خبرگزاری کار ایران

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان؛ از بحران گلزنی تا نارضایتی هواداران

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۴۱

صنعت نفت و مس رفسنجان در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که هر دو تیم برای کسب پیروزی تحت فشار هستند و تقابل مربیان دو تیم، دوئل تجربه و اندیشه‌نوین در لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا، از ساعت 19 امروز و در هفته هفتم لیگ برتر صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی آبادان میزبان مس رفسنجان است. دیداری که تقابل دو مربی نام آشنای لیگ برتر و جدال تجربه و اندیشه‌های نوین مربیان لیگ برتر فوتبال ایران است. از یک طرف فیروز کریمی که سابقه قهرمانی آسیا را به همراه پاس دارد و در سال‌های اخیر بیشتر هدایت تیم‌های بحران زده را به واسطه تجربه‌اش پذیرفته است. از طرف دیگر مس رفسنجانی که با ثبات محمد ربیعی، در طی اجرای مدل بازی مدنظرش است. روی نیمکت این تیم مربی حضور دارد که با علم روز فوتبال تلاش بر اثبات جایگاهش دارد.

داوری این مسابقه به عهده  امیر ایار است و  هادی طوسی، امین زاهدی، یعقوب آشوری به عنوان کمک‌ داور او را همراهی خواهند کرد. همچنین ناظر این مسابقه سیداحمد صالحی است. 

به بهانه برگزاری این دیدار به آخرین وضعیت دو تیم می پردازیم: 

*صنعت نفت آبادان

آنها در پایان هفته ششم با 4 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند. آنها در شش مسابقه قبلی خود 4 شکست، یک پیروزی و یک تساوی کسب کردند. آنها در هفته ششم لیگ برتر مقابل تراکتور با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. هواداران آبادانی از این وضعیت رضایت ندارند. به همین دلیل مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان رضا پرکاس را برکنار کردند و بعد از مذاکره با گزینه‌های مختلف فیروز کریمی را انتخاب کردند. کریمی در سال1396 پس از اخراج مرحوم نادر دست‌نشان به آبادان رفت و تیمی که در خطر سقوط به لیگ یک بود؛ تا رده دوازدهم جدول بالا کشاند.

کریمی نقطه ضعف تیمش را نبود رهبر در میانه میدان خوانده است. او می‌داند تقابل با مس رفسنجان آسان نیست و به همین منظور هم از هواداران خواسته حداقل 2 یا 3 هفته زمان به وی بدهند. 

*مس رفسنجان

شاگردان ربیعی در پایان هفته ششم با هشت امتیاز در رده نهم قرار دارند. آنها در 5 مساوی و یک پیروزی در هفته‌های گذشته کسب کردند. در هفته ششم مس مقابل هوادار قرار گرفت که با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. یکی از مشکلات رفسنجانی‌ها گلزنی مقابل در فصل بیست و دوم لیگ برتر است. منشا آقای گل فصل گذشته هنوز نتوانسته گلی به ثمر برساند و از این بابت انتقادات زیادی به این تیم وارد شده است. در مدت وقفه لیگ برتر مس رفسنجان  2 دیدار تدارکاتی مقابل پیکان و نساجی برگزار کرد. آنها مقابل خودروسازان به تساوی بدون گل رضایت دادند. نارنجی پوشان با نتیجه 2 بر صفر از سد نساجی عبور کردند. نکته این دیدار گلزنی شیمبا بود تا نشان بدهد برای بازگشت به روند گلزنی انگیزه زیادی دارد.

مس رفسنجان در صورت پیروزی مقابل صنعت نفت می‌تواند تا به سمت رده‌های بالای جدول حرکت کند. از این منظر آنها انگیزه فراوانی برای پیروزی در این دیدار دارند. نباید فراموش کرد که فصل گذشته گادوین منشا و سیدمهدی حسینی حین بازی برای از دست دادن یک موقعیت با هم درگیر شدند و این موضوع حواشی زیادی برای مس به دنبال داشت. در آن مقطع فصل منشا در کورس گلزنی بود اما حالا به دلیل عدم گلزنی تحت فشار است.

هر چند تیم مس رفسنجان معمولاً تیم آرامی است اما در هفته‌های اخیر حاشیه‌های مربوط به تیم والیبال این باشگاه و شکست 3 بر صفر آن به دلیل عدم پرداخت مطالبات والیبالیست‌ها باعث شد علی علیزاده در مصاحبه‌ای از انصراف احتمالی این تیم خبر بدهد.

سابقه تقابل دو تیم

در 5 تقابل این تیم مس رفسنجان 2 پیروزی، 2 تساوی و یک مرتبه شکست خورده است.آخرین تقابل دو تیم به اردیبهشت سال 1401 باز می‌گردد که شاگردان ربیعی در آبادان با نتیجه 2 بر صفر از سد صنعت نفت عبور کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز