خبرگزاری کار ایران

پیش از آخرین هفته مرحله گروهی

بررسی سناریوهای لیگ قهرمانان اروپا: کدام تیم‌ها شانس صعود دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۲۱

با تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا آشنا می‌شوید و وضعیت گروه‌ها قبل از مسابقات هفته ششم را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، چندین تیم بلیت های مرحله حذفی را رزرو کرده‌اند و پیش از بازی هفته ششم دور گروهی به خط پایان رسیده‌اند‌.

با پایان مسابقات هفته پنجم، 11 تیم جایگاه خود را در مرحله بعدی قهرمانان اروپا رزرو کرده‌اند. برخی از این تیم‌ها چهر‌ه‌های آشنا هستند اما برخی دیگر کمی غیرمنتظره هستند.

پورتو، لیورپول، بایرن مونیخ، رئال مادرید، کلوب بروژ، ناپولی، چلسی، بروسیا دورتموند، پاری سن ژرمن، بنفیکا و منچسترسیتی صعودشان را رزرو کرده‌‌اند اما تیم‌های دیگر برای پیوستن به آنها در روز ششم چه کاری باید انجام دهند؟

اگر چند تیم پس از گذراندن مسابقات از نظر امتیاز یکسان باشند، تفاضل گل در تمام بازی‌های گروه مطرح می‌شود. پس از آن گل‌های زده شده در تمام بازی‌های مرحله گروهی، گل‌های خارج از خانه در همه بازی‌های گروهی، پیروزی در همه بازی‌های گروهی، و سپس بردهای خارج از خانه در همه بازی‌های گروهی اولویت است.

اگر باز هم از این طریق تکلیف تیم صعود کننده مشخص نشد، به امتیاز انضباطی(تعداد کارت‌های زرد و قرمز) برای هر تیم و ضریب باشگاهی یوفا می‌رسیم.

 بنابراین در اینجا با آخرین وضعیت تیم‌های حاضر در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس از انجام مسابقات هفته ششم آشنا می‌شوید:

 گروه A

ناپولی (15 امتیاز): صدرنشین گروه.

لیورپول (12 امتیاز): راه یافته به دور حذفی.

آژاکس (3 امتیاز): می‌تواند با برد یا تساوی مقابل رنجرز به لیگ اروپا راه یابد.

رنجرز (صفر امتیاز): می‌تواند با پیروزی با بیش از چهار گل مقابل آژاکس به لیگ اروپا راه یابد.

 گروه B

کلوب بروژ (10 امتیاز): راه یافته به دور حذفی. می‌تواند با برد مقابل بایرلورکوزن یا باخت پورتو در گروه صدرنشین شود.

پورتو (9 امتیاز): راه یافته به دور حذفی. می‌تواند با برد مقابل اتلتیکومادرید و تساوی یا باخت بروژ یا باخت بروژ و تساوی مقابل اتلتیکو مادرید به دلیل زدن گل‌های بیشتر نسبت به بروژ، صدرنشین گروه شود.

اتلتیکو مادرید (5 امتیاز): می‌تواند با پیروزی برابر بایر‌لورکوزن به لیگ اروپا راه یابد.

بایر لورکوزن (5 امتیاز): با برتری یا برابری با نتایج اتلتیکو مادرید به دلیل داشتن عملکرد مناسب در بازی رودررو می‌تواند به لیگ اروپا راه یابد.

 گروه C

بایرن مونیخ (15 امتیاز): صدرنشین گروه.

اینترمیلان (10 امتیاز): راه یافته به دور حذفی.

بارسلونا (چهار امتیاز): راه یافته به لیگ اروپا.

ویکتوریا پلزن (صفر امتیاز): خروج از رقابت‌ها.

 گروه D

تاتنهام (8 امتیاز): با یک برد یا یک تساوی وارد دور بعدی می‌شود. اگر ببازند، از لیگ قهرمانان اروپا حذف خواهند شد، اما همچنان می‌توانند به لیگ اروپا راه پیدا کنند.

اسپورتینگ (7 امتیاز): آن‌ها با پیروزی مقابل آینتراخت به دور بعد راه خواهند یافت. تا زمانی که مارسی تاتنهام را شکست ندهد، یک تساوی نیز کافی است.

آینتراخت فرانکفورت (7 امتیاز): هنوز هم می‌توانند در گروه صدرنشین شوند، اما آن‌ها باید برای راهیابی به مرحله حذفی حتما پیروز شوند. می‌توانند با شکست مارسی به لیگ اروپا راه پیدا کنند.

مارسی (6 امتیاز): اگر برنده شود به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسد. باید تاتنهام را شکست دهد.

 گروه E

چلسی (10 امتیاز): صدرنشین گروه به دلیل عملکرد مناسب در بازی رودررو برابر میلان.

آث میلان (7 امتیاز): می‌تواند با پیروزی یا تساوی مقابل سالزبورگ به مرحله حذفی راه یابد.

سالزبورگ (6 امتیاز): می‌تواند با پیروزی مقابل میلان، جواز حضور در دور حذفی را کسب کند. همچنین با یک تساوی یا باخت دیناموزاگرب به لیگ اروپا صعود خواهد کرد.

دیناموزاگرب (4 امتیاز): حذف از رقابت دور بعدی. می تواند حداقل با پیروزی مقابل چلسی و باخت سالزبورگ جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کند.

 گروه F

رئال مادرید (10 امتیاز): راه یافته به دور حذفی. می‌تواند با برد مقابل سلتیک یا باخت لایپزیگ در گروه صدرنشین شود.

لایپزیگ (9 امتیاز): می‌تواند با پیروزی یا تساوی مقابل شاختار به دور حذفی راه یابد.  در حال حاضر حداقل برای حضور در لیگ اروپا واجد شرایط است.

شاختار دونتسک (6 امتیاز): با پیروزی مقابل لایپزیگ می‌تواند به دور بعدی راه یابد. واحد شرایط برای شرکت در به لیگ اروپا.

سلتیک (2 امتیاز): از مسابقات حذفی یا لیگ اروپا حذف شده است.

 گروه G

منچستر سیتی (11 امتیاز): صدرنشین گروه به دلیل عملکرد مناسب در بازی رودررو با دورتموند.

بوروسیا دورتموند (8 امتیاز): مقام دوم گروه به دلیل عملکرد مناسب در بازی رودررو با سویا.

سویا (5 امتیاز): به دلیل عملکرد مناسب در بازی رودررو با کپنهاگ به لیگ اروپا راه یافت.

کپنهاگ (دو امتیاز): حذف از رقابت برای مرحله حذفی و لیگ اروپا.

 گروه H

پاری سن ژرمن (8 امتیاز): راه یافته به دور حذفی. می‌تواند با برتری مقابل بنفیکا صدرنشین گروه شود. اگر هر دو تیم از نظر امتیاز به تساوی برسند، به مقایسه از نظر بیشترین گل زده در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌رسند. پاری سن ژرمن در حال حاضر 14 گل به ثمر رسانده است.

بنفیکا (8 امتیاز): راه یافته به دور حذفی. می‌تواند با برتری برابر پاری سن ژرمن صدرنشین گروه شود.

یوونتوس (3 امتیاز): نمی‌تواند به مرحله حذفی راه پیدا کند. می‌تواند با برتری برابر  مکابی هیفا به لیگ اروپا راه یابد. اگر هر دو تیم از نظر امتیاز به تساوی برسند، به مقایسه از نظر بیشترین گل زده در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا می رسند. یوونتوس 8 گل به ثمر رسانده است.

مکابی هیفا (3 امتیاز): نمی‌تواند به مرحله حذفی راه یابد. می‌تواند با برتری برابر یوونتوس به لیگ اروپا راه یابد. اگر هر دو تیم از نظر امتیاز به تساوی برسند، به مقایسه از نظر بیشترین گل زده در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌رسند. مکابی هیفا 6 گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز