خبرگزاری کار ایران

طارمی، خاویار ایرانی پورتو: فرشته‌ای که مانند مار نیش می‌زند!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۶۰

سرمربی سابق مهدی طارمی پیش از بازی با اتلتیکو مادرید ویژگی‌های این بازیکن را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا، در آخرین مسابقه از دور گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا تیم پورتو امشب میزبان تیم اتلتیکو مادرید خواهد بود. پورتو جواز صعود به دور بعدی را کسب کرده و برای صدرنشینی با کلوب بروژ رقابت دارد.

پیش از این مسابقه، نشریه اسپانیایی مارکا به سراغ کارلوس کاروالال، سرمربی سابق تیم ریوآوه پرتغال رفته که دلیل اصلی انتقال این بازیکن از الغرافه بود.

گزارش نشریه مارکا را در ادامه می‌خوانید:

مهدی طارمی (بوشهر - 18/7/92) اتلتیکو را می‌خواهد. فصل گذشته او دید که چگونه VAR، یک گل را در متروپولیتانو باطل کرد و او با حذف دو دراگائو به دست روخی‌بلانکوها، به سختی این نتیجه را هضم کرد. 

این فصل هم برای او خیلی بهتر پیش نرفت: او در جریان دیدارش در مادرید به دلیل شبیه سازی برای کسب پنالتی اخراج شد و پورتو 2-1 شکست خورد.

اما مهاجم ایرانی عامل تفاوت «اژدهاها» است. خاویار خالص. چهار گل و دو پاس گل او در لیگ قهرمانان اروپا - او در مجموع 11 گل و 7 پاس گل در 16 بازی به ثمر رسانده - شاگردان سرخیو کونسیسائو را به مرحله یک هشتم نهایی رساند. او با به دست آوردن دو دبل متوالی به این دیدار پا می‌گذارد و امیدوار است که در برابر اتلتیکو درخشش خود را تکرار کرده و به صدرنشینی گروه B حمله‌ور شود.

او بسیار کامل است: او بازی را خوب می‌خواند، پاس گل می‌دهد، کیفیت، تمام کردن، همچنین سرعت هم دارد. کارلوس کارواخال به مارکا گفت: یک مار. او یک شکارچی است. او بسیار سریع حرکت می‌کند. برای پورتو این در انتقال تهاجمی بسیار مهم است.

شهادت مربی سابق اسپورتینگ، براگا، بشیکا و سوانسی، بی اهمیت نیست. او کسی بود که در سال 2019 از الغرافه (قطر) با طارمی برای ریو آوه قرارداد امضا کرد: «او را می‌شناختم و به او ایمان زیادی داشتم، زیرا در زمان کی روش ایران را دنبال می‌کردم. به مدیر ورزشی باشگاه، آندره ویلاس بواس گفتم: این بازیکنی است که ما به آن نیاز داریم. او می‌خواست به اروپا بیاید و قبلاً پیشنهادات دیگری از پرتغال دریافت کرده بود، اما اصرار ما نتیجه داد.

او تمام شرایط را برای موفقیت در اروپا داشت. پتانسیل او، با تمام احترام، برتر از ریو آوه بود. او فقط نیاز به یک دوره کوچک انطباق در سطح بازی تیمی و انتقال دفاعی داشت؛ در هر دو جنبه، او کمی تکامل یافته است. او یک بازیکن بزرگ تیم است.»

سازگاری او فوری بود: «طارمی خیلی خوب پاسخ داد. او فصلی باورنکردنی داشت. او مهاجمی بود که بیشترین دوئل‌های دفاعی را برد و با 18 گل بهترین گلزن شد. از این رو علاقه پورتو، بنفیکا...»  کارواخال امیدوار بود که این بازیکن را به براگا ببرد، اما راهی وجود نداشت: «او به من گفت که امید بازی در لیگ قهرمانان را دارد و کاملا متوجه شدم.»

کارلوس کارواخال مهمتر از همه ویژگی بزرگ طارمی را برجسته می‌کند: «هوش او، او بسیار زیرک است. او توانایی زیادی در تجزیه و تحلیل بازی دارد. اگر فضا وجود داشته باشد، مهدی هم آنجا وجود دارد.»

جای تعجب است که او در 30 سالگی پس از به ثمر رساندن 60 گل و ثبت 42 پاس گل در 112 بازی، یکی از پرفروش ترین‌های پورتو نبوده است: «من فکر می‌کنم که به طارمی کمتر از ارزش‌های پرداخته شده است. شاید به این دلیل است که او خیلی دیر به اروپا آمد، در 27 سالگی. اگر او در 22 سالگی به ریو آوه و در 24 سالگی به پورتو می‌آمد، اکنون در انگلیس، ایتالیا یا اسپانیا بازی می‌کرد.»

با این حال، کارواخال احتمال یک انتقال بزرگ در آینده را رد نمی‌کند: «در فوتبال امروز هیچ گلزن بزرگی وجود ندارد. به همین دلیل من فکر می‌کنم که حتی اگر او 30 سال سن داشته باشد، می‌تواند به یک باشگاه بزرگ دیگر برود، اگرچه پورتو در حال حاضر هم یک باشگاه بزرگ است. نمی‌دانم او چه چیزی را در سر دارد زیرا من با او صحبت نکرده‌ام اما می‌دانم که در گذشته رویای بازی در انگلیس یا اسپانیا را داشت.»

در حال حاضر «خاویار ایرانی» در پورتو است. اتلتیکو مراقب طارمی باش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز