت بازی داشته است. آمار شوت در چارچوب صفر، گل یا پاس گلی از وی ثبت نشده است.

در جام حذفی دو مسابقه فرصت حضور در زمین را داشته که در دور سوم 90 دقیقه و دور چهارم 73 دقیقه در ترکیب حضور داشته است. 

در سوپر جام ترکیه از چهار مسابقه ممکن مقابل بشکیتاش در لیست انتخابی سرمربی حضور نداشته و در دو مسابقه به دلیل مصدومیت غایب بوده است. با این اوصاف او تنها در دیدار استانبول 90 دقیقه بازی کرده است. 

با این اوصاف کریمی در مجموع 3 جام تنها 10 مسابقه توانسته بازی کند که روی هم رفته آمار 548 بازی ثبت شده است! کی‌روش بارها اعلام کرده که تیمش کار سختی در جام جهانی دارد. فارغ از این گفته جام جهانی پذیرای آماده‌ترین بازیکنان ممکن است. پرسش اینجاست کریمی که از نظر بدنی و دقایق بازی در اوج قرار نداشته چگونه توانسته اعتماد دوباره کی‌روش را جلب کند؟

طبق روانشناسی وقتی سن بالا می‌رود میزان ریسک پذیری و توانایی برای تغییرات کاهش می‌یابد. قطعاً‌ برای مربی 69 ساله‌ای که به دلیل فیفا دی فرصت زیادی برای امتحان لژیونرها نداشت، رجوع به سوابق گذشته از میزان آمادگی فعلی بازیکنان بیشتر مورد اهمیت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز