خبرگزاری کار ایران

رکوردشکنی صنعت نفت در اخراج مربیان/ برزیلی‌های آبادان نیازمند شجاعت و تغییرات بنیادین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۱۵

صنعت نفت آبادان در فصل بیست و دوم لیگ برتر به دلیل اخراج 2 سرمربی خود رکوردار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با گذشت یازده هفته از فصل بیست و دوم لیگ برتر تا کنون 2 مرتبه سرمربی خود را تغییر داده است. اگر چه هواداران آبادانی به دلیل علاقه فراوان، مسائل تیم خود را با جزییات دقیق دنبال می‌کنند؛ اما برای علاقه‌مندان فوتبال وضعیت قعرنشین لیگ برتر عجیب به نظر می‌رسد.

در ابتدای فصل بیست و دوم بعد از آنکه علیرضا منصوریان تمایلی به ادامه همکاری با صنعت نفت نداشت، هیات مدیره باشگاه گزینه‌های مختلف را برای انتخاب سرمربی جدید بررسی کرد. از همان ابتدا شانس رضا پرکاس به دلیل بومی بودن و اینکه در ابتدای فصل بیست و یکم هم کاندید بود، مطرح بود. پرکاس اگر چه در کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان مدیر فنی و سرمربی کار کرده بود، اما در ایران چنین تجربه‌ای نداشت. از سوی دیگر انتصاب قاسم‌پور به عنوان مدیر فنی صنعت نفت آبادان هم شانس پرکاس را برای انتخاب بیشتر از سایر گزینه‌ها کرد. قاسم‌پور و پرکاس در کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر همکاری داشتند. 

*جذب ناپخته

با توجه به مشکلات مالی صنعت نفت آبادان که به دلیل بندی در قانون بودجه کشور اجازه حمایت از سوی وزارت نفت را ندارد، این تیم برای جذب بازیکنان با مشکل مواجه بود. در همین رابطه به دلیل آغاز دیر هنگام تمرینات، صنعت نفت بلافاصله یکسری بازیکنان را به خدمت گرفت. شاید اگر پرکاس کمی باتجربه‌تر بود با آن عجله به جذب بازیکنان اقدام نمی‌کرد. بازیکنان گمنامی که سابقه حضور در لیگ برتر را نداشتند. در طرف دیگر ماجرا پرکاس با وجود انتخاب 2 کمک برزیلی، نتوانست دستیار قوی ایرانی انتخاب کند. این موضوع باعث شد در کنار پرکاس تفکر و ایده خیلی متفاوتی وجود نداشته باشد. 

*اختلاف‌های پشت صحنه

موضوع بعد اختلاف بعضی بازیکنان بومی با پرکاس بود. آنها تمایل داشتند با مربی مشهورتری کار کنند و به دلیل تجربه‌شان بعضی امتیازاتی را از مربی تیم اخذ کنند. مصدومیت بازیکنان باتجربه مانند طالب ریکانی و حسن بیت سعید هم موضوع دیگری بود که روی نتایج آبادانی‌ها تاثیر گذار بود. علاوه بر بازیکنان، در هیات مدیره هم اختلاف نظراتی بر سر انتخاب سرمربی وجود داشت.

*پارو و تکرار اشتباه قبلی

بعد از روی کار آمدن احمد پارو و کنار رفتن جهانگیر کی‌شمس در مدیریت صنعت نفت، روند تغییرات در این باشگاه آغاز شد. پارو بعد از آنکه دوباره سراغ منصوریان رفت و جواب منفی شنید، سراغ وینفرد شفر رفت. منتهی در این میان شفر ترجیح داد دوباره به ایران بازنگردد. در حالی که آنها قصد داشتند با آرامش مربی جدید را انتخاب کنند، به یکباره و عجولانه فیروز کریمی به عنوان سرمربی جدید معرفی شد. کریمی با وجود اینکه رزومه بسیار بزرگی در گذشته دارد، اما آبادانی‌ها به مربی احتیاج داشتند که به علم روز فوتبال مجهز باشد و توانایی کار روحی و روانی داشته باشد. کریمی در این مدت با هیات مدیره بر سر جذب مدافع لیگ دسته دومی که سابقه مصدومیت داشت درگیر بود! چرا که هیات مدیره با جذب این مدافع مخالفت کرد. 

*انتخاب جدید و سرنوشت‌ساز

در نهایت سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تغییر کرد و رکورد جدیدی در این حیث برای آبادانی‌ها ثبت شد. هیات مدیره و طرفداران صنعت نفت باید رضایت بدهند که کادرفنی جدید بنابر تمایل خودش بازیکنان کم کیفیت را کنار بگذارد و بازیکنان جدید که سابقه لیگ برتری دارند را جذب کنند. چنین مشخصاتی بیشتر به مربیان جوان ایرانی با دستیاران قوی همخوانی دارد. مربیانی که تایم زیادی برای کار خود صرف می‌کنند و به دلیل انگیزه برای ارائه توانایی خیلی به دنبال مسائل مالی نباشند. باید دید انتخاب بعدی مدیران صنعت نفت آبادان چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز