خبرگزاری کار ایران

مرفاوی‌: شرایط تیم جوانان باید نسبت به قبل تغییر کند/ کی روش کاز بازیکنان باتجربه‌اش به خوبی استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۲۱۴

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: در بازی با اروگوئه بازیکنان و کی‌روش می‌دانستند از همدیگر چه می‌خواهند.

به گزارش ایلنا، صمد مرفاوی درباره اینکه در سال‌های اخیر فدراسیون فوتبال چندان به رده‌های پایه اهمیتی نداده و این نگرانی وجود داشت که این موضوع روی عملکرد تیم ملی جوانان در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا تاثیرگذار باشد اما در نهایت تیمش کار مهمی انجام داد و چه مشکلاتی در این مسیر داشت، اظهار داشت: مشکلات را برای خودمان پیش‌بینی می‌کردیم اما طبق برنامه‌ریزی انجام شده و استعدادیابی کمیته جوانان در سطح کل کشور، استعدادها را تست کردیم. همه آنها را به تهران آورده و زیر نظر قرار دادیم.

وی افزود: حدود 60 بازیکن را انتخاب و به دو گروه تقسیم کردیم. گروه اول نفراتی بودند که شاکله تیم را تشکیل دادند و گروه دوم بازیکنان پشتیبان بودند. از 17 مرداد کار آمادگی جسمانی، بدنی، فنی و تاکتیکی را با گروه اول انجام دادیم. گروه دوم را هم به اردو آوردیم تا اگر بازیکنی جا مانده، ببینیم. از گروه دوم نیز نفراتی را انتخاب کردیم. این مسیر را ادامه داده و به مسابقات کافا رفتیم. در آن رقابت‌ها با وجود به زمان کمی که داشتیم و مشکلاتی که به لحاظ اردویی پیش‌بینی می‌کردیم، موفق بودیم. سعی کردیم وضعیت را برای این تورنمنت مدیریت کنیم. فدراسیون هم در دوره میرشاد ماجدی تا جایی که می‌توانست با ما همکاری کرد و باید از او تشکر کنم. 

سرمربی تیم ملی جوانان عنوان کرد: تقریبا تیمی را آماده کردیم. پس از کافا نیز ساختار تیم را به هم نزدیم و در مسابقات مقدماتی به میزبانی قرقیزستان خیلی بهتر ظاهر شدیم. خدا را شکر با 11 گل زده و بدون گل خورده که از روز اول هدف‌مان بود به دور بعدی صعود کردیم.

مرفاوی درمورد اینکه قرارداد مربیان تیم‌های پایه مرحله‌ای تمدید می‌شود و آیا قرارداد او و دستیارانش پس از اتمام مسابقات مقدماتی تمدید شده، توضیح داد: قرارداد ما تا پایان شهریور بود و الان قراردادی نداریم اما امضای همان قرارداد هم مقداری طول کشید. تیم‌های پایه مشکلات خاص خودشان را دارند که دلیلش را نمی‌دانم و مشخص نیست چه تفکری در این زمینه وجود دارد. از لحاظ پشتیبانی و قراردادی شرایط خوب نیست. 

وی درخصوص اینکه باید برای او و دستیارانش اطمینان خاطر ایجاد شود، گفت: برای همه مربیان تیم‌های پایه چنین چیزی هست اما بازیکنان هم می‌توانند خیلی تاثیرگذار باشند. آنها با شرایط سختی در اردوها شرکت می‌کنند اما باید فکری کرد تا تیم‌های پایه همیشه بتوانند با تدارک خوب و امکانات بهتر در مسابقات شرکت کنند زیرا استعدادهای لازم را داریم. نباید به راحتی از این استعدادها که می‌توانند آینده فوتبال ما باشند به راحتی بگذریم. اگر بتوانیم برای آنها خوب و دقیق برنامه ریزی کنیم، می‌توانیم در سطح بالایی قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی جوانان ، درمورد زمان برگزاری دور نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: دور نهایی اسفند در ازبکستان برگزار می‌شود. 

مرفاوی درمورد اینکه در صورت تمدید قراردادش می‌تواند ایران را در جمع چهار تیم برتر آسیا که جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کنند، قرار بدهد، عنوان کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهیم اما این دور مانند مرحله قبلی نیست. تیم‌های سخت‌تری بالا می‌آیند و تیم‌های باکیفیت‌تر صعود می‌کنند. باید شرایط از لحاظ امکانات‌، بازی‌های تدارکاتی و حضور در تورنمنت‌ها نسبت به قبل تغییر کند. 

وی افزود: این مسائل خیلی مهم است که بازیکن بتواند تجربه بازی‌های بین‌المللی و خارج از کشور را مقابل تیم‌های سطح بالا  به دست بیاورد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، با توجه به بازیکنان توانمند و قدرتمندی که داریم، می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان درباره برتری این تیم مقابل اروگوئه، توضیح داد:‌ تیم ملی شب گذشته بازی خوب و منظمی انجام داد و همه بازیکنان کیفیت و نظم خوبی در دفاع و حمله داشتند. می‌دانستند باید چه کار کنند و به ویژه در انتقال توپ از دفاع به حمله و از حمله به دفاع خیلی خوب بودیم. بازیکنان خیلی خوب همدیگر را می‌شناختند. کی‌روش هم همه نفرات را می‌شناخت و از بازیکنان باتجربه‌اش به خوبی استفاده کرد.

مرفاوی تصریح کرد: بازیکنان هم با تفکر کی‌روش آشنا بودند و می‌دانستند او چه می‌خواهد. این تیم می‌تواند شرایط بهتری در جام جهانی داشته باشد. همه فوتبالی‌ها می‌دانند تیم خوب و بازیکنان باکیفیتی داریم اما نظم و انضباط تیمی خیلی مهم است. امیدوارم این نظم و انضباط در داخل و خارج از زمین ادامه داشته باشد تا در جام جهانی قطر نتایج خوبی بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز