خبرگزاری کار ایران

سپاهان - سایپا؛ ماجرای لغو جنجالی سوپرجام

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۴۳۴

در فاصله سال 84 تا 95 سوپرجامی در فوتبال ایران برگزار نشد و هرسال دلیلی برای این موضوع وجود داشت که یکی از آنها مربوط به سال 86 میان سپاهان و سایپا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سوپرجام در فوتبال ایران موضوعی است که تا چند سال قبل خیلی به شکل جدی به آن پرداخته نمی‌شد و باشگاه‌ها و در کنار آن فدراسیون فوتبال تمایلی به برگزاری آن و به جان خریدن دردسرهایش را نداشتند. از سویی فدراسیون باید تدارک مناسبی برای این دیدار می‌دید و از سویی دیگر فشردگی تقویم و برگزاری بازی در بین دو فصل بود که تیم‌ها در دوره بدنسازی و نقل و انتقالات و اردو بودند و ترجیح می‌دادند فصل را با شکست در یک دیدار مهم شروع نکنند و به همین دلیل سال 84 اولین سوپرجام فوتبال ایران برگزار و پس از آن 11 سال تا برگزاری سوپرجام دوم طول کشید.

در یکی از این سال‌ها قرار بود سپاهان اصفهان و سایپای تهران در سوپرجام به مصاف هم بروند ولی این دیدار لغو شد.

اولین دوره سوپر جام در ایران سال 84 برگزار شد که در آن فولاد در تهران با 5 گل مغلوب صباباتری شد تا این صبایی‌ها باشند که قهرمان اولین دوره سوپر جام می‌شوند. دو سال بعد از برگزاری اولین دوره سوپر جام، قرار بود در سال 86 نیز دیدار سوپر جام بین سایپا و سپاهان برگزار شود اما آن دیدار به دلیل اینکه دو تیم آن را تحریم کردند برگزار نشد.

علت تحریم آن مسابقه تغییر ورزشگاه محل بازی از آزادی به ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم تنها 3 روز مانده به بازی بود که این امر مورد پسند دو باشگاه سپاهان و سایپا نبود و به دلیل آنچه بی حرمتی به دو قهرمان خوانده شد این دیدار تحریم شد.

هم باشگاه سپاهان و هم باشگاه سایپا مخالف برگزاری بازی در این محل بودند و در تصمیمی جنجالی اقدام به تحریم این بازی گرفتند و هیچکدام در مسابقه حاضر نشدند تا این بازی برگزار نشود و آن فصل هیچ تیمی به عنوان قهرمان سوپرجام فوتبال ایران معرفی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز